2023-09-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Från deras FAQ:
Man kan inte välja om man vill vara med i ett kreditupplysningsregister eller inte, detta eftersom dessa register skall omfatta alla personer i Sverige över 16 år som inte har skyddad identitet eller sekretessmarkering. Man ansöker om skyddade uppgifter hos Skatteverket. För att söka i vårt kreditupplysningsregister behöver man vara inloggad och validerad. Önskar du bli dold i vårt publika sök i 3 år åt gången kan du kontakta kundservice så hjälper de dig med hur du går tillväga. Likaså hjälper vi till med att ta bort din koppling på Ratsit till Google om du önskar det. Vårt publika sök kan man söka i utan att vara inloggad.

Det är otroligt svårt att få skyddade uppgifter via skatteverket och vem som helst kan inte bara ansöka om det och sen är uppgifterna dolda, så det måste bara något annat personen menar att han eller hon gjort för att få bort uppgifterna.
Citera
2023-09-30, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Eniro och Hitta kan man ta bort sig från.

Hitta går inte bort sej ifrån. Man bli länkad till en massa nonsen artiklar.
Citera
2023-09-30, 15:56
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Ok. Läste en tråd om det, har inte provat själv. Man måste logga in först med bank-id stod det.
Citera
2023-09-30, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Ok. Läste en tråd om det, har inte provat själv. Man måste logga in först med bank-id stod det.

Då stod något i en PC tidning hur man gjorde, men det fungera inte längre.
Citera
2023-09-30, 18:52
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:

För att ta bort dig helt från hitta.se måste du kontakta deras kundtjänst och begära att dom raderar dig helt. Jag gjorde det igår och jag försvann på mindre än 24 timmar
Citera
2023-09-30, 19:01
Medlem
Korvo-Grillos avatar
Citat:
Och dom andra tjänsterna då? Mrkoll?
Här finns lite info om hur man raderar sig från de olika tjänsterna, om det funkar kan jag inte svära på: https://arkiv.carrd.co/#raderamig2
Citera
2023-09-30, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morphius
För att ta bort dig helt från hitta.se måste du kontakta deras kundtjänst och begära att dom raderar dig helt. Jag gjorde det igår och jag försvann på mindre än 24 timmar

Du kan inte en kontakta deras kundtjänst. Under kontakt får du upp en massa nosens.
Citera
2023-09-30, 21:06
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:
Du kan inte en kontakta deras kundtjänst. Under kontakt får du upp en massa nosens.

Du måste logga in med bankid på hitta.se och sedan kontakta kundtjänst med ditt ärende.
Senast redigerad av Morphius 2023-09-30 kl. 21:10.
Citera
2023-09-30, 21:09
Bannlyst
Citat:
Du måste logga in med banID på den här adressen och angiva en giltig mail där du kan bevara deras frågor som kommer att skicka.: https://www.hitta.se/kontakta-oss

Nej! Du kommer bara till nonsen sida.
Citera
2023-09-30, 21:21
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:
Nej! Du kommer bara till nonsen sida.

Tror fan du är nonsen i skallen... Be din gode man hjälpa dig istället...
Citera
2023-09-30, 21:27
Bannlyst
Citat:
Tror fan du är nonsen i skallen... Be din gode man hjälpa dig istället...

Har du ens kollat att funktionen. Hitta.se verka vara ett bajs företag som vill jävlas.

Om du antyder att jag har svårt och behöver hjälp, så är det boedstödjare hjälper sina klienter med varsdag ärende. Godemannen skötter bara någons ekonomi. Blev inte många rätt där inte.
Citera
2023-09-30, 21:33
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:
Har du ens kollat att funktionen. Hitta.se verka vara ett bajs företag som vill jävlas

Sant det...

Men om du vill bli borttagen så måste du acceptera deras BAJS termer och som en liten hund och maila deras kundtjänst och be snällt att bli borttagen... Det finns tyvärr inget annat alternativ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in