2023-12-01, 02:27
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Cage (Lyssna på t.ex. Agent Orange, och Leak Bros.)
Tame One (Lyssna på t.ex. 8 Min Tamer Dee Freestyle, och Leak Smoke)
Leak Bros (duo Cage och Tame One som släppte albumet Waterworld. Lyssna på t.ex. titelspåret Waterworld, och Gimmesumdeath)
The High & Mighty (Lyssna på t.ex. singeln Cranial Lumps, och Mind, Soul and Body från Hone Field Advantage som är deras första album)
Snut Peddlers (duo Cage och The High & Mighty. Lyssna på t.ex. Medicated Minutes)
Nighthawks (konceptalbum av Cage och Camu Tao. De kör den korrupta snutstilen haha.) Bra skiva men lyssna på t.ex. The Trailor (sic). Tame One medverkar på spåret och lägger en ordentlig vers minst sagt.)
Necro (Lyssna på t.ex. Dead Body Disposal, fast Poetry In The Streets är bättre tycker jag.)

Det var en del. Orkar inte räkna upp mer. Kolla in Darc Mind kanske? Aesop Rock? C-Rayz Walz, Vast Aire o.s.v.

Du glömde nämna Penga’ per
Citera
2023-12-01, 02:31
Bannlyst
Citat:
Cage (Lyssna på t.ex. Agent Orange, och Leak Bros.)
Tame One (Lyssna på t.ex. 8 Min Tamer Dee Freestyle, och Leak Smoke)
Leak Bros (duo Cage och Tame One som släppte albumet Waterworld. Lyssna på t.ex. titelspåret Waterworld, och Gimmesumdeath)
The High & Mighty (Lyssna på t.ex. singeln Cranial Lumps, och Mind, Soul and Body från Hone Field Advantage som är deras första album)
Snut Peddlers (duo Cage och The High & Mighty. Lyssna på t.ex. Medicated Minutes)
Nighthawks (konceptalbum av Cage och Camu Tao. De kör den korrupta snutstilen haha.) Bra skiva men lyssna på t.ex. The Trailor (sic). Tame One medverkar på spåret och lägger en ordentlig vers minst sagt.)
Necro (Lyssna på t.ex. Dead Body Disposal, fast Poetry In The Streets är bättre tycker jag.)

Det var en del. Orkar inte räkna upp mer. Kolla in Darc Mind kanske? Aesop Rock? C-Rayz Walz, Vast Aire o.s.v.

Hahha men satan vilket monster du är, seriöst jag tackar ödmjukast! Vi hörs om en månad då när jag har brutit ned ditt inlägg Snälla du får aldrig lämna aldrig tråd!

Citat:
Ursprungligen postat av piptaz

Hahha men verkligen, det är för dåligt alltså!

Men här kommer PHILLY!

Chic Raw Freestyle

https://youtu.be/_n7PUkQ1vww?si=pziYte3HInwsSEoT

Satan vilken hård och rå freestyle, 20 år gammal å
Senast redigerad av asdman123 2023-12-01 kl. 02:34.
Citera
2023-12-01, 02:32
Medlem
Citat:
Aldrig hört? Är det nytt? Jag tycker hiphop slutade produceras omkring 2005 tyvärr.

Vill nämna The Ballers - Mickey's Got A Gatt:
https://www.youtube.com/watch?v=Esuc6IIwuA8
Citera
2023-12-01, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Hahha men satan vilket monster du är, seriöst jag tackar ödmjukast! Vi hörs om en månad då när jag har brutit ned ditt inlägg

QUOTE=piptaz|86566372]Du glömde nämna Penga’ per

Hahha men verkligen, det är för dåligt alltså!

Men här kommer PHILLY!

Chic Raw Freestyle

https://youtu.be/_n7PUkQ1vww?si=pziYte3HInwsSEoT

Satan vilken hård och rå freestyle, 20 år gammal å[/quote]
Kul att höra att man gjort någon glad! Tack själv haha .

