2023-09-30, 19:22
Medlem
Offerviljas avatar
Jag har alltid älskat djur. Uppväxt i en mångkulturell förort märkte jag tidigt skillnaden mellan svenskarnas och rasfrämlingarnas syn på djur. Vi svenskar älskade djur, medan araberna och afrikanerna hade en helt annan syn på dem. I stallet var det bara vi vita tjejer som hängde. Om vi svenska barn t.ex. fick se en katt i närheten av skolgården så ville vi gå fram och klappa den, medan främlingarnas direkta instinkt var att de ville plåga den. I orten där jag bodde hade vi typ ett Mini-Zoo där det fanns olika sorters djur. En natt hade några tänt eld på kaninburarna där så att kaninerna brunnit upp. De vuxna sade att det kunde vara precis vilka som helst som eldat upp kaninerna, men jag förstod ju direkt att det var svartskallar som hade gjorde det. Sedan visade det sig att min instikt var rätt. Må ni brinna i helvetet, PK-töntar!

Ute i världen är djurplågeriet förskräckligt. Bara inom Europa så finns det evenemang där de kastar sten på åsnor tills de dör och tänder eld på tjurars horn. Under en blodfestival i Extremadura så var det en kossa som började föda ut en kalv mitt under en stenkastning, men de slutade inte kasta sten på henne i alla fall. Spanska blattejävlar! På en ö i Grekland så har jag en gång fått bevittna hur tonårspojkar använt en kattunge som en fotboll. Och utanför Europa är det ju ännu mer fruktansvärt. Det är nästan bara germanerna som är snälla mot djur.

För hur många av er var rasfrämlingarnas vidriga beteende mot djur en bidragande orsak till att ni blev nationalister?
Senast redigerad av Offervilja 2023-09-30 kl. 19:33.
Citera
2023-09-30, 19:31
Medlem
Inte det som var anledningen, men garanterat att det jag hörde som ung bidrar..

Medans vi svenskar sprang runt och gjorde bus som inte var så jäkla ovanliga för svenska pojkar. Så sprang invandrar gruppen som var i samma ålder och till samma antal som vi, runt och sparkade på katter för att "roas".

Den mest aktiva var ett turk barn..

Det är då jag började tänka "vad fan är det där för cp barn?"
Citera
2023-09-30, 19:56
Medlem
Tranquility Bass avatar
Svenskar älskar djur och vill inget ont gällande djur? Du har inte lämnat din 4H-gård hör jag.
Citera
2023-09-30, 19:58
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Svenskar älskar djur och vill inget ont gällande djur? Du har inte lämnat din 4H-gård hör jag.
Vad menar du? Utveckla!
Citera
2023-09-30, 20:04
Medlem
991ESSs avatar
Helt klart ännu en väldigt negativ grej, men det var inte det som övervägde för egen del.
Citera
2023-09-30, 20:22
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag har alltid älskat djur. Uppväxt i en mångkulturell förort märkte jag tidigt skillnaden mellan svenskarnas och rasfrämlingarnas syn på djur. Vi svenskar älskade djur, medan araberna och afrikanerna hade en helt annan syn på dem. I stallet var det bara vi vita tjejer som hängde. Om vi svenska barn t.ex. fick se en katt i närheten av skolgården så ville vi gå fram och klappa den, medan främlingarnas direkta instinkt var att de ville plåga den. I orten där jag bodde hade vi typ ett Mini-Zoo där det fanns olika sorters djur. En natt hade några tänt eld på kaninburarna där så att kaninerna brunnit upp. De vuxna sade att det kunde vara precis vilka som helst som eldat upp kaninerna, men jag förstod ju direkt att det var svartskallar som hade gjorde det. Sedan visade det sig att min instikt var rätt. Må ni brinna i helvetet, PK-töntar!

Ute i världen är djurplågeriet förskräckligt. Bara inom Europa så finns det evenemang där de kastar sten på åsnor tills de dör och tänder eld på tjurars horn. Under en blodfestival i Extremadura så var det en kossa som började föda ut en kalv mitt under en stenkastning, men de slutade inte kasta sten på henne i alla fall. Spanska blattejävlar! På en ö i Grekland så har jag en gång fått bevittna hur tonårspojkar använt en kattunge som en fotboll. Och utanför Europa är det ju ännu mer fruktansvärt. Det är nästan bara germanerna som är snälla mot djur.

För hur många av er var rasfrämlingarnas vidriga beteende mot djur en bidragande orsak till att ni blev nationalister?

Jag kan relatera till hur du tänker,

Min patriotiska/nationalistiska övertygelse har blivit ännu starkare tack vare invandrares beteende mot både djur och natur. De är inte i närheten av svenskarna när det gäller att respektera och ömma för sin omgivning och andra varelser. Av erfarenhet är invandrare helt usla på att hålla rent, sopsortera vet man inte vad det betyder och att använda allmänna utrymmen som avfallsplats hör inte till ovanligheterna. Samma respektlöshet och uteblivna vårdandet ser man också mot andra varelser.

