2023-10-02, 15:36
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Ja. Har du, eller har tänkt skaffa, barn idag gör man gott i att ta med möjligheter till aktiviteter och vilken typ av aktiviteter. Kids som åker båt, fiskar och meckar moppe på landet brukar ju sällan bli några fullfjädrade gangsterungar.

Det kan du ju ha rätt i
Citera
2023-10-02, 15:47
Medlem
densistasovjets avatar
Skjutningarna och sprängningarna är bara de synliga delarna. Den stora verksamheten är att äta sig in i det svenska samhället via bedrägerier mot välfärdssystemen och att utåt sett driva "vita" verksamheter. Framtiden kan vi redan se i Södertälje som länge haft en stor grupp kristna syrianer och de har infiltrerat politiken, myndighetspersoner, gjort bolagsaffärer och såklart skjutit lite grann. De tvingade tex svenska handlare att sälja sina verksamheter till dom.

Vi har inte ens sett början på denna skit. Klanbaserad brottslighet är otroligt svårt att bli av med. Romer har bott i Sverige i 400 år och är sämre integrerade här än i Rumänien.
Citera
2023-10-02, 17:25
Medlem
devilsdecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruppboendetFisken
Ja. Vänstern har i sitt godhetsknarkande delirium förstört landet.

Men vägen tillbaka till det vi hade är hård, och involverar faktiskt att polisen skjuter skarpt mot psykbabbar, islamist-as och gängkriminella. Om Sverige ska ha fikande mjukis-poliser igen så måste vi först ha ett stålbad, där vi kastar ut babbarna.

De babbar som kan sköta sig får väl stanna, men många kan ju inte det. Många är helt uppenbarligen här enbart för att lyfta bidrag, ligger i sina lägenheter och tuggar khat eller knullar någon av sina 3 fruar. Barnen, och numera barnbarnen, till dessa raketforskare är de gängkriminella.

Är alternativet att flytta till Polen, eller kavla upp ärmarna? Du kanske väljer Polen, men vi ser hellre skottskadade psykbabbar.

Många väljer nog att kavla upp ärmarna. Eller iaf ge polisen (och militären) de befogenheter som krävs.

Till och med såsse-svinen verkar ha fattat i alla fall vissa delar av problemet de ställt till med, och vill ha militärer. Sen att de vägrar säga att det var deras politik som skapade problemen är en annan grej. Poängen är i alla fall att det är helt realistiskt att vi kan ha stålbadet, och att vi kanske kan få rätsida på problemen, så att snuten kan återgå till att äta kanelbullar igen. Det är iaf delvis realistiskt. (Delvis, eftersom vi nog kommer ha det hårdare även framöver, efter stålbadet. Det blir aldrig igen som på 80-talets början, inte riktigt så idylliskt.)

Tack för fint inlägg. Jag är benägen att hålla med dig. Och om jag ska vara ärlig så skiter jag i om sossarna tar något ansvar eller erkänner någon skuld för va de ställt till med - bara allt blir bra, och att jag aldrig mer får läsa en tidningsartikel om en våldtäkt eller annan kriminell babbelurings vidlyftiga kriminalitet. Slutdestinationen skall inte vara "alla ska med" utan "ALLA SKA UT".

Gör gärna ett studiebesök på Migrationsverket en vanlig vardag fram till 15:00. Detta är intressant för vem som helst. Migrationsverket är numera som en fabrik där lycksökare trycks in i ena änden och kriminalitet trycks ut i andra änden. Jag var lite förvånad att de asylsökande var så få. Jag har besökt både Ukrainamottagningen och den övriga.

