Citat:
Ursprungligen postat av
GruppboendetFisken
Ja. Vänstern har i sitt godhetsknarkande delirium förstört landet.
Men vägen tillbaka till det vi hade är hård, och involverar faktiskt att polisen skjuter skarpt mot psykbabbar, islamist-as och gängkriminella. Om Sverige ska ha fikande mjukis-poliser igen så måste vi först ha ett stålbad, där vi kastar ut babbarna.
De babbar som kan sköta sig får väl stanna, men många kan ju inte det. Många är helt uppenbarligen här enbart för att lyfta bidrag, ligger i sina lägenheter och tuggar khat eller knullar någon av sina 3 fruar. Barnen, och numera barnbarnen, till dessa raketforskare är de gängkriminella.
Är alternativet att flytta till Polen, eller kavla upp ärmarna? Du kanske väljer Polen, men vi ser hellre skottskadade psykbabbar.
Många väljer nog att kavla upp ärmarna. Eller iaf ge polisen (och militären) de befogenheter som krävs.
Till och med såsse-svinen verkar ha fattat i alla fall vissa delar av problemet de ställt till med, och vill ha militärer. Sen att de vägrar säga att det var deras politik som skapade problemen är en annan grej. Poängen är i alla fall att det är helt realistiskt att vi kan ha stålbadet, och att vi kanske kan få rätsida på problemen, så att snuten kan återgå till att äta kanelbullar igen. Det är iaf delvis realistiskt. (Delvis, eftersom vi nog kommer ha det hårdare även framöver, efter stålbadet. Det blir aldrig igen som på 80-talets början, inte riktigt så idylliskt.)
Tack för fint inlägg. Jag är benägen att hålla med dig. Och om jag ska vara ärlig så skiter jag i om sossarna tar något ansvar eller erkänner någon skuld för va de ställt till med - bara allt blir bra, och att jag aldrig mer får läsa en tidningsartikel om en våldtäkt eller annan kriminell babbelurings vidlyftiga kriminalitet. Slutdestinationen skall inte vara "alla ska med" utan "ALLA SKA UT".
Gör gärna ett studiebesök på Migrationsverket en vanlig vardag fram till 15:00. Detta är intressant för vem som helst. Migrationsverket är numera som en fabrik där lycksökare trycks in i ena änden och kriminalitet trycks ut i andra änden. Jag var lite förvånad att de asylsökande var så få. Jag har besökt både Ukrainamottagningen och den övriga.
Ukrainaavdelningen i Solna var överbelamrad av asylsökande, och den övriga i Sundbyberg var det mest andra ärenden. Detta går att utröna av anslagstavlan. Såg bara en handfull nya asylansökningar. De kommer inte hit längre för att den ekonomiska ersättning på 70kr om dagen inte lockar samt att släktingar inte längre får de 400kr/dygn de tidigare fick för att ta hem asylanter. Detta ekonomiska träsk håller på att städas upp. Tyskarna betalar ut mkt bättre. Där kan det dock ta 5-6 år på ett asylboende innan de kan få uppehållstillstånd där. Väntan i Sverige har jag ingen större aning om.