Jag är inte nationalist men en sak som får mig att verkligen ogilla andra folkslag och nationer är just detta. Här håller industrialiseringen och kapitalismen på att göra siffror av djur och därmed blir deras behandling just brutalare gentemot hur det var på tidigt 1900-tal medan det i andra länder verkar vara tvärtom.
Dock är det nog stora regionala skillnader. Exempelvis går den här bonden (bokstavligen) i Kina väldigt långt för att få sina ankor att må bra och simma lite:
https://www.youtube.com/watch?v=Qa1VuPn4hnE
Men ja, till exempel det sätt som björnar behandlas i Kina för att deras vidskeplighet säger att deras galja eller vad det nu heter är mäktig. Hur de mjölkas på det, det är verkligen vidrigt.
Dock har det kanske mer att göra med vad religionen gör med folk än hur folk behandlar djur?
Sen undrar jag ibland vilket val folk har. De måste ju ta sina djur till marknaden exempelvis, långt inne i staden. De saknar möjlighet eller råd att salta och torka allt kött så de tar djuren in levande i pyttesmå burar och håller dem där sen.
Allt var nog bättre innan urbaniseringen och kapitalismen, överallt i världen.