2023-10-12, 13:12
  #2989
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linapinawallin
Ja dags att samarbeta hela staden för att ha bort dessa jävla individer i denna stan.
Bröderna A har gjort mkt skit ,hotats vart på fester där inte det vart bjudna .
Finns flera ungdomar som skyddar dessa ligister.
Just nu har polisen fått information om vissa hot som har kommit till min kännedom .
Går på gymnasiet men jag är så trött på att folk som är så gamla hänger runt skolan som ej går på skolan.
Hvem er "bröderna A", og hvordan er de innblanda i mordet på Henrik?
Citera
2023-10-12, 13:13
  #2990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtant01
Jag hade lovat mig själv att inte skriva här mer, men nu gör jag det ändå…

1. Att vännerna A o L inte följde med H beror på att dem inte befinner sig i samma stad som H. Dem ber honom att inte gå ut utan att vänta, men tyvärr så går H ut iaf.

Om oron är så pass stor, sa "H" att han skulle gå till dem, eller sa han att han skulle vänta och gick ut ändå? Om det tidigare varför försöker man ej kontakta förälder, syskon eller likn till "H" ?


Vet "A" och "L" om varför han skulle träffa "F" (rimligen ja, baserat på att han uttryckt en oro för mötet och att han var rädd att bli rånad)

(Vill understryka att jag inte på något som helst vis tror att "A" eller "L" har någon inblandning i det begångna brottet, eftersom det inte finns något som indikerar för det.)
__________________
Senast redigerad av dip 2023-10-12 kl. 14:08.
Citera
2023-10-12, 13:22
  #2991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Om oron är så pass stor, sa "H" att han skulle gå till dem, eller sa han att han skulle vänta och gick ut ändå? Om det tidigare varför försöker man ej kontakta förälder, syskon eller likn till "H" ?


Vet "A" och "L" om varför han skulle träffa "F" (rimligen ja, baserat på att han uttryckt en oro för mötet och att han var rädd att bli rånad)

Dem fick veta först på tisdagen att H inte kommit hem.
Han sa han var rädd att bli rånad. INGEN trodde att det kunde leda till mord. Då hade H aldrig gått ut själv.
Citera
2023-10-12, 13:30
  #2992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtant01
Dem fick veta först på tisdagen att H inte kommit hem.
Han sa han var rädd att bli rånad. INGEN trodde att det kunde leda till mord. Då hade H aldrig gått ut själv.

Hej, nej självklart fattar jag att ingen trott att det skulle sluta på detta vis. (Frågan är om någon gjort det, inkluderat de inblandade)

Jag försöker bara förstå anledningen att mötet skulle äga rum, och varför "H" var orolig att bli rånad. Inte komma till skada, utan "rånad"

Samt om han sa till "A" och "L" (när dem sa till honom att ej gå dit) att han ej skulle, men gick ändå.

Summa summarum, varför försökte dem ej komma i kontakt med "H"'s förälder, syskon, (eller för den delen dig som förälder) om dem visste att deras vän skulle möta person/er som han var orolig kunde komma att råna honom.

Om inte då, så efter 20.00 när han ej dök upp för att spela tillsammans med "L" som man gjort upp planer om.



Det är på intet vis fråga om att skuldbelägga, enbart förstå händelsekedja.

(Det har kommit information om att "H" kan ha gått i klass för elever med NPF stämmer det?)
__________________
Senast redigerad av dip 2023-10-12 kl. 14:06.
Citera
2023-10-12, 13:43
  #2993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtant01
Jag hade lovat mig själv att inte skriva här mer, men nu gör jag det ändå…

1. Att vännerna A o L inte följde med H beror på att dem inte befinner sig i samma stad som H. Dem ber honom att inte gå ut utan att vänta, men tyvärr så går H ut iaf.

2. A har på känn i sin text…
Det passar in i texten, men det var oxå så att på känn kom när H varit borta i några dagar. Då H aldrig gjort något sådant tidigare.

3. A o L är inte släkt med varken H eller Steph i blodsband. A o H kallade varandra syskon för att dem önskat att dem varit det. S ville vara med i gänget o därför blev hon ”kusin”. Detta är normala ungdomar av idag.

4. Varken A eller L vet vem F är mer än vad dem fått höra i efterhand. Att dem vet hur han ser ut är för att andra har skickat bilder på honom.

5. A pratar med tv, radio o tidningar för att hon vill att hela världen ska få veta hur fin o varm H var o det är hennes sätt att bearbeta sorgen efter sin vän/bror.
Hon vill INTE tjäna pengar på det över huvud taget. Hon ville inte ens dela med sig av sin låt av anledningen att inte få fördel av det hemska som hänt.
Det var hennes släkting som delade den.

