2024-03-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenQ
Är det brödrarskapet wolfpack du pratar om? Fängelsegänget?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Br%C...l_organisation)

Nu när jag kollar lite på nätet så står det att de var högaktiva i Göteborg.

Citat:
En ny president valdes och under hösten 1998 inleddes uppbyggnaden av nya avdelningar på utsidan (i Göteborg och Västerås), men nu utan någon mc-inriktning. Den nya presidenten hade ett förflutet i skinheadskretsar, dock såvitt känt utan någon tidigare organisationstillhörighet.

Citat:
Men BSK:s andra president blev inte långvarig på sin post. Han fängslades i slutet av 1999 och lämnade BSK i augusti 2000.[15] Han efterträddes av en annan tungt belastad medlem från Göteborg som tillhört organisationen sedan starten 1995. Denne ledde Brödraskapet under åren 2000–2002 och var sedan president för Göteborgsavdelningen fram till 2006.

Citat:
Under 2005 låg Brödraskapet i fejd med ett annat kriminellt gäng[vilka?] och grupperingarna begick flera våldshandlingar mot varandra, framför allt inne på fängelserna. BSK tycktes återta en del av sitt inflytande på anstalterna under denna period, medan verksamheten på utsidan delvis avstannade på grund av att flera tongivande BSK:are avtjänade fängelsestraff. Polisen noterade att organisationen, trots det stora manfallet på utsidan, fortsatte att driva sina klubbhus i Göteborg och Uddevalla som vanligt.

Citat:
Två BSK:are misshandlade en annan kriminell man i Göteborg så svårt att denne blev blind på ett öga

Citat:
År 2007 inleddes med att en före detta medlem från ett annat kriminellt gäng mördades under en fest i Brödraskapets lokal i Göteborg. Orsaken tros vara att den mördade sagt något negativt om en BSK-medlems tatuering. Flera medlemmar och supportrar häktades. Så småningom blev en medlem och en supporter dömda för inblandning i mordet.[23][24] Under sommaren och hösten frigavs ett flertal medlemmar från olika anstalter och gängets aktiviteter ökade återigen i Skåne och Göteborgstrakten.

Citat:
Flera medlemmar häktades och dömdes för grova brott under sommaren och hösten 2007. Bland annat dömdes den före detta Göteborgspresidenten till ett längre fängelsestraff för grovt narkotikabrott.[25]

Brödraskapet hade, år 2009, ordinarie sektioner i Göteborg, Västerås och Kristianstad. Det fanns i Västsverige stödtrupper i Uddevalla och ett mindre antal supportrar också i Borås.

Ser man till hur aktiva de tydligen har varit i Göteborg så är det mer sannolikt än osannolikt att Fabian kan ha hört talas historier om dem. Det var omkring tiden han föddes också. I tråden stod något om att hans mamma tvingades fly från någon karl när han var bebis? Om det stämmer indikerar det att familjen har psykosociala problem och sådana är bra på att prata om hur det var förr då människor lever i det förflutna.

Jag hittar inte något när jag googlar om Brödraskapet förekommit något i Alingsås men det är inte helt omöjligt att missbrukare där har historier på lager.
När jag ser hur kopplade de varit till Göteborg (kan ingenting om gäng och har aldrig kunnat mycket) så blir jag mer säker på min spekulation av att det kan vara ett copycat -mord.
Citera
2024-03-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Ja. Jag reflekterade inte över det tidigare men sedan när man tittar på Fabians sökningar i augusti så är det brödraskapet, swastika, Kumla och gäng i Kumla.

Jag har aldrig haft någon koll och det här är bara tonåringar men folk pratade mycket om Mitri. Själv exempelvis råkade jag ut för att en kille började gapa och skrika om att han skulle knäppa mitt ex och rabblade namn varav hans namn (iofs även en snubbe jag kände, någon annan kriminell som jag också mött på och så vidare också) så bland kriminella så var det om än möjligt en lokal kändis.

Det är lite svårt för mig som inte ens var i satt bland de lokala kändisarna att veta hur omtalade de var generellt på andra platser men det är faktiskt inte helt osannolikt att Fabian på något vis fått berättat för sig om mordet på Peter Karlsson även om det är begravt i tiden och i en helt annan stad.

Min tanke är att folk i drogkretsar pratar mycket och drar olika historier och de flashar alltid med namn. Beteendet av att vilja samla ihop folk eller hota med folk fortsätter från högstadiet genom hela vuxenlivet. Sedan när folk är utslagna i misär eller medelålders fortsätter de prata om "kändisar från förr", dvs drar rövarhistorier.

