2023-09-28, 11:50
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Vad är det som försöker säga med dessa skjutningar? Det är knappast som dom skjuter för skojs skull, så det är någon som försöker skrämma/varna någon men högst oklart vad dom vill få sagt eller vem dom vill säga det.
De som blir beskjutna vet säkert varför just de har blivit drabbade
Citera
2023-09-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikfabriken
Hört att han är bästa kompis med L*nus L*rsson, dom hängde mkt innan han åkte fast första gången tydligen
vem syftar du på som är kompis med Linus?

Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Ett "långskott" då

Det sägs vara precis 7 skott i båda skjutningarna och är det ngt "tecken" eller är det bara tömt magasin?

Fö. så har GD bild på adressen där det är två "konor" med POLIS skrivet på mitt i gatan precis utanför garaget och ser ut som ngt markerat på iaf två ställen mellan dom konorna.

Edit:

Konorna står där för att man skulle få ngt att fästa avspärrningsbandet i då det är en större fyrkant avspärrad mitt emot garaget där en grå skåpbil står typ Transporter så har den anknytning till ngn av dom personer som är registrerade på firmorna/ boende på adressen?
Första skjutningen var 8 skott (iaf 8 skotthål i fönstret) men skulle gissa på att det är 8 i den senaste också och att det är tömt mag alternativt fullt mag plus en i loppet!
Citera
2023-09-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
De som blir beskjutna vet säkert varför just de har blivit drabbade
Ja såklart, menar bara att det är ganska dumt beteende för att skrämma någon när en sån här skottlossning kommer öka beredskapen!
Citera
2023-09-28, 11:55
Medlem
Schaefers avatar
Citat:

Första skjutningen var 8 skott (iaf 8 skotthål i fönstret) men skulle gissa på att det är 8 i den senaste också och att det är tömt mag alternativt fullt mag plus en i loppet!

Ok dom sa sju på GD's liverapport igår och så står det ifs fortfarande i tidningen så det var min utgångspunkt
Citera
2023-09-28, 11:59
Medlem
Citat:

Han som äger Ss garage och L*inus.
Citera
2023-09-28, 12:11
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ja såklart, menar bara att det är ganska dumt beteende för att skrämma någon när en sån här skottlossning kommer öka beredskapen!
Jag skulle tro att det är första varningen, då skjuter eller smäller man inte för att döda. Hörsammar du inte det så blir det värre nästa gång, då skjuter man för att döda kan ju då hända på vilken plats som helst.

Polisen och deras beredskap, njaa, Det larmades ju om flera skott som skjutits in i en frisersalong mitt i centrala Gävle. Detta hände vid 23-tiden som larmet kom men polisen orkade inte masa sig dit förrän på morgonen dagen efter så jag tror det är si och så med bevakning
Citera
2023-09-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikfabriken
Han som äger Ss garage och L*inus.
Okej!

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag skulle tro att det är första varningen, då skjuter eller smäller man inte för att döda. Hörsammar du inte det så blir det värre nästa gång, då skjuter man för att döda kan ju då hända på vilken plats som helst.

Polisen och deras beredskap, njaa, Det larmades ju om flera skott som skjutits in i en frisersalong mitt i centrala Gävle. Detta hände vid 23-tiden som larmet kom men polisen orkade inte masa sig dit förrän på morgonen dagen efter så jag tror det är si och så med bevakning
Sant Gävle polisen är inte känd för att vara speciellt snabb eller effektiv. Sen så antar jag iofs att det var juniorer som sköt så personen som skickar meddelandet var nog inte i närheten!
Citera
2023-09-28, 12:29
Medlem
Har för mig att *immerhofer hade något med detta att göra också:
https://www.flashback.org/t3088404

Så han har mer smuts i lådan än vad man kan tro.
Citera
2023-09-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dAtaNorderiAre
Har för mig att *immerhofer hade något med detta att göra också:
https://www.flashback.org/t3088404

Så han har mer smuts i lådan än vad man kan tro.
Han Z är vän med personen som Linus hämtar sina grejer av så han är säkert vän med Linus också. Så man kan väl anta att herr Z är involverad i affärerna också och att han nu pressas på att betala av en skuld då både Linus och den andra personen (JK) sitter frihetsberövade efter att båda torskat på grova narkotikabrott. Så dom droger dom torskade med är väl troligtvis obetald!
Citera
2023-09-28, 14:03
Medlem
Ffl81s avatar
Citat:
Han Z är vän med personen som Linus hämtar sina grejer av så han är säkert vän med Linus också. Så man kan väl anta att herr Z är involverad i affärerna också och att han nu pressas på att betala av en skuld då både Linus och den andra personen (JK) sitter frihetsberövade efter att båda torskat på grova narkotikabrott. Så dom droger dom torskade med är väl troligtvis obetald!

Ah, intressant. Z äger även solcity vid teatern och på söder i det dolda, pga att han nog har näringsförbud. Så om det stämmer kanske det skjuts lite där snart också då
Citera
2023-09-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ffl81
Ah, intressant. Z äger även solcity vid teatern och på söder i det dolda, pga att han nog har näringsförbud. Så om det stämmer kanske det skjuts lite där snart också då
Jasså? Han verkar vara en riktig fifflare kan man lugnt säga! Skulle inte bli förvånad om det tvättas pengar titt som tätt i hans företag!
Citera
2023-09-28, 14:21
Medlem
Schaefers avatar
citat GD

-"Tidningens kartläggning visar att det finns en länk mellan de två skjutningarna i centrala Gävle.
Kopplingen är en man i 30-årsåldern. Nyligen åtalades han tillsammans med flera andra personer för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott.
Tillsammans med framför allt två andra personer ska mannen hanterat över två kilo kristall, men även andra droger. Under den utredningen gjorde polisen en husrannsakan hemma hos en nära anhörig till mannen. Den anhöriga har koppling till frisörsalongen på Nygatan.
Vid husrannsakan hos den anhöriga beslagtogs stora summor kontanter som antas komma från mannens narkotikahandel.
Den anhörige är inte åtalad för något brott.
Enligt uppgifter till tidningen brukar den åtalade mannen även besöka det garage som besköts sent på onsdagskvällen och har koppling till ägaren av lokalen.
30-åringen är tidigare känd och har dömts för narkotikabrott."

Länk till GD (låst)

https://www.gd.se/2023-09-28/sa-kopp...d-knarklangare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in