2023-09-29, 15:57
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Varför är Sonneby åtalad? Kan man åka dit på att ha anlitat en värdelös revisor?
Man är ju ansvarig för sitt bolag.
Citera
2023-09-29, 16:00
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Man är ju ansvarig för sitt bolag.
Man anlitar inte en revisor för bokföring. Kan ju börja där kanske
Citera
2023-09-29, 16:06
Medlem
Nu var det väl ändå Martins redovisningskonsult och inte revisor. Han hjälpte många inom showbiz med redovisningen fram tills han åkte dit på dumpen. Som jag fattade det så har gäddan i fråga inte redovisat korrekt , därav att han och Martin åtalas för bokföringsbrott. Jobbigt läge
Citera
2023-09-29, 16:10
Medlem
snooper123s avatar
Är inte han lite busig?
Han har ju åkt dit på ofredande innan och är åtalad för förtal väll?
Citera
2023-09-29, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MaximalOtur
Nu var det väl ändå Martins redovisningskonsult och inte revisor. Han hjälpte många inom showbiz med redovisningen fram tills han åkte dit på dumpen. Som jag fattade det så har gäddan i fråga inte redovisat korrekt , därav att han och Martin åtalas för bokföringsbrott. Jobbigt läge

Aha, det är det där brottsdömda peddot som den brottsdömde Soneby hållit bakom ryggen.

Soneby heter för övrigt Omar i mellannamn.
Citera
2023-09-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Soneby heter för övrigt Omar i mellannamn.

Hette, rar bytt bort det, lite mera Sydamerika numera, mor från Argentina.
Jag har träffat på flera svenskar, även gamlingar som hetat Omar, så därför det lite lurigt.
Citera
2023-09-29, 16:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerversPolitiker
Özz var också min första tanke. Sen tänkte jag på Betnér men kom på att det är "a stretch" att kalla honom komiker.

Man får tänka på att det handlar om "över tre miljoner kronor". Då faller nog Betnér bort. Det måste ju handla om en komiker som drar in sådana pengar.

Özz kanske men han får ju mest pröjs av skattepengar från kommuner och stat. Dvs de rapporterar flitigt in till skatteverket för att kunna göra avdrag. Borde handla om en som drar in mycket från privata gig där det blir svarta pengar.
Citera
2023-09-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man får tänka på att det handlar om "över tre miljoner kronor". Då faller nog Betnér bort. Det måste ju handla om en komiker som drar in sådana pengar.

Özz kanske men han får ju mest pröjs av skattepengar från kommuner och stat. Dvs de rapporterar flitigt in till skatteverket för att kunna göra avdrag. Borde handla om en som drar in mycket från privata gig där det blir svarta pengar.
Om du läser tråden så har rätt person redan nämnts.
Citera
2023-09-29, 16:48
Medlem
PerversPolitikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Helt korrekt. Sorry för min tankevurpa ;-)
Citera
2023-09-29, 16:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Om du läser tråden så har rätt person redan nämnts.

Jo läste det sedan. Soneby alltså. Skyller på revisorn som brukligt. Det brukar dock inte fungera då man är personligt ansvarig. Handlar om en hel del pengar och staten brukar dela ut hårda straff för sådant här. 1 år i finkan är inte omöjligt.
Citera
2023-09-29, 17:09
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
I artikeln i expressen så står det att två är åtalade för brottet.

Den andra ska vara suppleant i företaget.
Det är väl ändå rätt ovanligt?
Citera
2023-09-29, 17:28
Medlem
arakas avatar
Ännu en kaozare mao.
Spelar ingen roll vad de sysslar med eller hur rika eller fattiga de är, mygel, fusk och kaoz är en del av deras DNA och natur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in