Citat:

Relations hjälp
Postat av Feelingninja
Svar: 3
Visningar: 103
I en relation ska man må bra, ibland är det svårt för vissa och se sina egna brister i relationen, hur man är och skyller allt på sin partner.
Jag är inte perfekt, är otroligt osäker och har dålig självkänsla. Mycket tankar i hjärnan och när tankarna ska pratas om kommer talen ut fel och det blir bråk.
Min tjej är tvärt emot. Hon är självsäker, tycker hon är perfekt och gör aldrig fel..
Men vi krockar så ofta just med att mina tankar flyger iväg och tror att hon ska lämna mig hela tiden för att hon träffar andra också.
Som jag har vetat om från början att hon har gjort. Jag vet att hon älskar mig och sex är bara sex, men ändå kan jag inte släppa tanken över att hon ska lämna mig för någon annan. Som gör att hela relationen blir ångestladdad och jag osäker, som slutar med att jag blir ledsen, känner mig liten och inte förstådd.
hur får man en relation att fungera? Hur får man bort svartsjuke tänke? Hur får man en annan person att förstå att hen inte heller är perfekt ?
Kan inte se livet utan henne och vill verkligen kunna lösa detta för egentligen känns det som att jag bara förstör allt i onödan men hon kan inte förstå hur jag känner när jag säger något utan att allt ska komma ut fel.

Citat:

Tacksamhet
Postat av Feelingninja
Svar: 2
Visningar: 100
Hur visar man mer tacksamhet i sin relation? Jag står på en skör tråd och det har gått så illa att min pojkvän vill lämna mig, jag vet att vi är ett jätte fint par men problemet är att vi är så olika i psyket.
Jag har blivit så osäker och skör som förstör relationen, samtidigt som han är hård, vill ha det på sitt sätt och bryr sig inte längre om hur jag känner om saker för det har gått för långt.
Hur pratar man med sin partner så hen också förstår att det inte bara är ens eget fel, att man måste vara två för att lösa saker och ting? Är nu rädd att han skiter i mig totalt och gör så jag mår ännu sämre för att han ska köra sitt eget race och inte bry sig om något.

Fetat? Tänkte svara seriöst men så läser jag ovan. Inte beredd att lägga tid och svara på någon som trollar eller som inte har koll på sitt eller sin partners kön. Och ja, kön spelar i viss mån roll för mitt svar i alla fall men den bristande logiken i dina inlägg kan tyda på att du inte har koll och att det du skriver inte är sant eller väldigt vinklat. 
// CC