2024-03-27, 23:58
  #3601
Medlem
Vad tror ni andra? Är det inte väldigt stora sammanträffanden med att han googlar kring en mängd gäng, däribland Brödraskapet, swastika, Kumla och gäng i Kumla, fortsätter med sin knivbesatthet trots att han redan huggit en person och bör veta litegrann samt får rakad? Är han gravt psykiskt störd så kan Hockeyspelande Henrik med relation med en pakistanier av karaktär vi inte får veta -kanske inneburit att han bestämt sig för att ha ihjäl honom och det flera månader innan.

Det skulle inte förvåna mig om rättsväsendet valt att mörklägga eventuell viktiga delar för att de arbetade efter vad de ser och i det prioriterar att en invandrarman eventuella sexuella relation (vilket är spekulation och såklart behöver de inte haft en sådan) inte ska komma fram för att den inte ska kasta negativt sken över honom/invandrare mer än att utförligt leta efter potentiella motivbilder/perspektiv.

Det kan såklart vara sammanträffanden. Själv drömde jag om varg med gula ögon vilket kom att bli en viktig symbol för mig och har noll med brödraskapet att göra. Det är även inom samisk tro vanligt förekommande att man ser det innan döden kommer vilket jag inte visste vid min dröm. Symbolvärdet för mig har då inte med kriminella att göra även om folk kan feltolka så. En kille lånade/hade en gul bil med texten Brödraskapet och åkte runt i påstods det efter min dröm. Ja så stora sammanträffanden kan finnas. Att det ränner vargar över åkrarna på andra platser är för mig kärnpunkten i symboliken och bortom kriminalitet eller saker som inte har ett dyft med mig att göra (jag levde mitt eget liv med min egen verklighet) men man kan tolka saker fel och kanske gör jag det här nu då precis som andra skulle kunna göra med mig och drömmar jag känt symboliserat mitt liv men jag vill ändå inte strunta i det hela och säga att det är för långsökt och att det beror på gnabb här och där eller Stephanie som jag tidigt drog slutsatsen om. För folk som inte känner mig låter det som svammel, för de som känner igen mig är svammlet mer enkelt att förstå. Det följer sin egen logik. 🤷

Letar men hittar inte Fabians förhör. Kan inte någon lägga upp lite citat ur dem?
Citera
2024-03-28, 12:49
  #3602
Medlem
FA ska genomgå rättspsykiatrisk utredning (Alingsås Tidning)

Citat:
När åklagaren i sitt slutanförande i veckan begärde att 16-åringen skulle genomgå en rättspsykiatrisk undersökning var det något som den misstänkte inte hade några invändningar mot.

– Han har inte motsatt sig det, det kanske kan ge svar på en del frågor, säger Camilla Waldenberg, advokat.

Citat:
Den rättspsykiatriska undersökningen ska ge svar på frågan om den misstänkte 16-åringen led av en allvarlig psykisk störning i samband med gärningen, vilket är något som har betydelse i påföljdsfrågan vid en fällande dom. Enligt tingsrättens beslut ska den rättspsykiatriska undersökningen vara rätten till handa senast inom sex veckor. Då kan rättegången återupptas.

– Den fortsatta huvudförhandlingen kommer att behandla påföljdsval, säger Andreas Ekengren.

Citat:
Tingsrätten beslutar också att 16-åringen inte längre ska vara häktad. Enligt beslut från socialnämnden i Alingsås kommun ska tonåringen istället omedelbart omhändertas enligt LVU och placeras på ett SIS-hem med högsta säkerhetsklass.

– Man är lite mindre isolerad på SIS än på häktet och det är positivt, det är lite mer anpassat för ungdomar, säger Camilla Waldenberg om beslutet att häva häktningen.

– Man bedömer att det finns en annan betryggande övervakning och då ska man häva häktningen, säger Andreas Ekengren i häktningsfrågan.

Ja, det var ju lite av ett antiklimax men väntat om han nu inte redan hade genomgått en rättspsykiatrisk undersökning, vilket jag trodde att han hade? Skönt för pojken att få komma ut ur häktet i alla fall.
Citera
2024-03-28, 13:09
  #3603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minethatbird
FA ska genomgå rättspsykiatrisk utredning (Alingsås Tidning)







Ja, det var ju lite av ett antiklimax men väntat om han nu inte redan hade genomgått en rättspsykiatrisk undersökning, vilket jag trodde att han hade? Skönt för pojken att få komma ut ur häktet i alla fall.

Han har genomgått den lilla undersökningen vilket kan ge en indikator, nu ska han göra den fullständiga. oavsett så tror jag straffet kommer landa på 6 år
Citera
2024-03-28, 16:12
  #3604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minethatbird
Jag kommer säkert att få skit och bli kallad för troll när jag skriver det här, men så må det vara. Jag förstår till 100% att Fabian är skyldig och håller med om att han måste spärras in och få hjälp, och jag lider så oerhört mycket med Henriks familj. Jag kan inte ens föreställa mig vilket helvete de lidit de senaste månaderna, och då har jag ändå själv förlorat min allra närmast anhöriga en gång i tiden.

Men: helvete vad jag känner för Fabian. Det verkar inte som att någon i den här tråden tycks ha en uns sympati för honom och hans familj och det gör mig lite ledsen. Han är ett barn, ett barn med uppenbara problem som inte verkat ha haft någon trygg punkt i sitt liv. Han har inte fått den hjälp han behöver och samhället har svikit honom. Han skulle inte ha fått återvända till sin familj och framför allt inte till de "vänner" han tycks ha haft, efter den första knivattacken.

