2023-09-25, 18:45
Medlem
Som frågan lyder: hur känner ni er när intellektuella utnyttjar er för sin egen vinning? De tjänar pengar på att beskriva en viss verklighet som missgynnar er. Må ni vara programmerare eller elektriker. I det långa loppet blir ni ersatta av folk från annan kultur.

Gör ni motstånd på fritiden eller accepterar ni att ni ska arbeta och så småningom bli ersatta eller att något slags upplopp sker som demolerar Sverige.

Vad har ni för tankar kring detta att de intellektuella på tidningar utnyttjar och i det långa loppet gör så ni i princip inte kommer få det så bra. Det handlar om er familj som också kommer få det dåligt.

Denne Alex Schulman är ett exempel där han förmår massorna att godta invandringen som i stort något positivt för landet: https://www.dn.se/sverige/alex-schulman-bilden-av-att-invandringen-trasar-sonder-sverige-ar-helt-enkelt-inte-sann/
Citera
2023-09-25, 18:48
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Det känns jättebra.
Jag vill bli utnyttjad, ty det betyder att jag är värd något.
Jag är användbar.
😃👍
Citera
2023-09-25, 18:49
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Om det inte fanns intellektuella, så skulle vi andra bara bara odugliga apor.
Citera
2023-09-25, 18:51
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Det känns jättebra.
Jag är användbar.
😃👍

Lustigt nog så var du den första jag tänkte på!
Citera
2023-09-25, 18:56
Medlem
nittinies avatar
Jag arbetar inte. Har aldrig gjort trots "anställningar" under ett par år, det finns så mycket annat att lägga tid på.
De du kallar intellektuella är vampyrer och dom vill bara chilla.
Vinn-vinn.
Citera
2023-09-25, 18:59
Avslutad
Citat:
Det känns jättebra.
Jag är användbar.
😃👍
Ja man känner verkligen att man gör nytta och att livet fylls av mening efter långa dagar och många år som informatör i jakt- och viltfrågor på länsstyrelsen och att tilldela licenser för att hålla ordning på älgstammen. Länsstyrelsen är mitt liv!
Citera
2023-09-25, 19:08
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Lustigt nog så var du den första jag tänkte på!
😂🤣 Ooo det var lustigt.
Gud vad lustigt.
Citera
2023-09-25, 19:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Som frågan lyder: hur känner ni er när intellektuella utnyttjar er för sin egen vinning?
Intellektuella? Finns väl knappast i det här landet. Och Alex Schulman är verkligen inte någon. Han är en influencer.
Min devis har alltid varit: ät eller bli uppäten.
Citera
2023-09-25, 19:21
Avslutad
De flesta är lata av naturen och ganska nöjda med att nån annan styr och ställer. Att underordna sig är absolut inte synonymt med att bli utnyttjad. Det är jäkligt skönt att glida omkring och låta andra sköta analyser och problemlösning. Allt handlar om vad man vill få ut av livet. Har man valt den enkla vägen så har man sannolikt mer tid för familjen och fritidsintressen. Ofta har man inte lika god ekonomi som den som styr och ställer men man har vinning på ett annat plan!

Sen är det kört för Sverige, definitivt. Schulman är bara en nyttig egoistisk idiot som har utnyttjat läget. Det har även journalister, ledarskribenter och chefsredaktörer gjort. Globaliseringen i Sverige har fullständigt urartat och man får söka en bit över Bonnier och Wallenberg för att hitta cancersvulsten. Det går inte att slåss mot väderkvarnar.

Så i nuläget får man avvakta, troligtvis till ingen större nytta, för att se utvecklingen ett kort tag till. Sen är det bara att lugn och stilla göra en sorti från landet - om man nu har råd. Inte fasen har man ork att göra motstånd när de flesta har gett upp eller bara tänker på sitt eget bästa.
Citera
2023-09-25, 19:33
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Om det inte fanns intellektuella, så skulle vi andra bara bara odugliga apor.
Det är ni väl oavsett?
Citera
2023-09-25, 19:38
Medlem
Tycker det händer oftare att ganska korkade människor försöker utnyttja.
Citera
2023-09-25, 19:44
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det är ni väl oavsett?
Nej, jag är en konsument.
Tack vare mig så har prostituerade en inkomst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in