2023-09-25, 16:52
Medlem
GretaKnullbergs avatar
vet inte om det finns en tråd redan det gör det säkert, orkar inte söka.

men varför kostar 100s lika mkt som vanliga? vad är grejen? möter alltid kärringar som röker 100s eller gamla gubbar. "ja men du får ju mer tobak för pengarna"
jag säger alltid "nej, du får mer GIFT för pengarna, varför skulle de annars vara samma pris???"

ingen har nånsin kunnat svara på det. Så, varför kostar samma paket 100s o vanliga samma pris?
Vad är grejen? Vi vet alla att tobaksindustrin är ondska. De vill inte oss väl direkt.
Så det måste ju vara så att de lurar folk att köpa 100s för att ge tron om att de får mer för pengarna.
Vilket såklart bara måste vara trams.

Inte så att om du köper en lya o de är identiska men den ena har ett rum mer, fast det är samma pris. Så vad säger ni flaskbackare.
Citera
2023-09-25, 17:05
Medlem
fjollciggs avatar
Enligt denna länk har 100s längre filter:

Citat:
100mm cigarettes are simply known as 100's and are typically 3 3/4 - 4 inches in length. These are the next size up from 84mm (king size) cigarettes and are longer in overall length. They have a longer filter than the 84mm cigarettes and can have slightly more tobacco depending on the manufacturer.
Citera
2023-09-25, 17:13
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Enligt denna länk har 100s längre filter:

det stämmer inte.
jag har LM Blåa 100s och Vanliga här.
Det är exakt samma längd på filter.
Jag antar att jag inte behöver bevisa genom ett foto?
Citera
2023-09-25, 17:20
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
det stämmer inte.

Just mitt liv lär gå vidare utan fotobevis, men jag vågar inte svara för andra läsare av tråden.

Om inte filtret är förklaringen vet jag dock inte vad det fördelaktiga priset kan bero på. Lösare tobaks-packning?
Citera
2023-09-25, 17:36
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
det stämmer inte.

Nu röker jag inte dagligen sedan många år, men det han skrev stämde då jag rökte. Samtliga 100's jag stötte på hade längre filter, men inte alla hade mer tobak.
Citera
2023-09-25, 17:50
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Visst kan jag återkomma med bildbevis men om vi tills dess låtsas att jag har rätt, att det är exakt samma längd på filter - vad kan det vara?
Citera
2023-09-25, 18:15
Medlem
Citat:
Visst kan jag återkomma med bildbevis men om vi tills dess låtsas att jag har rätt, att det är exakt samma längd på filter - vad kan det vara?

Varför ska vi låtsas att du har rätt när du har fel? Det är längden på filter som skiljer, punkt!

Lär hur LM blå 100s beskrivs här: https://snusfabriken.com/produkt/lm-blue-label-100s-cigarett/

Det är möjligt att du köpt smuggelcigaretter eller nån piratkopia. Men 100s cigg är enligt mig alltid utrustade med längre filter. Du kan hävda motsatsen in i absurdum och låtsas att du har rätt, men det har du som sagt inte.
Citera
2023-09-25, 18:28
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Varför ska vi låtsas att du har rätt när du har fel? Det är längden på filter som skiljer, punkt!

Lär hur LM blå 100s beskrivs här: https://snusfabriken.com/produkt/lm-blue-label-100s-cigarett/

Det är möjligt att du köpt smuggelcigaretter eller nån piratkopia. Men 100s cigg är enligt mig alltid utrustade med längre filter. Du kan hävda motsatsen in i absurdum och låtsas att du har rätt, men det har du som sagt inte.
Wtf jag handlar på Coop är du helt blåst i huvet

OK här är bilder på 100s o vanliga
Hittade en gammal vanlig fimp, jämför med en ny 100
https://i.postimg.cc/15W5sV7G/20230925-182621.jpg

Så snälla, varför skulle jag ens starta tråden om jag hittar på jävla stolpskott till människa fyfan för såna som dig

O den sidan du länkade är ju antik, 58??? Kostar 64kr idag inte 58... Gå o dränk dig din luffare
Citera
2023-09-25, 18:51
Medlem
Pall Mall har olika längd på filterna, 100s har längre filter och mer tobak. Dock är det bruna pappret runt filterna lika långa. På 100s är det över hela filtret medan de korta går pappret en bit in övet tobaken.
Citera
2023-09-25, 19:32
Medlem
Citat:
Wtf jag handlar på Coop är du helt blåst i huvet

OK här är bilder på 100s o vanliga
Hittade en gammal vanlig fimp, jämför med en ny 100
https://i.postimg.cc/15W5sV7G/20230925-182621.jpg

Så snälla, varför skulle jag ens starta tråden om jag hittar på jävla stolpskott till människa fyfan för såna som dig

O den sidan du länkade är ju antik, 58??? Kostar 64kr idag inte 58... Gå o dränk dig din luffare

Såhär är det ditt mähä. Båda filtrena du postat bilder på kommer från 100s cigarretter. Tveklöst…

LM blue 100s är 110mm långa. Vanliga LM blue är 84mm. Ta och kika på bilderna du postat, mät lite och räkna. Berätta sen varför du hittar på, för det gör du vilket är uppenbart. Inte fan är du väl så pass dum att du tänker påstå att filtret på en vanlig LM är längre än den tobaksfyllda delen?

Edit: Om inte mina kunskaper i matematik brister så påstår jag att dina filter är 43mm långa, eller åtminstone pappret. Du påstår med andra ord att en vanlig LM:s tobaksdel endast är 41mm?! Jo, tjena mittbena.
Senast redigerad av Moderatorhora 2023-09-25 kl. 19:40.
Citera
2023-09-25, 19:42
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Såhär är det ditt mähä. Båda filtrena du postat bilder på kommer från 100s cigarretter. Tveklöst…

LM blue 100s är 110mm långa. Vanliga LM blue är 84mm. Ta och kika på bilderna du postat, mät lite och räkna. Berätta sen varför du hittar på, för det gör du vilket är uppenbart. Inte fan är du väl så pass dum att du tänker påstå att filtret på en vanlig LM är längre än den tobaksfyllda delen?
Du är ju förvrängd i skallen som tror att jag skulle posta denna tråd bara för att hitta på sen fejka ett foto, jag fick ett paket 100 idag av misstag så alla mina gamla fimpar i askoppen är vanliga.

Hoppas du bara trollar för ditt eget bästa
Citera
2023-09-25, 19:53
Medlem
Citat:
Du är ju förvrängd i skallen som tror att jag skulle posta denna tråd bara för att hitta på sen fejka ett foto, jag fick ett paket 100 idag av misstag så alla mina gamla fimpar i askoppen är vanliga.

Hoppas du bara trollar för ditt eget bästa

Som sagt… Dina filter är 43mm långa, därmed påstår du att ”tobaksdelen” på en vanlig LM endast är 41mm. Det vet alla som rökt en vanlig LM att de inte är. Tror inte att du hittade på från början, tror att du inte vågar erkänna att du har fel bara. För fel har du alldeles uppenbart. Släpp det här nu och gå vidare. Antar att du inte vågar ta en bild på dina filter brevid en måttstock eller måttband? Eller ännu bättre en orökt vanlig LM och inte bara en fimp. Du bör förövrigt inte röka så långt in på cigarretterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in