2023-09-29, 11:07
Medlem
Hur visar man mer tacksamhet i sin relation? Jag står på en skör tråd och det har gått så illa att min pojkvän vill lämna mig, jag vet att vi är ett jätte fint par men problemet är att vi är så olika i psyket.
Jag har blivit så osäker och skör som förstör relationen, samtidigt som han är hård, vill ha det på sitt sätt och bryr sig inte längre om hur jag känner om saker för det har gått för långt.

Hur pratar man med sin partner så hen också förstår att det inte bara är ens eget fel, att man måste vara två för att lösa saker och ting? Är nu rädd att han skiter i mig totalt och gör så jag mår ännu sämre för att han ska köra sitt eget race och inte bry sig om något.
Citera
2023-09-29, 11:10
Medlem
Bara säg vad du vill ha med den relationen och sök dig till ett annat forum än Flashback.
Citera
2023-09-29, 11:53
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feelingninja
Hur visar man mer tacksamhet i sin relation? Jag står på en skör tråd och det har gått så illa att min pojkvän vill lämna mig, jag vet att vi är ett jätte fint par men problemet är att vi är så olika i psyket.
Jag har blivit så osäker och skör som förstör relationen, samtidigt som han är hård, vill ha det på sitt sätt och bryr sig inte längre om hur jag känner om saker för det har gått för långt.

Hur pratar man med sin partner så hen också förstår att det inte bara är ens eget fel, att man måste vara två för att lösa saker och ting? Är nu rädd att han skiter i mig totalt och gör så jag mår ännu sämre för att han ska köra sitt eget race och inte bry sig om något.

Parterapi?
Citera
2023-09-29, 13:17
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Relations hjälp
Postat av Feelingninja
Svar: 3
Visningar: 103
I en relation ska man må bra, ibland är det svårt för vissa och se sina egna brister i relationen, hur man är och skyller allt på sin partner.
Jag är inte perfekt, är otroligt osäker och har dålig självkänsla. Mycket tankar i hjärnan och när tankarna ska pratas om kommer talen ut fel och det blir bråk.
Min tjej är tvärt emot. Hon är självsäker, tycker hon är perfekt och gör aldrig fel..
Men vi krockar så ofta just med att mina tankar flyger iväg och tror att hon ska lämna mig hela tiden för att hon träffar andra också.
Som jag har vetat om från början att hon har gjort. Jag vet att hon älskar mig och sex är bara sex, men ändå kan jag inte släppa tanken över att hon ska lämna mig för någon annan. Som gör att hela relationen blir ångestladdad och jag osäker, som slutar med att jag blir ledsen, känner mig liten och inte förstådd.
hur får man en relation att fungera? Hur får man bort svartsjuke tänke? Hur får man en annan person att förstå att hen inte heller är perfekt ?
Kan inte se livet utan henne och vill verkligen kunna lösa detta för egentligen känns det som att jag bara förstör allt i onödan men hon kan inte förstå hur jag känner när jag säger något utan att allt ska komma ut fel.

Citat:
Tacksamhet
Postat av Feelingninja
Svar: 2
Visningar: 100

Fetat? Tänkte svara seriöst men så läser jag ovan. Inte beredd att lägga tid och svara på någon som trollar eller som inte har koll på sitt eller sin partners kön. Och ja, kön spelar i viss mån roll för mitt svar i alla fall men den bristande logiken i dina inlägg kan tyda på att du inte har koll och att det du skriver inte är sant eller väldigt vinklat.

// CC
Citera
2023-09-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Fetat? Tänkte svara seriöst men så läser jag ovan. Inte beredd att lägga tid och svara på någon som trollar eller som inte har koll på sitt eller sin partners kön. Och ja, kön spelar i viss mån roll för mitt svar i alla fall men den bristande logiken i dina inlägg kan tyda på att du inte har koll och att det du skriver inte är sant eller väldigt vinklat.

// CC
Har du tänkt att man kanske skriver ifrån bådas sida än att man trollar?
Citera
2023-09-29, 17:33
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Absolut kan man göra det även om det blir lite konstigt då det blir en tolkning av vad ens partner anser och alla vet vad tolkningar innebär. Men om du vill skriva från bådas sida, då bör du vara tydlig med det. Tycker du att du är det? Eller vad vinner du på att vara otydlig med det?

Du kanske inte tycker att det spelar någon roll men jag gör det. När jag kommenterar någon brukar jag ta hänsyn till vad personen har skrivit innan. Dvs lite individanpassa mitt svar utifrån den bild som personen förmedlar av sig själv i det personen skriver. Mitt svar är även ofta könsanpassat då män och kvinnor är olika. Mitt svar är till "dig", inte till din partner.

// CC
Citera
2023-09-29, 17:35
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Låter inte som en sund relation. Mitt råd är att lämna och gå vidare.
Citera
2023-09-29, 17:38
Medlem
Hobbybondes avatar

Rubrik ändrad. Tidigare "Tacksamhet?"

//Mod
Citera
2023-09-29, 18:01
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Låter inte som en sund relation. Mitt råd är att lämna och gå vidare.

Vem av dem? TS eller hans/hennes partner?

// CC
Citera
2023-09-29, 21:08
Du ska inte visa tacksamhet alls, du ska gå ifrån för det där är inte sunt.
Citera
2023-09-29, 21:09
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vem av dem? TS eller hans/hennes partner?

// CC

Det bästa är nog om de går ifrån varandra i samförstånd?

Personligen tycker jag det viktigaste är att relationen avslutas
Citera
2023-10-01, 00:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Du menar att man låtsas vara sin partner? Fy fan så skruvat.
Det är ju i så fall inte skrivet ur din partners perspektiv, utan utifrån den person du inbillar dig att hen är, vilket givetvis bara är en fantasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in