2023-10-11, 14:43
Medlem
Extra knäppt med tanke på att han har ett så pass gediget inkomstflöde från patreon
Citera
2023-10-12, 08:57
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Förhörsledare frågar vem som sköter bokföringen nu. Martin svarar att det var något av en chock när det blev offentligt och att det ”spillde över på” Martin. Martin fick en massa mail och direktmeddelanden om att även han var pedofil och umgicks med pedofiler.

Martin uppger att han försökte hitta någon annan som kunde bokföra under april, maj men det fungerade inte. Martin försökte hitta någon under sommaren också men lyckades inte. Martin uppger att han ”tappade bollen lite”.

Hur kan man gå på semester när man vet att årsredovisningen är försenad och man saknar många månaders bokföring?

Och peddorevisorn, snacka om clown:

Citat:
Förhörsledare: "Kan du berätta hur du gjorde när du bokförde åt Martins bolag".

Björn Hallenberg: "Jag bokförde hans bolag, den löpande bokföringen."

Förhörsledare: "Hur har du ens vetat vad du ska bokföra, när du bara fått in ett bankkontoutdrag?"

Björn Hallenberg: " Jag har ju sett vad det har stått på bankkontoutdraget. Har jag sett att det står SevenEleven och det är under en vardag då har jag utgått från att det är utlägg för bolaget. Det är ju ett bolagskort. Vissa saker har jag förstått vad det har avsett och andra saker har jag frågat Martin."

Förhörsledare: "Har du suttit och gissat vad du ska bokföra utifrån bankkontoutdrag?"

Björn Hallenberg: "Jag har använt sunt förnuft och förstått vad det är Martin har köpt eller fått in pengar för, eller så har jag frågat Martin".
Citera
2023-10-22, 18:17
Medlem
jonte500s avatar
Något nytt? När åker han in?
Citera
2023-10-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Något nytt? När åker han in?

Aldrig han är kändis och dessutom vänster blir säkert bara "böter och boja" några månader
Citera
2023-11-29, 07:59
Medlem
kaktusplastiks avatar
Han verkar ha stoppat likvidationen av bolaget genom att i sista stund skicka in årsredovisningen för 21/22. Gissar att Skatteverket kommer sätta tänderna i den direkt och kontrollera minsta kommatecken. Svettigt att vara Soneby just nu.
Citera
2023-12-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Jag har läst största delen av FUP:en och efter det är det svårt att tycka synd om soneby. Hade han skött sitt företag från sitt håll hade det aldrig blivit så här illa, även om rådgivaren är en fullblodsidiot (för det är han).

Det är sjukt att man kan åka dit om man själv gjort allt rätt och sen bara litat på en rådgivare i det finstilta. Men är det så i detta fall? Nja. Kolla kontoutdragen från företaget under 2021. Ling long, spy bar, taxiresor, Systembolaget, snabbmat - det snittar 6-7 dragningar per dag och det syns ju att det är privata utgifter. Resor, kontantuttag, överföringar till tjejen, frisörbesök, kläder. Varför har det tagits på företagskontot? För att Martin påstår att allt är relaterat till verksamheten. Och där har du vad han kommer åka dit på.

Läs FUP och återkom.

Hej! Har du möjligtvis målnummer?

Tack!
Citera
2023-12-18, 12:07
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Hej! Har du möjligtvis målnummer?

Tack!

Finns här: (FB) Är Martin Soneby slut som komiker nu?
Citera
2023-12-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Finns här: (FB) Är Martin Soneby slut som komiker nu?

Tack så mycket!
Citera
2024-02-10, 10:40
Medlem
Ograsts avatar
Dags för rättegång snart för Martin?
Citera
2024-02-10, 11:18
Medlem
Tramsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dags för rättegång snart för Martin?
30 maj
(FB) Är Martin Soneby slut som komiker nu?
Citera
2024-05-23, 18:01
Medlem
Då var det snart dags. Hur tror ni det går? Och framförallt, orkar han komma i tid till rättegången?
Citera
2024-05-24, 07:02
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stearinkalle
Då var det snart dags. Hur tror ni det går? Och framförallt, orkar han komma i tid till rättegången?

Tror inte det kommer gå bra för honom. Hans revisor har varit helt värdelös och helt klart betett sig kriminellt, men bevisningen i FUP visar ju att Martin varit okej med att allt skötts dåligt, eftersom det gynnat honom ekonomiskt. Han har inte tagit ut lön men levt lyxliv ändå, hur trodde han att detta gick ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in