Det är så. Brödraskapet -> Mitri->Mordet på Peter Karlsson. Om snubben som tråden på Flashback menade, bytt namn så bör det vara för att Mitri är synonymt med Brödraskapet och Peter Karlsson. Att någon som drar historier om gamla tider berättar om någon avlägsen anekdot eller histora de hört för en knarkande tonåring är inte helt omöjligt.

Om Fabian är svårt psykiskt sjuk/störd kan han se det som symboliskt för honom att Henrik spelade Hockey. Han skulle ha sagt något om homosexualitet men jag hittade aldrig hans förhör och pallade slutligen inte leta när ingen länkade.

Det låter kanske lite väl långsökt, vilket det på sätt och vis är men det är inte omöjligt att Fabian känt sig "inspirerad". Tror att det var en knivskärning innan Peter Karlsson men kan blanda ihop minnen då jag inte har någon koppling till Mitri och därför inte la så mycket på minnet av vad folk sa och så. Man var ju liten också och låtsades mest att det regnade. Har aldrig ens träffat människan. Men jag funderar på om Fabian på något vis kanske hört eller läst om fallet och långt innan bestämt sig för att döda Henrik. För att han spelade hockey och kanske var bisexuell.

Nu verkar det vara mer vanliga saker som pengar, droger osv men de båda hade ju ändå tillsammans rånat någon och misshandlat personen. Att Fabian skulle vara arg för att Henrik berättat för någon att Henrik sålde droger till Fabian låter som ett påhitt från Fabian om han inte var särskilt knäpp och blev kränkt över det. Trots allt snortar Henrik med Melvin (var det väl?) och de har säkert använt droger med varandra bland andra förr eller varit i kontakt med narkotika.

Vad tror du? Är det bara sammanträffanden att han råkar sitta och googla på måfå och ha gäng som särintresse men inte känner till mycket alls?

Intressant koppling, kan säkerligen stämma men som sagt väldigt långsökt. Jag vet inte mycket om den här Mitri, men har läst en del om brödrarskapet.
Ja Fabian ska ju ha uttryckt sig negativt mot homosexuella. Och relationen mellan MK och H verkar väldigt underlig.
Ja det finns bilder i FUP där Henrik ser ut att snorta något.
Han ser uppenbarligen upp till kriminella och verkar tycka att det är något coolt.

Kopplingen du kom med var intressant enligt mig.
Citera
2024-03-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
ja den där killen i köpcentret kanske också gav "F.A" 'homo-vibbar' och detta agerade pådrivande i den handlingen med...

PS: snälla sluta yra, börjar tjabba om ett helt orelaterat mord som skett mer än TVÅ decennier innan, och försöka dra helt grundlösa paralleller till detta..

peter karlsson mördades av en (då) 19-årig nynazist, det är rätt stor skillnad generellt i mognadsgrad på en 15-åring och en 19-åring, sett till det liv//umgänge "F.A" hade så finns det inget konstigt öht i hans sökningar, en vilsen rädd pojke, som hade för vana att på grund av detta gå runt med kniv när han rörde sig ute och som blev kraftigt utåtagerande vid provokation

snälla ta dina mediciner och sluta skriv.
Är du dum i huvudet eller dum i huvudet? Hans sökningar är relevanta för hela ämnet och historien innan vad som fått honom att göra vad han gjorde.

Peter Karlsson mördades av en nynazist som sedan blev tungt kriminell och ett mycket känt namn i kriminella kretsar.

Han är inte en liten, vilsen rädd pojke. Han är djupt störd och farlig.

Jag var också kniv som ung. Jag pekades falskeligen ut som nazist baserat på att jag satte på mig bomberjacka efter att ha varit drivande efter en ensam liten rädd skinnskalle. Sannolikt tänkte jag först som vuxen att omfattningen blev större av alla lögner och rykten pga att jag bodde i samma trapphus som Peter Karlssons mördare familj tidigare gjort.

Det samlades ihop hundratals människor mot ig en dag. Jag knivhugg inte en jävel och även om majoriteten snabbt drog bar jag kniv länge, utan att hugga en endaste person. Inte ens när jag blev påhoppad några gånger bakifrån, drog jag en enda gång kniv. Trots att de fegt slog mitt huvud i väggar med håret som vapen mot mig.