När jag läste hans anteckningar i FUP:en blev jag så jävla ledsen. Det hade kunnat vara mina egna ord när jag själv var en liten vilsen grabb. Jag var själv oerhört ensam och hade problem med trots och ilska i tonåren. Blev galen när folk inte betedde sig så som jag ville eller när planer ändrades. Försökte spela tuff men var i själva verket så liten inombords. Kunde aldrig erkänna att jag hade fel. Hade jag varit tonåring idag hade jag absolut hamnat på autismspektrat. Mina föräldrar satte extremt hårda ramar för mig och såg till att jag hamnade i sammanhang där det inte fanns utrymme för stök, tillät mig inte isolera mig eller umgås med fel folk. Jag har dem att tacka för att jag idag är en väl fungerande, anpassad vuxen. Jag finns inte med i några straffregister men hade mina föräldrar inte varit så hårda mot mig under min uppväxt hade livet antagligen sett väldigt annorlunda ut. Utan att veta allt om den här familjesituationen tror jag att det här kanske aldrig hänt om pojken fått växa upp med sin pappa, som verkar vara den förälder med mest koll och sunda värderingar.

Vill bara ge Fabian en kram, oavsett hur hemskt det brott han begått må vara.

Ok, och vad har Henrik att göra med allt det du beskriver om mördaren? Jag vill, ber och hoppas att han får stryk .. samt mer saker utförda på honom där han är låst.. och verkligen att nån knäpper han så fort han är ute.. det är maximal sympati från mig till mördaren.. och nej, han är inget barn.. ett barn skulle aldrig kunna hugga nån på detta sätt så många ggr.. han mördaren förtjänar inte ens en bit bajs
Citera
2024-03-28, 17:35
  #3605
Medlem
Men så lyckat . In på sis-hem med svängdörrar . Undrar hur många kriminella gäng som vill rekrytera denna gosse just i detta nu.
Citera
2024-03-28, 17:41
  #3606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Men så lyckat . In på sis-hem med svängdörrar . Undrar hur många kriminella gäng som vill rekrytera denna gosse just i detta nu.

Det är inga svängdörrar på SIS, iallafall inte på min tid då var det inlåsning i rummet på nätterna, inlåst på avd hela dagarna förutom vid promenad, och ingen mobil, detta var på den SIS med högst säkerhet (bärby) och jag antar att detta indikerar på att LSU kommer bli straffet snarare än fängelse. Hur som helst så kommer han bli sittandes där han hamnar tills straffet är avtjänat, kan tyckas vara ett milt straff för ett brott av den kalibern men det är en person under 18 det handlar om och i Sverige finns nog inga lämpligare straff än sis, vilket i praktiken är som anstalt klass 2
Citera
2024-03-28, 18:03
  #3607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
Det är inga svängdörrar på SIS, iallafall inte på min tid då var det inlåsning i rummet på nätterna, inlåst på avd hela dagarna förutom vid promenad, och ingen mobil, detta var på den SIS med högst säkerhet (bärby) och jag antar att detta indikerar på att LSU kommer bli straffet snarare än fängelse. Hur som helst så kommer han bli sittandes där han hamnar tills straffet är avtjänat, kan tyckas vara ett milt straff för ett brott av den kalibern men det är en person under 18 det handlar om och i Sverige finns nog inga lämpligare straff än sis, vilket i praktiken är som anstalt klass 2

Det är väldigt lätt att frita en person vid t ex promenad, det är ju just det vi bevittnat i Sverige på sistone .

Det räcker med att någon dyker upp
Med ett vapen så släpper personalen personen i fråga
Citera
2024-03-28, 20:26
  #3608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Här har ni FUP.

https://gofile.io/d/3WiCQX
Kan någon lämna alla delar av FUP? Inga av länkarna fungerar
Citera
2024-03-28, 20:54
  #3609
Medlem
Dåligt beslut, borde suttit häktad till dom fallit.
Citera
2024-03-28, 21:01
  #3610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
Det är inga svängdörrar på SIS, iallafall inte på min tid då var det inlåsning i rummet på nätterna, inlåst på avd hela dagarna förutom vid promenad, och ingen mobil, detta var på den SIS med högst säkerhet (bärby) och jag antar att detta indikerar på att LSU kommer bli straffet snarare än fängelse. Hur som helst så kommer han bli sittandes där han hamnar tills straffet är avtjänat, kan tyckas vara ett milt straff för ett brott av den kalibern men det är en person under 18 det handlar om och i Sverige finns nog inga lämpligare straff än sis, vilket i praktiken är som anstalt klass 2
F vill ju sitta på SIS, det är bättre där än hemma om en läser vad han skrev i sin dagbok.
Han kommer med stor sannolikhet hamna inom nån form av psykvård, det sker inte inom SIS (eller?)
Citera
2024-03-29, 01:27
  #3611
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snusimitthus
Kan någon lämna alla delar av FUP? Inga av länkarna fungerar
https://www.krimfup.se/search/fabian-christofer-andreasson-lundell
Citera
2024-03-29, 01:29
  #3612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9283vafan
https://www.krimfup.se/search/fabian-christofer-andreasson-lundell
Varför står det att Fabian är kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in