2023-10-03, 15:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det är ett förhållande som de flesta på Flashback verkar ha. Man plockar ut ett antal meningar man tycker bevisar ens ståndpunkt och struntar i resten.
Vad profetian berör framgår i kontexten. Vidare måste allegorier förstås utifrån hur de används Bibeln igenom.

Det går alltså inte att med hedern i behåll välja lite som man vill hur en profetia bör förstås.
Citera
2023-10-03, 15:54
Medlem
Det kristna teologiska fuskbygget kan liknas vid ett hus byggt på sand som beskrivs i Matteus 7:24-27.

Citat:
24 Den som därför hör dessa mina ord och handlar efter dem, han liknar en förståndig man som byggde sitt hus på klippan.

25 Regnet öste ner, störtfloden kom och vindarna blåste och kastade sig mot det huset. Men det föll inte, eftersom det var grundat på klippan.

26 Men den som hör dessa mina ord och inte handlar efter dem, han liknar en dåre som byggde sitt hus på sanden.

27 Regnet öste ner, störtfloden kom och vindarna blåste och slog mot det huset, och det föll samman, och dess fall var stort."

De kristna/vita förlorar för de har ingen ideologi som fungerar.
Senast redigerad av larsjohansson 2023-10-03 kl. 15:58.
Citera
2023-10-03, 16:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det kristna teologiska fuskbygget kan liknas vid ett hus byggt på sand som beskrivs i Matteus 7:24-27.

De kristna/vita förlorar för de har ingen ideologi som fungerar.
15Tagen eder till vara för falska profeter, som komma till eder i fårakläder, men invärtes äro glupande ulvar. 16Av deras frukt skolen I känna dem. Icke hämtar man väl vindruvor från törnen, eller fikon från tistlar? 17Så bär vart och ett gott träd god frukt, men ett dåligt träd bär ond frukt. 18Ett gott träd kan icke bära ond frukt, ej heller kan ett dåligt träd bära god frukt. 19Vart träd som icke bär god frukt bliver avhugget och kastat i elden. 20Alltså skolen I känna dem av deras frukt. --

21Icke kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: 'Herre, Herre', utan den som gör min himmelske Faders vilja. 22Många skola på 'den dagen' säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?' 23Men då skall jag betyga för dem: 'Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.'
(Jesus Kristus)

Vad är ett träd?

7Men när han såg många fariséer och sadducéer komma för att låta döpa sig, sade han till dem: »I huggormars avföda, vem har ingivit eder att söka komma undan den tillstundande vredesdomen? 8Bären då ock sådan frukt som tillhör bättringen. 9Och menen icke att I kunnen säga vid eder själva: 'Vi hava ju Abraham till fader'; ty jag säger eder att Gud av dessa stenar kan uppväcka barn åt Abraham. 10Och redan är yxan satt till roten på träden; så bliver då vart träd som icke bär god frukt avhugget och kastat i elden.
(Johannes döparen)

Abraham hade ju två söner, men endast en son (Isak) född med ett löfte, och Isak hade bara en son vilken fick välsignelsen (Jakob)

Av frukten känner man släktträdet.
Citera
2023-10-03, 16:19
Medlem
Den kristna ideologin är inte en ideologi för en kung eller någon framgångsrik person utan det är en ideologi för en loser som bor i en grotta i öknen och späker sig och ursäktar sig inför Gud varje dag för att han existerar. Någon fitta har han aldrig sett han vågar inte ens tänka på det för det är "syndigt".
Citera
2023-10-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Det är en gammal konspirationsteori att judarna ligger bakom massinvandringen av muslimer till Europa i syfte att utplåna västvärlden och den vita rasen.

Men jag har aldrig förstått logiken bakom detta.

1. Det finns ingen folkgrupp som i högre utsträckning hatar judar mer än muslimer/islamister. Varför skulle judarna vilja befolka Europa med en folkgrupp som skulle göra livet svårare för judarna själva?

2. Enligt samma konspirationsteorier så styr judarna bland annat Europas all media och den Europeiska ekonomin och dess banker. Men om judarna redan har Europa i ett järngrepp, vad har de att vinna på att utplåna sin guldkalv? Bankräntor är ju haram (dåligt, förbjudet) enligt den muslimska tron, så om muslimerna tar över Europa skulle ju de vilja göra om banksystemet att passa deras normer och värderingar, vilket skulle innebära årliga mångmiljardförluster för judarna som påstås styra bankerna. Och judarna påstås ju vara ett girigt folk, så varför skulle de medvetet vilja förlora pengar bara för att kunna utplåna den vita rasen av någon outgrundlig anledning?

3. Om nu judarna styr Europas all media och har använt sitt monopol till att under flera decennier hjärntvätta vita människor att tycka om och normalisera påstått moraliskt degenererade saker som samkönade äktenskap, feminism, könsidentiteter, mångkultur osv, varför skulle de bara vilja slänga bort allt detta arbete genom att rensa Europa från vita människor och börja om från noll igen med en muslimsk befolkning? Ifall de styr all media och har lyckats degenerera vitas hjärnor, varför skulle de vilja släppa taget om detta järngrepp och släppa all makt de isåfall har över Europas vita befolkning?

4. Om nu judarna styr världsekomomin, och därmed även den Europeiska ekonomin, vad har de att vinna på att försämra välståndet i Europa? Det innebär ju ekonomiska förluster eftersom människor spenderar mindre pengar generellt och tar färre banklån. Det blir även stora ekonomiska förluster att överösa Europa med MENA-invandrare eftersom de i högre utsträckning är arbetslösa och går på bidrag.