Inte en enda gång. Vet du varför? Fabian är störd men det var inte jag. Han är en sjuk mördare som sannolikt vill etableras i gäng och därför vill ha egna historier att berätta men först genom att bevisa att han är en iskall mördare som inte backar för någon.

Kopplingen syns tydligt mellan hans sökningar och vad han gjort.
Citera
2024-03-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenQ
Intressant koppling, kan säkerligen stämma men som sagt väldigt långsökt. Jag vet inte mycket om den här Mitri, men har läst en del om brödrarskapet.
Ja Fabian ska ju ha uttryckt sig negativt mot homosexuella. Och relationen mellan MK och H verkar väldigt underlig.
Ja det finns bilder i FUP där Henrik ser ut att snorta något.
Han ser uppenbarligen upp till kriminella och verkar tycka att det är något coolt.

Kopplingen du kom med var intressant enligt mig.
Ja jag såg aldrig kopplingen först det någon skrivit om att han ska ha sagt något om homosexuella i förhör. Strategiskt gissar jag.

Jag ser att det är långsökt. Jag själv kopplade aldrig någon likhet trots att jag tidigt berördes av det här fallet. För mig var det bara ännu en pojke som dött i den här våldsvågen som dragit över Sverige och jag grät faktiskt för att jag upplevde det som så tragiskt. Inte först jag läste det om homosexuella började jag tycka att det finns lite märkliga sammanträffanden och sedan också med sökningarna.

Tror polis och åklagare missat att ens fundera på samma sak. Ett stort sammanträffande att jag sitter här och skriver också med egna sidospår isåfall men så är livet. Sammanträffanden uppstår alltid här och där. Ibland ser man dem.inte, ibland feltolkar man dem.som av betydelse och ibland missar man när de är mer än bara slump.

Vad jag menar är att bara för att människor inte är kopplade till varandra så innebär det inte att det inte finns parallella historier eller att var människa har sin egen berättelse. Fabian kan faktiskt vara att han är mycket sjuk och dödat Henrik i syfte att vinna status och avancera för att bli gängkriminell. Att kanske hitta gäng när han sitter inne eller skapa ett sådant och komma ut som livsstilskriminell. Att han lyssnat mycket på människor som drar historier irl, online, när han suttit inne tidigare osv. Lägg till psykiska problem där han kanske är grandios eller liknande.
Citera
2024-03-29, 23:01
Medlem
Citat:
Är du

återigen ta dina mediciner, och utöver det lägg ner med din anekdotiska bevisföring som du sysslar med, eftersom den har _noll_ värde annat än att du får skriva två spaltmeter till om din historik (som inte en människa förutom du själv och möjligtvis någon anhörig bryr sig om, men framförallt som har NOLL att göra med sakfrågan som diskuteras)

du försöker applicera en komplicerad motivbild på en 15-åring, som redan innan begått en grov våldshandling (med kniv) utan att det funnits någon direkt motivbild öht, annat än att han i stunden tappat besinningen

jo "F.A" är en mycket rädd, vilsen liten pojke, det vittnar alla hans egna anteckningar om

"det samlade ihop hundratals människor mot ig" jo, 'hundratals' gå och dra dina fiskarhistorier för någon annan detta är ABoK och här bottnar du överhuvudtaget inte

Citat:
är grandios

absolut, den direkta dödslängtan och likgiltighet inför sitt eget värde som han uttrycker i sina anteckningar vittnar absolut om en 'grandios' personlighet

-----------

StenQ: snälla sluta underhåll denna kokosboll, din fredagsunderhållning är inte värt att smutsa ner en mordtråd i ABoK för
Senast redigerad av dip 2024-03-29 kl. 23:07.
Citera
2024-03-29, 23:08
Medlem
Citat:
återigen ta dina mediciner, och utöver det lägg ner med din anekdotiska bevisföring som du sysslar med, eftersom den har _noll_ värde annat än att du får skriva två spaltmeter till om din historik (som inte en människa förutom du själv och möjligtvis någon anhörig bryr sig om, men framförallt som har NOLL att göra med sakfrågan som diskuteras)

du försöker applicera en komplicerad motivbild på en 15-åring, som redan innan begått en grov våldshandling (med kniv) utan att det funnits någon direkt motivbild öht, annat än att han i stunden tappat besinningen

jo "F.A" är en mycket rädd, vilsen liten pojke, det vittnar alla hans egna anteckningar om

"det samlade ihop hundratals människor mot ig" jo, 'hundratals' gå och dra dina fiskarhistorier för någon annan detta är ABoK och här bottnar du överhuvudtaget inte
Ja men vad bra att du inte citerat dem då som jag bett om..

