Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Det kristna teologiska fuskbygget kan liknas vid ett hus byggt på sand som beskrivs i Matteus 7:24-27.
De kristna/vita förlorar för de har ingen ideologi som fungerar.
15Tagen eder till vara för falska profeter, som komma till eder i fårakläder, men invärtes äro glupande ulvar.
16Av deras frukt skolen I känna dem. Icke hämtar man väl vindruvor från törnen, eller fikon från tistlar? 17Så bär vart och ett gott träd god frukt, men ett dåligt träd bär ond frukt. 18Ett gott träd kan icke bära ond frukt, ej heller kan ett dåligt träd bära god frukt. 19Vart träd som icke bär god frukt bliver avhugget och kastat i elden. 20Alltså skolen I känna dem av deras frukt. --
21Icke kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: 'Herre, Herre', utan
den som gör min himmelske Faders vilja. 22Många skola på 'den dagen' säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?' 23Men då skall jag betyga för dem: '
Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.'
(Jesus Kristus)
Vad är ett träd?
7Men när han såg många fariséer och sadducéer komma för att låta döpa sig, sade han till dem: »I
huggormars avföda, vem har ingivit eder att söka komma undan den tillstundande vredesdomen? 8Bären då ock sådan frukt som tillhör bättringen. 9Och menen icke att I kunnen säga vid eder själva: 'Vi hava ju Abraham till fader'; ty jag säger eder att Gud av dessa stenar kan uppväcka
barn åt Abraham. 10Och
redan är yxan satt till roten på träden; så bliver då vart träd som icke bär god frukt avhugget och kastat i elden.
(Johannes döparen)
Abraham hade ju två söner, men endast en son (Isak) född med ett löfte, och Isak hade bara en son vilken fick välsignelsen (Jakob)
Av frukten känner man släktträdet.