https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Br%C...l_organisation)
Nu när jag kollar lite på nätet så står det att de var högaktiva i Göteborg.
Ser man till hur aktiva de tydligen har varit i Göteborg så är det mer sannolikt än osannolikt att Fabian kan ha hört talas historier om dem. Det var omkring tiden han föddes också. I tråden stod något om att hans mamma tvingades fly från någon karl när han var bebis? Om det stämmer indikerar det att familjen har psykosociala problem och sådana är bra på att prata om hur det var förr då människor lever i det förflutna.
Jag hittar inte något när jag googlar om Brödraskapet förekommit något i Alingsås men det är inte helt omöjligt att missbrukare där har historier på lager.
När jag ser hur kopplade de varit till Göteborg (kan ingenting om gäng och har aldrig kunnat mycket) så blir jag mer säker på min spekulation av att det kan vara ett copycat -mord.
Nu när jag kollar lite på nätet så står det att de var högaktiva i Göteborg.
Citat:
En ny president valdes och under hösten 1998 inleddes uppbyggnaden av nya avdelningar på utsidan (i Göteborg och Västerås), men nu utan någon mc-inriktning. Den nya presidenten hade ett förflutet i skinheadskretsar, dock såvitt känt utan någon tidigare organisationstillhörighet.
Citat:
Men BSK:s andra president blev inte långvarig på sin post. Han fängslades i slutet av 1999 och lämnade BSK i augusti 2000.[15] Han efterträddes av en annan tungt belastad medlem från Göteborg som tillhört organisationen sedan starten 1995. Denne ledde Brödraskapet under åren 2000–2002 och var sedan president för Göteborgsavdelningen fram till 2006.
Citat:
Under 2005 låg Brödraskapet i fejd med ett annat kriminellt gäng[vilka?] och grupperingarna begick flera våldshandlingar mot varandra, framför allt inne på fängelserna. BSK tycktes återta en del av sitt inflytande på anstalterna under denna period, medan verksamheten på utsidan delvis avstannade på grund av att flera tongivande BSK:are avtjänade fängelsestraff. Polisen noterade att organisationen, trots det stora manfallet på utsidan, fortsatte att driva sina klubbhus i Göteborg och Uddevalla som vanligt.
Citat:
Två BSK:are misshandlade en annan kriminell man i Göteborg så svårt att denne blev blind på ett öga
Citat:
År 2007 inleddes med att en före detta medlem från ett annat kriminellt gäng mördades under en fest i Brödraskapets lokal i Göteborg. Orsaken tros vara att den mördade sagt något negativt om en BSK-medlems tatuering. Flera medlemmar och supportrar häktades. Så småningom blev en medlem och en supporter dömda för inblandning i mordet.[23][24] Under sommaren och hösten frigavs ett flertal medlemmar från olika anstalter och gängets aktiviteter ökade återigen i Skåne och Göteborgstrakten.
Citat:
Flera medlemmar häktades och dömdes för grova brott under sommaren och hösten 2007. Bland annat dömdes den före detta Göteborgspresidenten till ett längre fängelsestraff för grovt narkotikabrott.[25]
Brödraskapet hade, år 2009, ordinarie sektioner i Göteborg, Västerås och Kristianstad. Det fanns i Västsverige stödtrupper i Uddevalla och ett mindre antal supportrar också i Borås.
Brödraskapet hade, år 2009, ordinarie sektioner i Göteborg, Västerås och Kristianstad. Det fanns i Västsverige stödtrupper i Uddevalla och ett mindre antal supportrar också i Borås.
Ser man till hur aktiva de tydligen har varit i Göteborg så är det mer sannolikt än osannolikt att Fabian kan ha hört talas historier om dem. Det var omkring tiden han föddes också. I tråden stod något om att hans mamma tvingades fly från någon karl när han var bebis? Om det stämmer indikerar det att familjen har psykosociala problem och sådana är bra på att prata om hur det var förr då människor lever i det förflutna.
Jag hittar inte något när jag googlar om Brödraskapet förekommit något i Alingsås men det är inte helt omöjligt att missbrukare där har historier på lager.
När jag ser hur kopplade de varit till Göteborg (kan ingenting om gäng och har aldrig kunnat mycket) så blir jag mer säker på min spekulation av att det kan vara ett copycat -mord.