Du kan inte se in i hans huvud och förövrigt så skiter jag fullständigt i dina personliga känslor för de här ungarna då du är känslomässigt engagerad men det är inte jag. Du projicerar och är den som behöver medicinsk vård som blir så rädd av kopplingen. Jag grät en dag för att jag fann Henriks försvinnande och död så hemskt som vuxen när så många pojkar dött de senaste åren. Sedan kände jag stark sympati för hans pappa. Efter det så la jag bort mina egna känslor och det kanske du också skulle gör a då jag inte är ett skit intresserad av att du leker viktig här. Vi vet alla hur många det är som är involverade i de här pojkarna på riktigt och omkring i deras omgivning och område och som därför sitter här i tråden.

Ta dina problem och skilj på dig och mig, ditt psykfall. Skillnaden mellan oss är att jag är friskare än vad du är som sitter som besatt i tråden.

Du är inte

polis
åklagare
psykolog
psykiatriker
inte ens
läkare

Så håll tyst med dig, pajas. Jag skiter i din familj och dina närstående.
Citera
2024-03-29, 23:18
Medlem
Citat:
du är känslomässigt engagerad men det är inte jag.

Citat:
Du projicerar

Citat:
Jag grät en dag för att jag fann Henriks försvinnande och död så hemskt som vuxen när så många pojkar dött de senaste åren. Sedan kände jag stark sympati för hans pappa.

detta är vad vi på svenska kallar för en "motsägelse" (eller underlag för att du har otur när du tänker)

nej, jag har öht inget som helst emotionellt engagemang i mitt intresse för den här sortens saker, det är "pusslet" som är mitt intresse för brott rent generellt, sådant kan man inte lägga med subjektiv (emotionell) lins (det är du ett levande bevis på)

sen att du trots att du 'bar kniv' aldrig högg någon, trots att du blev påhoppad bakifrån? nej du sket väl ner dig och blev rädd (det är den vanligaste reaktionen hos djur när dem blir attackerad, fly, eller frysa)

"F.A" däremot har redan visat att han vid provokation blir utåtagerande, vad den rättspsykiatriska undersökningen troligen senare vidare kommer fastslå är att han på grund av långvarig depression utvecklat ytterligare symtom som försvårat

det finns nämligen en hel del i hans egna anteckningar som tyder på detta
Senast redigerad av dip 2024-03-29 kl. 23:29.
Citera
2024-03-30, 00:15
Medlem
Citat:

fjorton spaltmeter svammel

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Copycat

^ om det här med att ha en "grandios självbild" finns ingen större ironi än människor som hävdar empati och ödmjukhet genom att tala om för någon just HUR stor deras förmåga till att känna är

----

jag vet mycket väl vad en sk. "copycat" är, en bättre fråga är väl hur många exempel du kan ge på gärningspersoner i unga tonåren som utfört sådana brott här i sverige (eller för att vara generös, låt oss säga norden)

och då menar jag inte vansinnesdåd där ett mord skett, och sedan har någon tätt inpå tagit ihjäl en annan person (likt hur självmord kan skapa samma ringar på vattnet) utan där motivbilder går att känna igen och applicera på de olika fallen

och nej, "flight" och "freeze" är betydligt mer vanligt än "fight" så återigen där har du sakfel

din sk. anekdotiska bevisföring som du gång på gång åberopar har absolut _NOLL_ empiriskt värde, lägg av med det, det är "OT" så det sjunger om det i denna forumkategori du har psykologi // psykiatri några ämneskategorier söderut

seså, producera lite exempel på fall nu som rör gärningspersoner i tonåren i norden som utfört sk "copycat" mord
Citera
2024-03-30, 00:29
Medlem
Citat:
^ om det här med att ha en "grandios självbild" finns ingen större ironi än människor som hävdar empati och ödmjukhet genom att tala om för någon just HUR stor deras förmåga till att känna är

----

jag vet mycket väl vad en sk. "copycat" är, en bättre fråga är väl hur många exempel du kan ge på gärningspersoner i unga tonåren som utfört sådana brott här i sverige (eller för att vara generös, låt oss säga norden)

och då menar jag inte vansinnesdåd där ett mord skett, och sedan har någon tätt inpå tagit ihjäl en annan person (likt hur självmord kan skapa samma ringar på vattnet) utan där motivbilder går att känna igen och applicera på de olika fallen

och nej, "flight" och "freeze" är betydligt mer vanligt än "fight" så återigen där har du sakfel

din sk. anekdotiska bevisföring som du gång på gång åberopar har absolut _NOLL_ empiriskt värde, lägg av med det, det är "OT" så det sjunger om det i denna forumkategori du har psykologi // psykiatri några ämneskategorier söderut

seså, producera lite exempel på fall nu som rör gärningspersoner i tonåren i norden som utfört sk "copycat" mord
Din sort är för självupptagna och uppfyllda av era egon att ni alltid så lätt glömmer att det var ni som började.