Så kan någon förklara logiken i denna konspirationsteori och vad judarna överhuvudtaget skulle ha att vinna på att överösa Europa med muslimska invandrare, att försämra välståndet i Europa och att utplåna den vita rasen?

Förstöra Germanska genpoolen ofc.
Citera
2023-10-03, 16:52
Medlem
Bluffsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Stämmer. Hon lämnade Sverige för över 10 år sen.

Israel har i och för sig sharia-lagar som en del av sitt officiella lag-system, så man kan säga att de ligger före Sverige på den fronten.

Israel idag. Med bla. Trump och "kristna"-sionister blir det verklighet i resten av världen i morgon.
Netanyahu Promises Talmud Will Be Israeli Law
Netanyahu tells Likud hareidi leader Hebrew calendar will be official calendar of state in new Basic Law, Jewish law basis of legal system.

Ari Yashar
May 9, 2014, 9:49 AM (GMT+3)
https://www.israelnationalnews.com/news/180440

Fd judinnan Jana Bennun rapporterar om detta mkt intressant filmklipp. Sekulär jude eller "goy" tag varning! (Med på filmen: Netanyahu lovar uppfylla Rabbi Menachem Mendel Schneerson önskan).

Netanyahu is NOT the Victim
28 Jul, 2023:

https://iconnectfx.com/view/cb797037...050568299de/en
Citera
2023-10-03, 17:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Förstöra Germanska genpoolen ofc.
Exakt

Hur svårt kan det vara att förstå?
Citera
2023-10-03, 17:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluffsmurfen
Israel idag. Med bla. Trump och "kristna"-sionister blir det verklighet i resten av världen i morgon.
Netanyahu Promises Talmud Will Be Israeli Law
Netanyahu tells Likud hareidi leader Hebrew calendar will be official calendar of state in new Basic Law, Jewish law basis of legal system.

Ari Yashar
May 9, 2014, 9:49 AM (GMT+3)
https://www.israelnationalnews.com/news/180440

https://iconnectfx.com/view/cb797037...050568299de/en
"The new law also would establish the Talmud, the core work of Jewish law, as an official basis for Israeli state law."

Intressant att judarna vill återinföra samma lag som Jesus hatade.

"6Men han svarade dem: »Rätt profeterade Esaias om eder, I skrymtare, såsom det är skrivet: 'Detta folk ärar mig med sina läppar, men deras hjärtan äro långt ifrån mig;

7och fåfängt dyrka de mig, eftersom de läror de förkunna äro människobud.'

8I sätten Guds bud å sido och hållen människors stadgar.»

9Ytterligare sade han till dem: »Rätt så; I upphäven Guds bud för att hålla edra egna stadgar! 10Moses har ju sagt: 'Hedra din fader och din moder' och 'Den som smädar sin fader eller sin moder, han skall döden dö.' 11Men I sägen: om en son säger till sin fader eller sin moder: 'Vad du av mig kunde hava fått till hjälp, det giver jag i stället såsom korban' (det betyder offergåva), 12då kunnen I icke tillstädja honom att vidare göra något för sin fader eller sin moder. 13På detta sätt gören I Guds budord om intet genom edra fäderneärvda stadgar. Och mycket annat sådant gören I.»"
(Jesus Kristus)
Citera
2023-10-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Kan du vänligen förklara på vilket vis feminism kommer rensa Europa från vita människor? Du låter mest som en foliehatt som ogillar jämställdhet mellan könen.

Och på vilket vis är vita människor de enda som är kapabla nog att vara ett hot mot judarna?

Det finns uppskattningsvis 15 miljoner judar världen över.

Det finns uppskattningsvis 2 miljarder muslimer världen över.

Varför skulle 2 miljarder muslimer vara ett icke-hot mot 15 miljoner judar, så till den grad att judarna försöker göra Europa muslimskt också?

Feminism > förgörandet av kärnfamiljen > färre vita barn. Abort och hat mot barnafödande. Feminism och HBTQ går hand i hand.
Hur många feminister har du träffat som vill ha en STOR, traditionell kärnfamilj?

Hur många feminister har du träffat som vill uppfostra sina barn enligt strikta och konservativa ideal?

Vita män och kvinnor är farliga när de står tillsammans och är enade. Vi kan åstadkomma vad som helst.

Varför inte då splittra dessa? Istället för ett krig mellan raser så förvandlas det till ett krig mellan kön.

Muslimer är värdelösa. Israel klarar sig väldigt bra mitt i smeten. Ett bevis på att muslimer inte är kapabla till att få bort 14 miljoner judar trots att de står två miljarder starkt.

Hitler däremot. Han samlade ihop bunten illa kvickt.

Vita män och kvinnor var enade. Barn skapades och familjen höll ihop.
Citera
2023-10-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Dom kommer inte få det svårt med Asien tror du?

En sak i taget.
Citera
2023-10-04, 04:12
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Här är några exempel på hur absurt Bibeln översätts, och hur hela meningen därför omkullkastas;
https://youtu.be/naPfDlnEtIQ?si=RFXRRDwXNWu2h_JS

Allt som leder vita bort från den egentligen uppenbara och enkla sanningen bör vi förkasta, inklusive judiska ideer om vilka som är Israel.

Vad jag inte förstår är att ingen pratar om hur judarna flyr Sverige pågrund av muslimerna om de nu skall ta över??
Citera
2023-10-04, 07:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Vad jag inte förstår är att ingen pratar om hur judarna flyr Sverige pågrund av muslimerna om de nu skall ta över??
Du tror kanske att det är araber som styr i muslimska länder? Du tror tex att araber styr Irak och Syrien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in