Ukrainaavdelningen i Solna var överbelamrad av asylsökande, och den övriga i Sundbyberg var det mest andra ärenden. Detta går att utröna av anslagstavlan. Såg bara en handfull nya asylansökningar. De kommer inte hit längre för att den ekonomiska ersättning på 70kr om dagen inte lockar samt att släktingar inte längre får de 400kr/dygn de tidigare fick för att ta hem asylanter. Detta ekonomiska träsk håller på att städas upp. Tyskarna betalar ut mkt bättre. Där kan det dock ta 5-6 år på ett asylboende innan de kan få uppehållstillstånd där. Väntan i Sverige har jag ingen större aning om.
Citera
2023-10-02, 17:33
Medlem
Svavelbryggas avatar
Deras mammor har sagt till på skarpen.
Citera
2023-10-02, 17:38
Varför bojkottar vi inte vårdcentralerna, de som går dit göder den kriminella verksamheten.
https://lakartidningen.se/aktuellt/n...vardcentraler/
Citera
2023-10-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Hela landet lider av samma problem mer eller mindre, så jo. Jag skiter i vilka två nätverk de tillhör, finns garanterat massa pack utanför dessa nätverk som kör eget race. Sluta vara så naiv.

Naiv? Jag är inte det minsta naiv. Men bara för det finns 25000 kriminella i Sverige betyder inte det att dom har 10tusentals soldater som du påstår.. ärthjärna
Citera
2023-10-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostmourne
10 tusentals? Är du dum i huvudet? 😂

10tusentals gängkriminella soldater finns inte nej.

Fråga vilken polis som helst
Citera
2023-10-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Två?
Vad jag hört så är det minst 8 olika ”ledare” som samtalat om att den hederskodex gällande när,var,hur och vem man får skjuta samt åldern på mördade måste hållas. Att Röven skall bort från marknaden då det enbart är skadligt för affärerna att ha någon som helst inblandningen med honom.
Ingen kan sköta sina affärer när de måste se sig om över axeln hela tiden även om de inte är tänkbara måltavlor, dom rika svennekunderna som är majoriteterna av inkomsterna slutar handla för att någon hjärncell ramlat ner om att de finansierar kriget.

Kort och gott, tillsammans är gängen starkas och överens om att Röven skall utplånas.

Precis. Det är två nätverk som krigar inte alla dom andra. Därför har dom andra börjat strypa pengarna för räven..

Hur svårt är det att förstå?
Citera
2023-10-02, 18:58
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
10tusentals gängkriminella soldater finns inte nej.

Fråga vilken polis som helst

Polisen gick väl ut med att det fanns 34000 gängkriminella i Sverige. Alla är väl inte till vardags beväpnade som milis men vapen till alla lär de kunna fixa på ganska kort tid.
Citera
2023-10-02, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Hej,

Ni är kanske många som noterat lugnare tider sedan "det mörka dygnet" när två personer sköt till döds och en stackars tjej sprängdes till döds.

Ingen döddskjutning sedan dess och förklaringen tycks vara följande:

https://www.svd.se/a/wAGKo1/gang-tra...ven-rawa-majid

Gängen har haft mötte alltså och valt att begrava stridsyxan - för att kunna frysa ut Kurdiska Räven.

Dessa invandrargäng ska tydligen vara dom som varit drivande i våldet på senare och sedan deras möte har det inte skett några dödsskjutningar.

Hur länge tror ni att detta kommer hålla i sig?
Någon som har mer information om mötet?
Är det slut med dödsskjutningarna i Sverige?

Vad är det här för vänsterpropaganda, vilket skitsnack. Tro inte på allt du läser.
Citera
2023-10-02, 21:36
Medlem
Tror faktiskt att det är den svenska POLISENS EXTRAORDINÄRA ARBETE *som lett till detta iofs oönskade krig..!

Men på sikt kommer dom att få en utomordentlig kunskap i stategi/taktiktänk som kommer att krossa gängen och retardera dom till små splittrade grupper.

* med franska polisens hjälp och encrochatavslöjanden kunde en stor del av proffsen sättas i fängelse.
Det var då det började, de som borde varit dödsstöten..

Sluta tracka ner på Polisen, iaf ni flashbackare som inte ens skulle kvala in som ordingsvakter på bibblan!
Citera
2023-10-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Varför bojkottar vi inte vårdcentralerna, de som går dit göder den kriminella verksamheten.
https://lakartidningen.se/aktuellt/n...vardcentraler/

Vilka vårdcentraler? Eller det kanske gäller alla!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in