2023-10-04, 21:08
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Han har sökts av SVT i över ett år för en intervju.

Å andra sidan så jobbar han inte för eller på SVT, han har hållit i presskonferenser de filmat och där är väl så att säga hans mediala åtaganden slut.

En intervju hos SVT skulle väl innehålla dels rundorna kring Linda Staaf, Mats Löfving, uppklaringsprocenten och mängden skjutningar.

Finns lnga nra svar på någon av de frågorna.

https://www.expressen.se/nyheter/fragorna-thornberg-vagrar-att-svara-pa/

Det är inte rikspolisenchefen själv som rattar skutan för hela myndigheten, dock var just Thornberg chef för SÄPO mellan 2012 och 2018 vilket borde borgat för ett liknande sätt att jobba på.

Slår vad om att han går i pension nästa år.

Called it.
Citera
2023-10-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
https://www.expressen.se/nyheter/svts-starka-kritik-mot-anders-thornberg-orimligt/

SVT efterlyser rikspolischef Anders Thornberg.

I över ett år har kanalen sökt honom för en intervju, utan resultat.

”Helt oacceptabelt”, skriver de ansvariga utgivarna Charlotta Friborg och Michael Kucera i en insändare i DN.

Redaktionen för intervjuprogrammet ”30 minuter” har exempelvis sökt Anders Thornberg i ett och ett halvt år, skriver Charlotta Friborg, ansvarig utgivare för SVT:s riksnyheter, och Michael Kucera, ansvarig utgivare för SVT:s samhällsprogram.

”Den eskalerande våldsvågen i Sverige tycks bortom kontroll. Rikspolischefen är ytterst ansvarig för Polismyndighetens dagliga och långsiktiga arbete. Det vill SVT intervjua honom om. Men han vägrar ställa upp på längre intervjuer. Det är helt orimligt”, skriver de i insändaren i DN.

Nu undrar jag vad det är för hålhake Thornberg har egentligen på Ulf Kristersson och Gunnar Strömmer?
Jag tror att ingen i Sverige hade blivit förvånade om de bytte ut hela ledningen.

I sviterna av Mats Löfving härvan och nepotism med Linda har även Leif GW Persson har suttit i Nyhetsmorgon i 2 års tid och ifrågasatt allting med Polisledningen.
Vi har världens sämsta polis just nu, inget menat till vanliga hyggliga poliser men ledningen behöver ju bytas ut och få in nytt syre i organisationen och bevisigen fungerar inte den taktik man valt att gör, något polisen blivit hårt kritiserade av många fler än bara Leif GW.
Även Sverigedemokraterna har varit enormt kritiska mot hela polisledningen - det verkar vara det enda partiet som tänker och resonerar förnuftigt nu för tiden ?! Jag tycker att det verkar helt obegripligt att man har ett sånt hårt fortsatt förtroende för ledningen?
Och nu det här, han ställer alltså inte upp och låter sig intervjuas?

Vad händer med ett samhälle där inget ansvars utkrävs för människor i ledande befattningar som gör uppenbara fel eller åtminstone inte levererar i år efter år? Jag tror det är början på ett förfall.

Vi har inget ansvarsutkrävande i någonstans känns det som? Vad händer med alla felaktiga beslut om kärnkraften, invandring, you name it - Morgan Johansson står fortfarande och slår sig för bröstet för socialdemokraternas straffskärpningar?
Tjänstemannaansvar måste sättas in igen annars tror jag att det land vi känner till som egalitära stormakten i norden kommer gå förlorad.

Men frågan i hela trådstarten är: Vad har polisledningen för hålhake på vår regering egentligen? Det är samma med Dan Eliasson, vad visste eller vet dom här människorna som gör att de inte kan sparkas och varför står den trötte Strömmer varje dag och försvarar det?
Han ställer upp i kväll i Aktuellt...
Citera
2023-10-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Han ställer upp i kväll i Aktuellt...

Svagt som vanligt säger han inte orsaken.

Jag hade velat höra honom säga följande, och jag hoppas han kanske läser detta och kör igenom detta på en pressis när han avgår, det hade gjort att jag kört ut en affisch av honom och hängt upp i min mancave bakom min bar:

"Vi har en extrem och utomordentlig situation i Sverige och det är följden av en misslyckad integration och assimilation av en stor migration till Sverige och ett testamente på att Mångkultur inte fungerar. Vi ser det inte i något annat land i Europa eller Västvärlden. Vi har obefintlig tullverksamhet där vapen och sprängmedel av militärgradering regnar in i landet även narkotika.

Vi står inför ett vägskäl och det är endast genom starka och jobbiga men nödvändiga politiska beslut som vi kan vända detta men detta kommer kräva enorma insatser mot våra utanförskapsområden, mot människor som inte förmår att uppfostra sina barn eftersom det är just barn som är centrala i denna utveckling. Vi ser att det tillkommer 3 nya skyttar varje dag. Vi behöver rikta om våra ögon från brottsbekämpning och mot förebyggande åtgärder.

Vi som polis, vi är sista ledet. Det är vi som är tratten av samhällets samlade misslyckanden med dessa individer. Vi måste börja titta på detta problemet hollistiskt. Vi behöver införskjuta en enorm kunskaps och värderingspolitik mot individer i våra utanförskapsområdet för det är inte fattigdom som skapar dessa problemen, det är en brist av moral och etik.

Jag har inte alla svaren på dessa frågor men jag kan efter 40 år som verksam polis och myndighetschef ha samlat på mig en viss sorts erfarenhet och kunskap och det är min samlade bedömning att Samhället måste bryta utanförskapet genom extrema åtgärder i assimileringshåll. Det handlar inte om vad vi vill eller inte. Ska Sverige existera som fungerande land och som de land som vi en gång kände till det så måste vi tvinga människor till assimilering och samlas kring en gemensam värdegrund i vårt land och det måste vara kravställt. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in