6. H hade varit väldigt stolt över att A gjort låten till hans ära!

A o L är otroligt ledsna för det som har hänt deras vän!! Låt dem få sörja på sitt sätt o lämna dem utanför misstankarna!

Hur vet du det?
Citera
2023-10-12, 13:46
  #2994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walfridx
Hur vet du det?

Titta på personens tidigare inlägg. Sluta sen försöka få dem att röja sig själv, och var istället tacksam för att de är en av (extremt få) med någon form av direkt information i tråden.

Bidrag i form av information är värt mer än att veta "vem"
Citera
2023-10-12, 13:48
  #2995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Titta på personens tidigare inlägg. Sluta sen försöka få dem att röja sig själv, och var istället tacksam för att de är en av (extremt få) med någon form av direkt information i tråden.

Bidrag i form av information är värt mer än att veta "vem"

Jag är tacksam, bara nyfiken.
Citera
2023-10-12, 15:30
  #2996
Avslutad
Jag förstår verkligen inte heller varför H går och träffar någon han uppenbarligen är rädd för? 🤔
Kan någon förklara vad de hade gemensamt? MGM verkar ju inte vara en "bra kille" varför skulle H vilja ungås/träffa honom?
Citera
2023-10-12, 15:35
  #2997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag förstår verkligen inte heller varför H går och träffar någon han uppenbarligen är rädd för? 🤔
Kan någon förklara vad de hade gemensamt? MGM verkar ju inte vara en "bra kille" varför skulle H vilja ungås/träffa honom?


Därför att killar som Fabbe är psykopater. De låtsas vara dina vänner och ska bara ta en cigg och snacka lite sedan när du vänder dig om så hugger dom dig i ryggen
Citera
2023-10-12, 15:44
  #2998
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Narkotika förekommer överallt, men är det verkligen vanligt förekommande inom idrottens värld?

Kort sagt, ett emfatiskt JA! Droger förekommer definitivt inom idrott, speciellt på breddnivå. Jag tycker ofta du säger vettiga saker, men du beteer dig som en sprängare när det gäller knark.

Jag håller inte med cannabistomtarna och rasisterrna som hoppar på Leif i tråden. Anledningen till våldsspiralen är KNARK (inte främst "blattar"), och cannabis är KNARK. Deal with it liksom.

En tramadol/bensoknarkande unge dödade den här ungen. Min teori är att BO blev "goad", kanske på lösa boliner (detta sker hela tiden), av sitt ex. Ett bensopåverkat barn utan empati ville utdela "rättvisa" och så hamnade vi här.

Hashtomtarna försöker alltid peka på alla andra droger för att avleda. Se där: det dåliga knarket! Mitt knark är OK! Sanningen är att vansinnesdåd som utförs av påverkade personer ofta bottnar i benso, men det finns nästan alltid också alkohol och cannabis i blodet. Handen på hjärtat, hur många av er grönentusiaster använder aldrig typ alkohol, benso eller tram? Trodde väl det.
Citera
2023-10-12, 15:44
  #2999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Därför att killar som Fabbe är psykopater. De låtsas vara dina vänner och ska bara ta en cigg och snacka lite sedan när du vänder dig om så hugger dom dig i ryggen

Går ej applicera här eftersom "H" var orolig att vederbörande skulle försöka råna honom. Det fanns alltså farhågor redan från BO, och absolut på sin plats att fråga sig vad som motiverat att han går för att möta denne ensam.

Samt varför det var just "RÅN" som oroade. För övrigt tycker jag vi parkerar komplicerade diagnoskriterier som slängs runt som skällsord (pga bristande förståelse/ignorans) och håller oss till sådant som faktiskt är relevant.
Citera
2023-10-12, 15:49
  #3000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Går ej applicera här eftersom "H" var orolig att vederbörande skulle försöka råna honom. Det fanns alltså farhågor redan från BO, och absolut på sin plats att fråga sig vad som motiverat att han går för att möta denne ensam.

Samt varför det var just "RÅN" som oroade. För övrigt tycker jag vi parkerar komplicerade diagnoskriterier som slängs runt som skällsord (pga bristande förståelse/ignorans) och håller oss till sådant som faktiskt är relevant.


Jag vidhåller att Fabbe försökte invagga BO i falsk trygghet på ett eller annat sätt.

Givetvis kanske h hade detta i bakhuvudet med risken för rån osv men sedan ville han kanske ordna till situationen genom ett möte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in