• 3
  • 4
2023-09-26, 13:03
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinglaC
Jag är jude, jag kan inte vara rasist! Och även om jag inte var jude så är min åsikt inte det minsta rasistiskt, jag har massor med mörkhyade vänner!

Om SD säger att mörkhyade skall vara kvar i sina mörkhyade länder är de rasister men om du säger att vita skall hålla sig i vita länder är du inte rasist

Judar och muslimer är väl världens största rasister?
Citera
2023-09-26, 15:27
Medlem
Alltså, om hon är född i Zimbabwe så ser jag inte problemet? Samma regler gäller väl för andra länder i tävlingen får jag anta.
Citera
2023-09-26, 20:16
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Den blonda Zimbabwiska modellen Brooke Bruk-Jackson vann nyligen titeln Miss Zimbawe.

https://instagram.com/brooke_brukjac...ZhOTFlYzFmZQ==

https://www.essence.com/news/white-w...erse-zimbabwe/

Men många misstyckte om modellens hudfärg.

Jämför med när den vita zimbabwiska simmerskan Kirsty Coventry vann landets första individuella OS-guld någonsin i Aten 2004. Då var det nationell extas. Svarta, vita och alla nyanser däremellan förenades i djup nationell stolthet över vad en zimbabwisk medborgare hade presterat. Ingen pratade hudfärg. Coventry hyllades av Mugabe och är sedan länge idrottsminister. Det är alltså mer kontroversiellt att en vit modell vinner än en vit atlet. Få se om det blir annat ljud i skällan om Bruk-Jackson sopar hem Miss Universum-titeln.
Citera
2023-09-26, 20:56
Medlem
AndersPersson99s avatar
Bruden röstades fram förmodligen för att hon var snyggare än alla svarta zimbaneser, vilket är väldigt rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Spelar ingen roll om du är jude du kan fortfarande ha rasistiska tankar, kolla själv på Zelensky i veckan. Zelensky applåderade och gav stående ovation till SS soldat i Canada. Zelensky är också jude, men han hyllar en förre detta SS soldat.. och du sitter hemma och delar upp folk i grupper baserade på hudfärg.

De största nazisterna var judarna som gasades ihjäl i koncentrationsläger. Minst nazistisk var Adolf Hitler, han försökte bara avnazifiera judarna.
Citera
2023-09-27, 20:54
Medlem
psaks avatar
Så hudfärg spelar roll i det här fallet?
Gillar kritikerna inte sin mångkultur i Zimbabwe?
Siffrorna ger att det finns ca 40 000 vita i landet, inte mycket på 15 miljoner totalt - men frågan är då om det var första gången någonsin denna tävling hölls i det landet eller? Om så är fallet så kan jag rent objektivt fatta gnället men om det är trettionde eller femtionde gången så kan väl för fasen en Snövit få vinna någon gång.
Citera
2024-02-01, 13:20
Medlem
trickydicks avatar
Nu har en Ukrainska blivit Miss Japan.
https://globalnews.ca/news/10247490/...ss-japan-2024/
Citera
2024-02-01, 13:27
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nu har en Ukrainska blivit Miss Japan.
https://globalnews.ca/news/10247490/...ss-japan-2024/

Fint att en av de mest rasrena länderna får smaka på lite mångkultur.
Citera
2024-02-01, 13:29
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Så hudfärg spelar roll i det här fallet?
Gillar kritikerna inte sin mångkultur i Zimbabwe?
Siffrorna ger att det finns ca 40 000 vita i landet, inte mycket på 15 miljoner totalt - men frågan är då om det var första gången någonsin denna tävling hölls i det landet eller? Om så är fallet så kan jag rent objektivt fatta gnället men om det är trettionde eller femtionde gången så kan väl för fasen en Snövit få vinna någon gång.

Du verkar vara lite förvirrad, låt mig klargöra sakernas tillstånd för dig, vit = ondska, svart = godhet, woke, frigörelse....etc.
Citera
2024-02-01, 14:24
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du verkar vara lite förvirrad, låt mig klargöra sakernas tillstånd för dig, vit = ondska, svart = godhet, woke, frigörelse....etc.
Förvirrad är jag inte men man tänker ju sig att ett land som Zimbabwe inte har exakt samma debattklimat som Västeuropa och Nordamerika, så det kanske skulle funka med lite LOGIK i diskussionen.
'Woke'-skadade verkar de ju inte helt vara nu heller eftersom en vit kunde vinna.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in