Citat:
Ursprungligen postat av
doxycontin
Han var en mycket stor och erkänd hiphop-artist för barn och ungdomar. Även för mig var han en stor hiphop artist och jag är ändå en bit över 30. Så det har minst sagt varit en sorgens dag runtom i landet och allra tydligast har det märkts på mina kära elever i skolan. Vi har skrattat,gråtit,lyssnat på lilla adouli och gjort handhjärtan på lektionstimmarna. Och då ska tilläggas att vi bor ca 30 mil bort men hela skjutningen och livet vi lever blir så påtaglig när en så ung och vacker människa som lilla adouli berövas på livet.
Jag skulle ju vela tro att det ligger en gnutta ironi i det du skriver. Men med tanke på hur denna värld vi lever i är, så kan det vara så illa att du är seriös.
Jag skulle ändå vela ifrågasätta ditt sett att undervisa där du väljer att hylla en kriminell. Som är, innan 18år, redan dömd för 39brott. Rån, knark, misshandel. Ända sen han var 10år har han vart vandrat fel väg. Mycke hjälp från samhället med soc och insatser så har han varje gång återfallit i brott.
Det är inte tragiskt att han vart mördad. Det är utgången av gängkriminaliteten. Det är tragiskt att han valde den vägen att gå, trotts insatser från samhället.
Det kanske du borde visa dina elever. Visa baksidan. Lyssna igenom hans låtar och lägg märke till texterna.
Hylla dom oskyldiga som drabbas av denna jävla skit istället. Oskyldiga människor får sätta livet till för dessa jävla "fina människor/artister" som dom så fint kallas när dom fått en enkelbiljett upp!!