Men hiphop är ju livet självt! När den görs av rätt folk.

"As i walk out my door, step into the pollution.
I breathe in the problems, exhale solutions."
Citera
2023-12-01, 02:34
Citat:
Aldrig hört? Är det nytt? Jag tycker hiphop slutade produceras omkring 2005 tyvärr.

Vill nämna The Ballers - Mickey's Got A Gatt:
https://www.youtube.com/watch?v=Esuc6IIwuA8

Ah, älskar the ballers!

Du kan väl kika på youtube-länken jag la ett par inlägg högre upp. Och säga vad du tycker sen.
Citera
2023-12-01, 02:35
Medlem
Citat:
Fast i och för sig har jag ju hört Tone Tank och Scott med typ Forties som är ett skönt spår:
https://www.youtube.com/watch?v=g2WX1IOhAOo

Det är ju lite nyare grejer
Citera
2023-12-01, 02:38
Medlem
Citat:
Ah, älskar the ballers!

Du kan väl kika på youtube-länken jag la ett par inlägg högre upp. Och säga vad du tycker sen.
Absolut absolut! Ska typ sova eller typ va vaken. Får se hur jag känner mig efter en kopp kaffe.

Är svensk hiphop välkommen i tråden?

P.S. Grejen när man delar musik med varandra är att man blir helt maniska så man bara öser på båda två, så ibland måste man lugna ner sig lite och bara ta tid på sig och lyssna igenom varandras förslag.
Citera
2023-12-01, 02:40
Bannlyst
Citat:
Absolut absolut! Ska typ sova eller typ va vaken. Får se hur jag känner mig efter en kopp kaffe.

P.S. Grejen när man delar musik med varandra är att man blir helt maniska så man bara öser på båda två, så ibland måste man lugna ner sig lite och bara ta tid på sig och lyssna igenom varandras förslag.

Du ska vara vaken min man!

Ja, skola mig! Kolla gärna mitt inlägg där jag efterlyser en freestyle, skrev det för en halvtimme eller nå.

Ja, Penga' Per ska va här!
Senast redigerad av asdman123 2023-12-01 kl. 02:42.
Citera
2023-12-01, 02:40
Citat:

Absolut absolut, jag ska lyssna på den du la sist nu.

Ja penga per är svensk, tar för givet att han får ta plats här. Han är otrolig.
Citera
2023-12-01, 02:41
Medlem
MÅSTE, INNAN JAG GLÖMMER, LÄMNA EFTER MIG DENNA

Tommy Wright III - Murda In Da 1st Degree (Original Version) (1994)
https://www.youtube.com/watch?v=lKtkMmFplCw

Lite klyschigt kanske men fan den smäller.
Citera
2023-12-01, 02:42
Medlem
Citat:
Absolut absolut, jag ska lyssna på den du la sist nu.

Ja penga per är svensk, tar för givet att han får ta plats här. Han är otrolig.
Ska lyssna på det du skickade mig nu. Sen kanske jag kommer in med lite svenskt.

Aki - Överdrivet är ju en härlig en från ~2000.
TLK, Ken Ring m.m.,
Illdåd, Sthlm Inkasso,
Ja det tar aldrig slut.
Citera
2023-12-01, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Du ska vara vaken min man!

Ja, skola mig! Kolla gärna mitt inlägg där jag efterlyser en freestyle, skrev det för en halvtimme eller nå.

Ja, Penga' Per ska va här!
Lyssnade nyss på freestylen du skickade här och det var fan grejer det haha. Vill egentligen skicka dig en annan låt av Darc Mind som har en feat. artist på sig men denna är en bättre introduktion

Darc Mind - Outside Lookin In (1996)
https://www.youtube.com/watch?v=H-DO46oHpew

Den andra jag tänker på är Darc Mind feat. ? - "ANTEDILUVIAN" Vol. 2 släppt år 2014 men med låtar inspelade tidigt på eller under mitten av 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in