• 2
  • 3
2023-09-28, 09:31
Medlem
Hussefars avatar
Tomater ska vara rumstempererade. Kylskåpskalla är inte goda. Prova detta så ska du se att den röda frukten höjs smakmässigt några dimensioner, även om det är den billigaste skiten.
Citera
2023-09-28, 10:23
Medlem
köp hela skalade tomater i konserv av märket Mutti Pelati eller annat kvalitétsmärke, smakar jättegott + att tomaterna innehåller all näring som finns i tomater. Färska tomater innehåller bara vatten....
Citera
2023-09-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Oavsett om jag köper i butik eller på torget hittar jag bara tomater som smakar typ ingenting. Var hittar jag tomater som smakar något?

Jag odlar egna annars tycker jag att Romantica har god smak.
Citera
2023-09-28, 11:04
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Oavsett om jag köper i butik eller på torget hittar jag bara tomater som smakar typ ingenting. Var hittar jag tomater som smakar något?

Prova dom, du kommer inte köpa några andra efter du smakat dom där

https://robertos.shop/produkt/piennolo-tomater-15-kg
Citera
2023-09-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Prova dom, du kommer inte köpa några andra efter du smakat dom där

https://robertos.shop/produkt/piennolo-tomater-15-kg

Står ju att man inte ska äta dom råa... är ju bara till för sås
Citera
2023-09-28, 12:04
Medlem
Hemma på sommaren då du odlar eget
Citera
2023-09-28, 17:05
Medlem
Citat:

Jag odlar tomater på altanen och de smakar verkligen underbart. Kan inte tipsa om smakrika butikstomater för det är ytterts sällan man hittar sådana.
Citera
2023-09-29, 05:31
Medlem
LIDL säljer tomater i bra kvalité
Citera
2023-09-29, 05:42
Tomaten är ett bär, och inte en frukt. Klart den inte smakar något om den är genmanipulerad, och dessutom kall. Allt som stressas blir skit, så även människan. Tomater ska odlas långsamt i sol, inte lysrör. Logiskt.
Citera
2023-10-04, 14:19
Medlem
I växthuset! Om du inte vill ha färska tomater kan hela konserverade tomater vara super, mycket smak och riktigt fina.

Vill du däremot ha färska tomater är det nog bäst att odla själv såvida du inte vill betala ockerpris för dem.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in