Citat:
Ursprungligen postat av
uppsalalasveritseb
Jag brukar kunna få tiden att gå genom att sova och tänka bort den men nu har jag inget mer att göra. Jag är allergisk, känner tom emellanåt förakt, mot skojiga saker, engagemang och "trevliga" föreningar med tex salongsberusad uppspelt social stämning. Men jag behöver likväl något att göra, tänka på eller fördjupa mig i. Jag är inte mycket för att aktivera mig med ditten och datten, påhitt, som inte behöver göras av nödvändighet för att sedan ha detta något gjort som medför bättre för mig.
När man känner på detta vis och det inte är något som man kan tvinga sig till att inte känna, vad ska man då göra? Vem eller vad söker jag, vilka sorters personer söker jag?
Jag kan relatera till det du beskriver och har varit i liknande scenario som grundade sig i jag fick svårt att identifiera mig med den personen jag
förväntades vara.
Det som de flesta andra gör stimulerar inte mig alls eftersom mycket av det är totalt meningslöst. När man inte längre känner någon mening så skapar det såklart ångest.
En sak som är viktigt att hela tiden vara medveten om är att allt vi exponeras för idag är gjort för att vi ska ägna oss åt sådant som vi
tror är meningsfullt. I många fall ska vi ha oändligt med snabba belöningar för att slippa tänka själva.
Det började vända för mig allt eftersom jag fick mer kunskap och insikt om vad det innebär att vara människa. Att hamna i situationer där vi behöver ifrågasätta hela vår existens är fan nyttigt och främjar oss, även fast det känns piss i stunden.
Hitta något du är bra på, typ kreativa grejer eller vad fan som helst och ägna dig åt det fullt ut ett tag.
Ja, livet suger för många men det måste inte göra det. Vissa grejer kommer vi aldrig undan men många grejer kan vi förändra själva.