Sedan djurhanteringen, kolla hur den ser ut i deras hemländer. I asien behandlas djur oerhört dåligt. Araber och muslimer är notoriska för att ogilla hundar. I Sverige är enda gångerna jag sett araber promenera med hund så har det varit med kamphundar som de vill skrämma med eller på något sätt se tuffa ut med. Aldrig att du ser en arabfamilj promenera med en golden retriever som man ser svenska barnfamiljer göra ofta.

Det finns en koppling mellan låg intelligens och djurplågeri, jag hatar djurplågare och jag ogillar starkt invandrare som varken kan vårda eller ta hand om djur och natur. Ogillar även svenskar som brister i detta men jag ser det ännu mer hos invandrare.
Citera
2023-09-30, 21:07
Medlem
Citat:

Jag blev inte nationalist (NS) på grund av rasfrämlingarnas elakheter mot djur, men min övertygelse om att raser är olika har definitivt stärkts allt eftersom jag noterat hur de behandlar djur. I nuläget är jag av åsikten att vissa folkgrupper faktiskt borde utrotas på grund av detta. Araber och liknande är dock bara en del av problemet, anledningen att vanvården är så stor är för att vi lever i ett parasitiskt judeokapitalistiskt system. Helt klart är att vår ras, och särskilt germaner, måste styra över världen för att inte djur ska lida.
Citera
2023-09-30, 23:03
Avslutad
Jag är inte nationalist men en sak som får mig att verkligen ogilla andra folkslag och nationer är just detta. Här håller industrialiseringen och kapitalismen på att göra siffror av djur och därmed blir deras behandling just brutalare gentemot hur det var på tidigt 1900-tal medan det i andra länder verkar vara tvärtom.

Dock är det nog stora regionala skillnader. Exempelvis går den här bonden (bokstavligen) i Kina väldigt långt för att få sina ankor att må bra och simma lite: https://www.youtube.com/watch?v=Qa1VuPn4hnE

Men ja, till exempel det sätt som björnar behandlas i Kina för att deras vidskeplighet säger att deras galja eller vad det nu heter är mäktig. Hur de mjölkas på det, det är verkligen vidrigt.

Dock har det kanske mer att göra med vad religionen gör med folk än hur folk behandlar djur?

Sen undrar jag ibland vilket val folk har. De måste ju ta sina djur till marknaden exempelvis, långt inne i staden. De saknar möjlighet eller råd att salta och torka allt kött så de tar djuren in levande i pyttesmå burar och håller dem där sen.

Allt var nog bättre innan urbaniseringen och kapitalismen, överallt i världen.
Citera
2023-09-30, 23:21
Medlem
DeadByDawns avatar
Visst finns det dem som behandlar djur illa inom en viss kultur eller religion, men jag anser att det inte är kulturellt utan snarare mänskligt. Vi är inte bättre här än i övriga världen. Djur avrättas på löpande band enbart för ekonomisk vinning och vi öppnar gladeligen plånboken och betalar för eländet, oftast utan att ens ägna det en tanke. Det är bara mänskligt att utnyttja de svagare för ekonomisk vinning. Det är det som får vår kapitalistiska värld att snurra.
Citera
2023-10-05, 19:03
Medlem
Det är avskyvärt att plåga och behandla djur illa.
Skärpta straff anbefalles.
Citera
2024-06-21, 18:16
Medlem
Mikael.Krusells avatar
Citat:
Jag tycker på så himla många olika sätt illa om mitt eget folk, men jag kan ändå inte helt hata dem eftersom de till skillnad mot andra folk här i världen oftast är snälla mot djur.
Nordiska motståndsrörelsen (NMR) tar ofta upp djurplågeri. Här är en artikel som handlar om när svensk överklass blivit påkommen med att massmörda oskyldiga gräsänder och dumpade deras lik långt ute i skogen vid Bäckefors i Dalsland. Inte ens köttet togs tillvara det var bara mördade för de rika skulle få sexuell njutning.

https://nordfront.se/bonnier-skog-dumpade-hundratals-nojesdodade-ander-i-skogen
Citera
2024-06-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.Krusell
Nordiska motståndsrörelsen (NMR) tar ofta upp djurplågeri. Här är en artikel som handlar om när svensk överklass blivit påkommen med att massmörda oskyldiga gräsänder och dumpade deras lik långt ute i skogen vid Bäckefors i Dalsland. Inte ens köttet togs tillvara det var bara mördade för de rika skulle få sexuell njutning.

https://nordfront.se/bonnier-skog-dumpade-hundratals-nojesdodade-ander-i-skogen

Vad kan man göra mera för rovdjuren i våra skogar?

Tack för allt arbete. Hoppas ni kan delvis sadla om till bli ännu mer profilerade i djurskydds- och miljöfrågor under den här perioden medan den juridiska battaljen pågår om terrorklassifieringen.

Det känns som ni drar er för rovdjursfrågorna och
att opponera er mot de mest rabiata, blodtörstiga rösterna och fenomenen?

Kan ha fel men det känns som ni kan göra bättre. Eller mer.

Det är ju så mycket okunskap, hat, lögner och elände från viss håll. Där kunde man som organisation gå in med riktade insatser och informera åtminstone?
Senast redigerad av NationsofSweden 2024-06-21 kl. 18:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in