2023-09-29, 02:33
Medlem
Har inte hört något om scopolamine, burundanga, the devils breath eller vad för andra namn de kallas på väldigt länge. Är det något som används idag lika mycket som för 15 år sedan och finns det i europa/sverige nuförtiden eller är det kvar i colombia? Någon som har nån koll på det?
Citera
2023-09-29, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monstermangoloco
Har inte hört något om scopolamine, burundanga, the devils breath eller vad för andra namn de kallas på väldigt länge. Är det något som används idag lika mycket som för 15 år sedan och finns det i europa/sverige nuförtiden eller är det kvar i colombia? Någon som har nån koll på det?

tror att denna drogs användning är relativt ovanlig i Sverige och Europa. Det är svårt att ge en exakt bild av hur mycket scopolamine används idag jämfört med för 15 år sedan, eftersom det är ett oreglerat ämne och brott som involverar det inte alltid rapporteras ordentligt.
Citera
2023-09-29, 03:05
Medlem
pn222jws avatar
Scopolamin tror jag har använts som "förhörs"-drog a k a sanningsserum.
Citera
2023-09-29, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Scopolamin tror jag har använts som "förhörs"-drog a k a sanningsserum.

Erkänner man inte oavsett om man är på scopolamin?
Citera
2023-09-29, 04:40
Avstängd
knark-kungens avatar
Hur funkar det, man drar i sig en näsa sen somnar man? Lite samma upplägg som ketamin.

Har inte hört någon använda det förutom ficktjuvar i Sydamerika och om det är en skröna eller ej vet jag, men enligt det programmet ska det räcka att få en näsduk med pulver på flaxandes framför ansiktet vara tillräckligt för att bli medvetslös.
Citera
2023-09-29, 06:24
Medlem
Muppetys avatar
Skopolamin fanns receptfritt i åksjukeplåster förr, men givetvis finns de inte längre. Som redan nämnt så har det använts som "sannings-serum" och för att knocka offer för att råna dom.

Ämnet finns i bl.a. Änglatrumpet, Spikklubba och Bolmört.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skopolamin

Närmaste jag kommit det var när jag tuggade några blad när jag satt ute o åt i en trädgård o jag såg att det växte Änglatrumpet bredvid mig. Tuggade tre blad, sen vågade jag inte mer, men jag kände inget av det.

Skulle gärna ha forskat mer på det om jag inte blivit förbjuden att extrahera gift ur växter...
Citera
2023-09-29, 10:10
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hur funkar det, man drar i sig en näsa sen somnar man? Lite samma upplägg som ketamin.

Har inte hört någon använda det förutom ficktjuvar i Sydamerika och om det är en skröna eller ej vet jag, men enligt det programmet ska det räcka att få en näsduk med pulver på flaxandes framför ansiktet vara tillräckligt för att bli medvetslös.
https://www.youtube.com/watch?v=ToQ8PWYnu04
Citera
2023-09-29, 10:26
Bannlyst
Provat det där som scopoderm hette de väl, åksjukeplåstren, men kände inget förutom obehag, värme och paranoia.
Citera
2023-09-29, 18:43
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byssan
https://www.youtube.com/watch?v=ToQ8PWYnu04
Så folk använder det till berusning? Har du prövat? Hur är ruset?
Citera
2024-09-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Provat det där som scopoderm hette de väl, åksjukeplåstren, men kände inget förutom obehag, värme och paranoia.
En äldre släkting till mig fick dessa plåster . Han blev väck som det värsta benzoruset någonsin och det blev både polis och ambulans för han. Dock äldre och dessa ska vara extremt försiktiga med dessa plåster när man läser på FASS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in