Tala inte om något för mig med högsta betyg i alla ämnen jag skriver som berör psykologi, psykiatri eller sociologi.

Det viktigaste är att Fabian passar in väl som copycat med rakat huvud, drogproblem, sökningar på specifika saker som kan härledas till Mitri.

Jag behöver inte producera något alls eftersom jag faktiskt har väldigt mycket rätt i att det är en tydligare bild som framträder. Du kunde däremot sluta gapa och själv istället kasta upp förhören med honom eller hans anteckningar istället för att tro att jag och andra är de som inte klarar av att tänka

Han kan helt enkelt ha saknat namn eller glömt bort dem. Det är inte alls särskilt otroligt att människor som pratat om olika gäng kan ha nämnt det hela och det fastnat hos Fabian och inspirerat honom.

Det är spännande att du dessutom tror att svensk polis är skickliga på att utreda saker noga trots att hela samhället bevisligen visar på motsatsen med all kriminalitet de inte klarat av. Antagligen så är det jag skriver mer intressant för utredningen som möjligt perspektiv på brottet än något du själv skrivit.
Citera
2024-03-30, 00:45
Medlem
Citat:
Din sort är för självupptagna och uppfyllda av era egon att ni alltid så lätt glömmer att det var ni som började.

Tala inte om något för mig med högsta betyg i alla ämnen jag skriver som berör psykologi, psykiatri eller sociologi.

Det viktigaste är att Fabian passar in väl som copycat med rakat huvud, drogproblem, sökningar på specifika saker som kan härledas till Mitri.

Jag behöver inte producera något alls eftersom jag faktiskt har väldigt mycket rätt i att det är en tydligare bild som framträder. Du kunde däremot sluta gapa och själv istället kasta upp förhören med honom eller hans anteckningar istället för att tro att jag och andra är de som inte klarar av att tänka

Han kan helt enkelt ha saknat namn eller glömt bort dem. Det är inte alls särskilt otroligt att människor som pratat om olika gäng kan ha nämnt det hela och det fastnat hos Fabian och inspirerat honom.

Det är spännande att du dessutom tror att svensk polis är skickliga på att utreda saker noga trots att hela samhället bevisligen visar på motsatsen med all kriminalitet de inte klarat av. Antagligen så är det jag skriver mer intressant för utredningen som möjligt perspektiv på brottet än något du själv skrivit.

^ FBI ringer nog vilken dag som helst nu med den där 'pitchen' ovan, 100% att mysteriet uppklaras med dig i leken likt ett avsnitt av Scooby-Doo

jag är ledsen, men det går inte ta dig på allvar, du framstår mest som en seriefigur. jag beklagar det du fått genomleva, men inget av det är relevant för denna forumkategori. att du sen inte anser att det ligger någon _bevisbörda_ på dig?

jo det gör det, särskilt när du försöker skapa en kedja som inte ens går att se som 'indicier' "F.A" hade rakad skalle och sökte på gäng, därför kan det ha att göra med ett 2,5 decennier gammalt mord i västerås?

trots att "F.A" redan begått ett liknande brott tidigare, utan att någon form av klar motivbild funnits för gärningen? annat än att det blivit 'tjafs' i ett köpcentrum?

vet du vad "ockhams razor" är? det är inte vad du sysslar med
Citera
2024-03-30, 01:07
Medlem
Citat:
^ FBI ringer nog vilken dag som helst nu med den där 'pitchen' ovan, 100% att mysteriet uppklaras med dig i leken likt ett avsnitt av Scooby-Doo

jag är ledsen, men det går inte ta dig på allvar, du framstår mest som en seriefigur. jag beklagar det du fått genomleva, men inget av det är relevant för denna forumkategori. att du sen inte anser att det ligger någon _bevisbörda_ på dig?

