Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-29, 19:00
Medlem
Vitiss avatar
Jag är relativt ny här på Flashback.
Hade / har Facebook.
Ser bilder på flinande gubbar som sitter kring ett bord och skålar.
Man förväntas sätta ett 👍 oavsett.
Men jag vill veta: vad tänker de här flinande gubbarna?

Här på Flashback får jag veta det.
Vad tänker ni, hur resonerar ni; vad som tynger resp gläder er.

Jag uppskattar verkligen Flashback.
Jag lär mig saker, jag får inblick i ämnen jag aldrig tidigare berört.

(Jo, det finns puckon här men dem kan jag bortse från).

Tack!
Senast redigerad av Vitis 2023-09-29 kl. 19:22.
Citera
2023-09-29, 19:02
Avslutad
Facebook är bara en massa fasader.

Vad vill du diskutera egentligen?
Citera
2023-09-29, 19:16
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Facebook är bara en massa fasader.

Vad vill du diskutera egentligen?

Jag är medveten om att detta inlägg nog hamnar i papperskorgen eftersom ämnet inte har en tydlig diskussionsfråga.
Men jag kan ju ställa frågan:
Vad uppskattar ni användare med Flashback?
Citera
2023-09-29, 19:20
Medlem
Jag uppskattar information om händelser.
Citera
2023-09-29, 19:34
Medlem
Jag uppskattar bredden på ämnen. Därför att jag kan klicka in på vilket subforum som helst och läsa om saker som öppnar upp för nytt tänkande som jag inte känner till. I de flesta forum känner jag mig ganska rejält under toppskiktet faktiskt, jag befinner lågt ner under medelkompetensen. Då kan man lyftas upp en bit i alla fall.
Citera
2023-09-29, 21:13
Medlem
Sotarmackas avatar
Jag uppskattar att få se hur dumma 80% av folket är. Se på alla som är för vacciner, ukraina, västpropaganda osv.
Citera
2023-09-29, 21:58
Avslutad
Världens bästa forum i Sverige.
Beviset på att yttrandefriheten fungerar bäst.
Citera
2023-09-29, 23:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Det är väl den enda arenan, i alla fall i Sverige, kanske i hela världen, där personer med helt andra åsikter i fråga A kan dels diskutera just den frågan, men kanske vara eniga i fråga B.

Man får ju både bekräftat att de som tycker annorlunda än sig själv är idioter (oftast) men också att de faktiskt kan vara vettiga personer ändå (ibland). Då och då upptäcker man att de som är eniga med en - också kan vara idioter.

Det är en mötesplats utan motstycke, vill jag påstå.
Citera
2023-10-06, 11:47
Medlem
Hovslättsmannens avatar
För att utvecklas intellektuellt behöver man bli motsagd. Här kan man yppa sina innersta tankar utan att behöva tänka på eventuella sociala konsekvenser (jag vet människor som är som jag är på Flashback, fast i verkliga livet - de har inga vänner), och bli motsagd av människor som inte behöver känna att de riskerar någon vänskap när de tar i från tårna.
Citera
2023-10-28, 12:35
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag är relativt ny här på Flashback.
Hade / har Facebook.
Ser bilder på flinande gubbar som sitter kring ett bord och skålar.
Man förväntas sätta ett 👍 oavsett.
Men jag vill veta: vad tänker de här flinande gubbarna?
Tack!

Om du syftar på att du har sett 'flinande gubbar som sitter och skålar' med en massa likes på Facebook?
Du har möjligtvis en alldeles för snäv vänkrets med speciella intressen?

Social media är inte patriakatriskt styrt och bara befolkat av 'gubbar på ljugarbänken'. Många kvinnor skriver trådar och inlägg här även om de kan vara färre.
Citera
2023-10-29, 07:47
Medlem
Muppetys avatar
Saker jag gör på Flashback...

-Får information om hur saker o ting verkligen ligger till
-Sorterar bort och utesluter viss information
-Diskuterar mina intressen
-Läser intressanta trådar, utöver intressena
-Träffar nya människor, då o då i.a.f.
-Ignorerar allt trams, hat o liknande

Vad gäller Facebook så tycker jag det är en ganska bra plattform att behålla o ha kontakten med vänner, samt vara med i intressanta grupper. Men t.ex. i den lokala gruppen "Vad händer i (min stad)", är det förbjudet att dela domar o vissa andra offentliga handlingar. Sanningen ska tydligen döljas till varje pris! Den regeln finns inte här.
Senast redigerad av Muppety 2023-10-29 kl. 08:23.
Citera
2023-10-29, 09:54
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det är väl den enda arenan, i alla fall i Sverige, kanske i hela världen, där personer med helt andra åsikter i fråga A kan dels diskutera just den frågan, men kanske vara eniga i fråga B.

Man får ju både bekräftat att de som tycker annorlunda än sig själv är idioter (oftast) men också att de faktiskt kan vara vettiga personer ändå (ibland). Då och då upptäcker man att de som är eniga med en - också kan vara idioter.

Astrid Lindgren berättade en gång något hon hört om en verkmästare på ett sågverk i närheten där hon växte upp. Om honom sa arbetarna: Han är en riktig jävel. Men han är en Fan också!

Idioter som man "känner" är det en mycket högre tröskel för att slå ihjäl. Flashback är ett civiliserande maskineri genom att idioter av olika slag tvingas lära känna varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in