• 1
  • 2
2023-10-03, 20:51
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
hur gick det med BO?

Om BO hade avlidit av sina skador så hade tidningarna nog varit snabba på att rapportera om mord. Inga nyheter är bra nyheter i det här fallet får man väl glädja sig med även om man kan tycka att det borde kommit en uppdatering kring händelsen vid det här laget.

Vi får hoppas han repar sig väl och att han så fort som möjligt kan berätta vad som hänt.
Citera
2023-10-03, 21:18
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Omständigheterna gör att jag inte kan låta bli att spekulera i möjligheten att skadorna är självförvållade. Det går ju inte helt att utesluta med tanke på att han hittades på en plats fullt av lägenheter men trots det har ingen uppmärksammat att en person blir utsatt för grovt våld.

Om någon blir attackerad med kniv så blir det ett jävla liv som borde väckt hela grannskapet. En konflikt som dessutom borde eskalera, från tjafs till fysisk kontakt till att någon drar kniv, ett sånt bråk borde låta och väcka uppmärksamhet, särskilt 05.30. Och om han blev överraskad har han valet att springa, skrika, skydda sig, slåss eller samtliga, det blir panikartat tumult oavsett.

Självklart kan en kniv träffa så pass illa att man inte längre är kapabel till fysisk ansträngning som att skrika. Det finns nog många ställen på kroppen ett stick/skärning kan orsaka nästan direkt medvetslöshet av olika anledningar, inte minst chocktillstånd av blodförlust.

Aningen långsökt men jag har svårt att förstå hur händelsen inte uppmärksammades av boende i området. En förklaring kan också vara att han utsattes för våldet inomhus eller i bil som borde dämpa en hel del.
Citera
2023-10-04, 08:52
Medlem
Bor själv i området och det är väldigt mycket barnfamiljer och äldre som är bosatta på djurvägarna. BO blev utsatt/hittad i en korsning mellan två lägenhetshus.

Det var väldigt tidigt på morgonen och skulle BO skrikit/gjort mycket ljud av sig så kan ju absolut någon som är bosatt i närheten tittat ut - men som sagt, det var väldigt tidigt på morgonen och dem allra flesta sover vid det laget eller har precis gått upp.

Jag hörde varken polis eller ambulans när jag låg och sov.

Och skulle BO blivit överraskad när han var påväg till jobbet trött en tidig höstmorgon så finns det väl en ganska stor chans att han inte gjorde så mycket ljud av sig? Samt, dessa knivdåd som sker/skett, då är det ytterst sällan en gärningsman som går synligt med kniven eller springer runt som en galning.

Riktigt otäckt oavsett.
Citera
2023-10-04, 14:21
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliax
Bor själv i området och det är väldigt mycket barnfamiljer och äldre som är bosatta på djurvägarna. BO blev utsatt/hittad i en korsning mellan två lägenhetshus.

Det var väldigt tidigt på morgonen och skulle BO skrikit/gjort mycket ljud av sig så kan ju absolut någon som är bosatt i närheten tittat ut - men som sagt, det var väldigt tidigt på morgonen och dem allra flesta sover vid det laget eller har precis gått upp.

Jag hörde varken polis eller ambulans när jag låg och sov.

Och skulle BO blivit överraskad när han var påväg till jobbet trött en tidig höstmorgon så finns det väl en ganska stor chans att han inte gjorde så mycket ljud av sig? Samt, dessa knivdåd som sker/skett, då är det ytterst sällan en gärningsman som går synligt med kniven eller springer runt som en galning.

Riktigt otäckt oavsett.

Verkligen otäckt. Jag är ingen expert på knivöverfall och kan mycket väl ha fel i att det väsnas vid sådana. Vi får se vad som händer och fötter i utredningen och hålla tummarna för killen och att han repar sig.

Tack för informationen!
Citera
2023-10-06, 19:33
Moderator
KomissarieBecks avatar
En fågel har viskat att BO lär vara en C*hristoffer Jac*obsson.

Någon som sitter inne på mer information och kanske framför allt statusen på BO?
Citera
2023-10-13, 23:18
Medlem
Jag känner en kille som känner BO. Han heter Er*c W*ndel.
Vet ej dock hur han mår eller någon annan info
Senast redigerad av Crazyfrog7 2023-10-13 kl. 23:22.
Citera
2023-10-15, 11:30
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazyfrog7
Jag känner en kille som känner BO. Han heter Er*c W*ndel.
Vet ej dock hur han mår eller någon annan info

Finns det möjlighet att ta reda på det? Fortfarande helt knäpptyst.
Citera
2024-04-05, 16:05
Medlem
BlackObamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Omständigheterna gör att jag inte kan låta bli att spekulera i möjligheten att skadorna är självförvållade. Det går ju inte helt att utesluta med tanke på att han hittades på en plats fullt av lägenheter men trots det har ingen uppmärksammat att en person blir utsatt för grovt våld.

Om någon blir attackerad med kniv så blir det ett jävla liv som borde väckt hela grannskapet. En konflikt som dessutom borde eskalera, från tjafs till fysisk kontakt till att någon drar kniv, ett sånt bråk borde låta och väcka uppmärksamhet, särskilt 05.30. Och om han blev överraskad har han valet att springa, skrika, skydda sig, slåss eller samtliga, det blir panikartat tumult oavsett.

Självklart kan en kniv träffa så pass illa att man inte längre är kapabel till fysisk ansträngning som att skrika. Det finns nog många ställen på kroppen ett stick/skärning kan orsaka nästan direkt medvetslöshet av olika anledningar, inte minst chocktillstånd av blodförlust.

Aningen långsökt men jag har svårt att förstå hur händelsen inte uppmärksammades av boende i området. En förklaring kan också vara att han utsattes för våldet inomhus eller i bil som borde dämpa en hel del.

Eftersom polisen inte verkar utreda ärendet så är det rimligt att anta att det rör sig om grovt brott, d.v.s. ej självförvållat. Får se om polisen kan åtalar brottsoffret istället eftersom de inte orkar utreda brottet. Att polisen i Haninge tar mutor och jobbar för Zero-nätverket är knappast någon nyhet.

Skjuts och sprängs varje natt och polisen kör bilar genom ytterväggar in i lägenheter i området etc utan att det blir några nyheter eller att man får veta vad det var som small så ingen i området reagerar eller bryr sig längre. Ta bara skottlossningen mot en balkong på älgvägen dagarna innan knivdådet, det var ingen som kontaktade polis trots skotthål in i en lägenhet t.o.m.
Senast redigerad av BlackObama 2024-04-05 kl. 16:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in