jo det gör det, särskilt när du försöker skapa en kedja som inte ens går att se som 'indicier' "F.A" hade rakad skalle och sökte på gäng, därför kan det ha att göra med ett 2,5 decennier gammalt mord i västerås?

trots att "F.A" redan begått ett liknande brott tidigare, utan att någon form av klar motivbild funnits för gärningen? annat än att det blivit 'tjafs' i ett köpcentrum?

vet du vad "ockhams razor" är? det är inte vad du sysslar med
2023-08-20 04:31:29 (UTC+2) brödraskapet gäng Google
2023-08-20 21:41:07 (UTC+2) Trollhättan skjutning Google
2023-08-20 21:48:10 (UTC+2) gängkrig göteborg Google
2023-08-20 21:49:38 (UTC+2) gängkriminella på kumla Google
2023-08-20 21:54:41 (UTC+2) avdelningarna på kumla Google
2023-08-20 21:57:50 (UTC+2) vad händer om det är flera gäng i en avdelning på kumla Google
2023-08-21 01:19:09 (UTC+2) swastika Google
2023-08-23 14:44:39 (UTC+2) kan man få livstid för dråp

Du verkar väldigt orolig för att Fabians mord ska betraktas som just ett mord han kan ha planerat mycket länge. Är du måhända orolig över hur allvarligt det ser ut för rättsväsendet jämfört mot planterade saker för att få det till dråp? Just det, killens anteckningar kan vara rena strategier för att manipulera omgivningen och rättsväsendet för att få lägre straff och noga uträknat. Visa upp vad han skrivit istället.

Han försökte dessutom få fram hur han skulle ta bort sökningar så att de inte skulle synas i sökhistoriken och kan mycket väl ha raderat en del saker han upplevt som "viktigare".

Klart att han vill få det att se ut som dråp men det verkar det absolut inte röra sig om

Dra upp huvudet ur arslet så du ser något och sluta inbilla dig att jag går på din Ad Hominem mer än att jag besvarar dig som du förtjänar, stolpskott

Det är ren tur och slump att jag råkade gå in och läsa i tråden när jag gjorde och ren slump att en annan användare skrivit något om homosexualitet. Men en mängd sammanträffanden innebär inte att det kan saknas röda trådar i olika livsberättelser även om de inte är synliga för vilja ögon som helst. Till skillnad från dig är jag åtminstone smart nog att veta att jag inte vet allt och därför inte förstår allt heller och det gör mig mer öppen för att ta in nya saker. Men du, dum som en sten med för stor fokus på andra när du borde ifrågasätta ditt egna förstånd.
Citera
2024-03-30, 01:38
Medlem
Citat:
killens anteckningar kan vara rena strategier för att manipulera omgivningen och rättsväsendet för att få lägre straff och noga uträknat. Visa upp vad han skrivit istället.

det finns i FUP, så jag behöver inte 'visa upp något' en 15-åring som inte bara är en "copycat" utan han är dessutom en tonårsversion av "Keyzer Söze" ? du det blir ju bara mer och mer maffigt detta

inte bara något som vore unikt för norden, utan direkt världsunikt..

(gång på gång undviker du att bemöta det faktum att "F.A" redan tidigare begått en liknande våldshandling som mycket väl kunnat sluta med ett mord redan där)

istället applicerar du en _EXTREMT_ (särskilt sett till generell ålder på gärningsperson) komplicerad motivbild, och börjar dra paralleller till ett 25+ år gammalt mord i västerås på en hockeyspelare som var homosexuell.......

på grunder av generella sökningar han gjort, trots att det inte finns något alls som rör just det specifika brottet ifråga (rimligen om man planerar en sådan handling kan man ju anta att man skulle ha ett initierat intresse att skaffa information, läsa om det nej just ja, han kanske 'hörde om det som liten')

vad gäller möjliga andra sökningar (så baserat på "F.A" generella intelligensnivå och ålder så är sannolikheten att han skulle veta hur man brukar sådana verktyg som 'skrubbar' hårddiskar extremt liten, dvs även om han "raderat" saker så skulle man utan problem kunnat återskapa dessa under utredningsprocessen)

att ha en konversation med dig känns ungefär som att ha en med 'Tobbe' karaktären i 30e november, tänker särskilt på när han förklarar för 'Adam' hur han tänkt sig att få sångerskan Jennifer Brown att bli kär i honom

"t-t-t-t-t-t-t-ä-änk o-o-o-o-o-m j-j-j-j-j-jag h-h-h-h-har en-n-n-n-n- p-p-p-l-l-a-n-n"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in