Citat:
Förhörsledare frågar vem som sköter bokföringen nu. Martin svarar att det var något av en chock när det blev offentligt och att det ”spillde över på” Martin. Martin fick en massa mail och direktmeddelanden om att även han var pedofil och umgicks med pedofiler.
Martin uppger att han försökte hitta någon annan som kunde bokföra under april, maj men det fungerade inte. Martin försökte hitta någon under sommaren också men lyckades inte. Martin uppger att han ”tappade bollen lite”.
Hur kan man gå på semester när man vet att årsredovisningen är försenad och man saknar många månaders bokföring?
Och peddorevisorn, snacka om clown:
Citat:
Förhörsledare: "Kan du berätta hur du gjorde när du bokförde åt Martins bolag".
Björn Hallenberg: "Jag bokförde hans bolag, den löpande bokföringen."
Förhörsledare: "Hur har du ens vetat vad du ska bokföra, när du bara fått in ett bankkontoutdrag?"
Björn Hallenberg: " Jag har ju sett vad det har stått på bankkontoutdraget. Har jag sett att det står SevenEleven och det är under en vardag då har jag utgått från att det är utlägg för bolaget. Det är ju ett bolagskort. Vissa saker har jag förstått vad det har avsett och andra saker har jag frågat Martin."
Förhörsledare: "Har du suttit och gissat vad du ska bokföra utifrån bankkontoutdrag?"
Björn Hallenberg: "Jag har använt sunt förnuft och förstått vad det är Martin har köpt eller fått in pengar för, eller så har jag frågat Martin".