• 1
  • 2
2023-09-28, 23:51
Medlem
snooper123s avatar
Hej!

Har myrkrypningar/pirrande i hela kroppen.

Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det?
Citera
2023-09-28, 23:56
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej!

Har myrkrypningar/pirrande i hela kroppen.

Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det?
Tagit något preparat?
Citera
2023-09-28, 23:58
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Tagit något preparat?
Går på Sertralin och tar Theralen och Mirtazapin när jag ska sova men det har jag gjort länge.
Citera
2023-09-29, 00:02
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Går på Sertralin och tar Theralen och Mirtazapin när jag ska sova men det har jag gjort länge.
Nä det är väl inte svaret kanske. Men sånt har ju oftast någon orsak. Kanske något i luften eller vattnet.
Kan ju ha med undernäring med.
Citera
2023-09-29, 00:17
Medlem
Citat:
tror neuroleptica har det som biverkan, läs restless leggs
Citera
2023-09-29, 00:20
Medlem
zombie-nations avatar
Av medicin som Theralen kan extrapyramidala biverkningar komma när som helst. Kommer akatisi sent i behandlingen kallas den tardiv akatisi, och kan stanna kvar även om man slutar med medicinen.
Citera
2023-09-29, 00:38
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Av medicin som Theralen kan extrapyramidala biverkningar komma när som helst. Kommer akatisi sent i behandlingen kallas den tardiv akatisi, och kan stanna kvar även om man slutar med medicinen.
Det låter ju inte alls bra. Vad kan man göra åt det?
Citera
2023-09-29, 00:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det låter ju inte alls bra. Vad kan man göra åt det?

Alltså. Nu säger jag inte att det måste vara så i ditt fall. Men jag tror vi är på väg mot en läkemedelsskandal då vi snart ser vad långtidsbehandling med neuroleptika ger på personer som tar medicinen "bara" mot ångest och dålig sömn. Det är ingen snäll medicin som läkarna hela tiden hävdar.

Har du en läkare som det går att tala med så fråga hen. Kanske kan du få annan sömnhjälp ett tag (och inte ett annat neuroleptikum)?
Citera
2023-09-29, 01:40
Medlem
Lyssna på övriga i tråden. Mitt råd är att testa med magnesium glycinate eller threonate. Om du googlar hittar du de vanliga inköpsställena. Magnesium kan hjälpa mot myrkrypningar, men även mot sömnproblem.
Citera
2023-09-29, 06:15
Medlem
Citat:

Både theralen och Mirtazapin skapar sjukt med myrkrypningar. Det enda du kan köra är att sitta i luften tills att det gör så ont i knäna att det känns som muskelfästerna ska släppa sedan sitter du så en minut till tills du faller ner, Sedan kommer det lägga sig för ikväll.
Citera
2023-09-29, 06:37
Medlem
Timoteuss avatar
Som redan sagts: dina mediciner ger kryp.
DOCK: lågt ferritin, dvs att kroppens förråd av järn börjar ta slut, kan också ge krypningar.
Kan testas på vårdcentralen.
Citera
2023-09-29, 15:29
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Som redan sagts: dina mediciner ger kryp.
DOCK: lågt ferritin, dvs att kroppens förråd av järn börjar ta slut, kan också ge krypningar.
Kan testas på vårdcentralen.
Men herregud då är det därför!

Jag har tagit järn-kosttillskott i 1 månad men slutade för några dagar sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in