Citat:
Ursprungligen postat av
peckapecan
Prova gör en egen profil i energialternativ.
Vet också att en del options är gömda och fås fram genom att ändra en parameter i registret, finns att läsa på Lenovos supportforum.
https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-...s/bd-p/ll07_en
Den Legion 5 Pro jag haft hade också en del hyss för sig, vilket rättades till när jag gjorde en ren installation av W10 och uppdaterade BIOS, men uppdaterade allt via Lenovos supportsida direkt utan att använda Vantage, Vantage är något man helst inte ska använda, har brickat många laptops.
Men mycket att läsa finns på forumet.
Ja det där att en del options är dolda upptäckte jag också tidigare idag. När jag skulle kontrollera energialternativen under avancerade energialternativ så finns t ex inte USB med i listan.
Men jag har eventuellt kommit på vad som var den primära störningen, och det var att min tv var inkopplad i datorn via hdmi-porten.
Jag provade att koppla ur den och nu verkar datorn (än så länge) vara betydligt lugnare, både i strömspar och när den är igång.
Nu startar bara fläktarna för någon sekund då och då i strömsparläge. Innan gick dom kanske i nästan nån minut, för att sedan stängas av i några sek sen starta igen.
Jag ska prova att koppla in tvn igen för att säkerställa att det verkligen var den som var orsaken.