2023-10-08, 12:30
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
De som ”låses in” sätts med likasinnade på HVB eller SIS och lär sig bli ännu värre.
Att isolera varenda kriminell ungdom går ju inte heller.

Tyvärr förekommer inte någon behandling eller liknande för ungdomar på dessa ställen.

Men nåt måste ju förändras, men hur och vem ska ta ansvar för att förändra det.
Med ”låses in” menar jag naturligtvis inte befintliga fiaskon såsom HVB, SIS och liknande, utan regelrätta förvarsinlåsningar på obestämd tid vid minsta misstanke om antisocialt beteende.

Visar den förvarssatte ungdomen att denne genuint önskar vända blad, då ska denne förflyttas till behandlingscenter där allt tänkbart nödvändigt stöd finns för att till slut, om behandlingen är framgångsrik, släppas ut som normalfungerande medborgare.

Vill den förvarssatte ungdomen inte bättra sig, så kan denne se fram emot att spendera resten av sitt liv i förvar.

Vägen dit går från vilja genom lagstiftning till implementering av sociala myndigheter och/eller kriminalvård. I dagsläget saknas redan viljan i princip helt, trots den oacceptabla magnituden av kriminellt våld i samhället utfört av dessa unga. Om det tog decennier för samhället att acceptera verkligheten kring migration så lär vi få vänta åtminstone något decennium på detsamma gällande unga kriminella.
Citera
2023-10-08, 12:50
Medlem
Det är verkligen motbjudande att läsa den missinformation som sprids i såna här fall, att det var en talang, spred alltid glädje osv. I verkligheten hade han 39 anmärkningar i belastningsregistret och bidragit med antisocialt beteende på området.

Såna hör hemma på säkerhetsinstutition på obestämd tid som nämns i inlägg ovan.
Citera
2023-10-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Med ”låses in” menar jag naturligtvis inte befintliga fiaskon såsom HVB, SIS och liknande, utan regelrätta förvarsinlåsningar på obestämd tid vid minsta misstanke om antisocialt beteende.

Visar den förvarssatte ungdomen att denne genuint önskar vända blad, då ska denne förflyttas till behandlingscenter där allt tänkbart nödvändigt stöd finns för att till slut, om behandlingen är framgångsrik, släppas ut som normalfungerande medborgare.

Vill den förvarssatte ungdomen inte bättra sig, så kan denne se fram emot att spendera resten av sitt liv i förvar.

Vägen dit går från vilja genom lagstiftning till implementering av sociala myndigheter och/eller kriminalvård. I dagsläget saknas redan viljan i princip helt, trots den oacceptabla magnituden av kriminellt våld i samhället utfört av dessa unga. Om det tog decennier för samhället att acceptera verkligheten kring migration så lär vi få vänta åtminstone något decennium på detsamma gällande unga kriminella.

Vad får dig att tro att en person som är gränslös kan eller vill anpassa sig till de värderingar och lagar som gäller i detta landet? Ganska naiv tro enligt mig. Dessa personer kan säga en sak och göra en annan, de saknar spärrar och värderingar som ha ansetts gälla i detta land historiskt.
Citera
2023-10-09, 07:02
Medlem
ApanNegersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Går inte att se någonting. Men kanske finns någon som sparat den endå.

Hittade videon https://www.instagram.com/reel/CyD9L...RlODBiNWFlZA==

Man ser blod och allting kolla inte om du inte gillar blod.
Citera
2023-10-09, 07:17
Medlem
ApanNegersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Går inte att se någonting. Men kanske finns någon som sparat den endå.

Svea_knas insta har den:https://www.instagram.com/reel/CyD9L...RlODBiNWFlZA==
Citera
2023-10-09, 11:56
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Vad får dig att tro att en person som är gränslös kan eller vill anpassa sig till de värderingar och lagar som gäller i detta landet? Ganska naiv tro enligt mig. Dessa personer kan säga en sak och göra en annan, de saknar spärrar och värderingar som ha ansetts gälla i detta land historiskt.
Ingenting. Jag kan tänka mig att många som skulle bli föremål för förvar i praktiken dömer sig själva till livstids fängelse. Möjligheten till bättring måste ändå finnas.
Citera
2023-10-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Ingenting. Jag kan tänka mig att många som skulle bli föremål för förvar i praktiken dömer sig själva till livstids fängelse. Möjligheten till bättring måste ändå finnas.

Varför då? Om personen har dödat någon är det inte läge för att dalta med buset. Rehabilitering eller återanpassning till samhället är inte prioriterat. Fokus borde vara på att skydda samhället.
Citera
2023-10-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanNegerson
Hittade videon https://www.instagram.com/reel/CyD9L...RlODBiNWFlZA==

Man ser blod och allting kolla inte om du inte gillar blod.
Finns ingen video där
Citera
2023-10-09, 14:52
Medlem
ApanNegersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Finns ingen video där

Kolla story där finns men man måste följa svea_knas insta
Citera
2023-10-14, 14:20
Medlem