Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Testade att kolla på HD-dvd-rip idag, tyvärr verkade datorn för slö för att visa den, ungefär var tioende frame orkar den packa upp
Datorn jag har idag är en:
AMD Athlon 2200+
512mb ram av obestämd typ
GF 6600GT
Vad hade ni valt för nya delar om ni fått välja delar för 5000:-? Moderkortet måste vara kompatibelt med AGP för jag känner inte att jag behöver nytt grafikkort, det är snarare de andra delarna som ligger efter s.a.s.
Den processorn är väl några år gammal va?? Hursom helst så skulle jag misstänka att den är på tok för slö vad gäller 720/1080p-material... det krävs en riktigt snabb processor för att kunna spela upp 1080p (såvida man inte har ett grafikkort som gör det i hårdvara)...
512MB... Låteer lite väl lite tycker jag om du vill spela upp 720/1080p filmer...
GF6600GT... jag och grafikkort ska vi tala tyst om... jag är lite av en Ati-fanboy så jag kan inte så himla mycket om Nvidia grafikkorten... men jag tror att det där är ett ganska gammalt kort om jag inte har fel??
Kort sagt... din nuvarande burk orkar helt enkelt inte med det du vill göra med den... :-)
Du har nu två val... att bita i det sura päronet eller att tjacka nya grejjer...