• 5
  • 6
2023-09-25, 15:28
Medlem
Det är höst, ut och plocka toppisar.

(Men läs på först)

Psykedeliska kan få dig att se ditt liv i ett nytt ljus, och studier har visat mycket positiva resultat mot depression. De är inte beroendeframkallande. Undvik dock om du går på SSRI eller har schizofreni/bipolär i släkten.
Citera
2023-09-25, 15:41
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppsalalasveritseb
Jag brukar kunna få tiden att gå genom att sova och tänka bort den men nu har jag inget mer att göra. Jag är allergisk, känner tom emellanåt förakt, mot skojiga saker, engagemang och "trevliga" föreningar med tex salongsberusad uppspelt social stämning. Men jag behöver likväl något att göra, tänka på eller fördjupa mig i. Jag är inte mycket för att aktivera mig med ditten och datten, påhitt, som inte behöver göras av nödvändighet för att sedan ha detta något gjort som medför bättre för mig.
När man känner på detta vis och det inte är något som man kan tvinga sig till att inte känna, vad ska man då göra? Vem eller vad söker jag, vilka sorters personer söker jag?

Skaffa dig en hobby
Citera
2023-09-25, 16:08
Medlem
troyanhorsefinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Du e så jävla pantad. Läs va TS frågar om men såklart så ska en rasse som du vända ämnet till ”jävla muslimer” .

Fegisar som du som bara vågar vara kaxig här är patitiska. Önskar du vågade säga det där till nån muslim. Din äckliga människa till parasit.

Hoppas all olycka händer dig i livet
Couscous med sperma i och få en kniv mot halsen är din drömvision?
Citera
2023-09-25, 16:09
Medlem
Sluta konsumera

Socker
Media
Alkohol
Droger

Ta bort detta skit i ett år sen vill du aldrig röra det igen. Sånt trams är för olyckliga jävlar.
Citera
2023-09-25, 17:16
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Jag brukar kunna få tiden att gå genom att sova och tänka bort den men nu har jag inget mer att göra. Jag är allergisk, känner tom emellanåt förakt, mot skojiga saker, engagemang och "trevliga" föreningar med tex salongsberusad uppspelt social stämning. Men jag behöver likväl något att göra, tänka på eller fördjupa mig i. Jag är inte mycket för att aktivera mig med ditten och datten, påhitt, som inte behöver göras av nödvändighet för att sedan ha detta något gjort som medför bättre för mig.
När man känner på detta vis och det inte är något som man kan tvinga sig till att inte känna, vad ska man då göra? Vem eller vad söker jag, vilka sorters personer söker jag?

Jag kan relatera till det du beskriver och har varit i liknande scenario som grundade sig i jag fick svårt att identifiera mig med den personen jag förväntades vara.

Det som de flesta andra gör stimulerar inte mig alls eftersom mycket av det är totalt meningslöst. När man inte längre känner någon mening så skapar det såklart ångest.

En sak som är viktigt att hela tiden vara medveten om är att allt vi exponeras för idag är gjort för att vi ska ägna oss åt sådant som vi tror är meningsfullt. I många fall ska vi ha oändligt med snabba belöningar för att slippa tänka själva.

Det började vända för mig allt eftersom jag fick mer kunskap och insikt om vad det innebär att vara människa. Att hamna i situationer där vi behöver ifrågasätta hela vår existens är fan nyttigt och främjar oss, även fast det känns piss i stunden.

Hitta något du är bra på, typ kreativa grejer eller vad fan som helst och ägna dig åt det fullt ut ett tag.

Ja, livet suger för många men det måste inte göra det. Vissa grejer kommer vi aldrig undan men många grejer kan vi förändra själva.
Citera
2023-09-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Livet blev mycket trevligare för mig när jag slutade supa och började gymma. Suger i början men blir roligt efter ett år

Exakt så. träna och håll dig hälsosam. Få bort alla dåliga vanor, ersätt dom med bra vanor. Hitta en hobby där du träffar folk. utmana dig regelbundet. Är något svårt/jobbigt att göra gör det 10x mer. Får du negativt tankar så tänk på nått positivt. Innan du somnar tacka för allt du har. skjut inte upp saker på framtiden. gör det nu !

Gör detta i 6 månader och du kommer vara en ny person med ett nytt underbart liv
Citera
2023-09-25, 19:03
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Skaffa ett bra jobb och en eller flera kul hobbys. Då har du inte tid att fundera på att livet suger.
Citera
2023-09-25, 19:26
Medlem
Nofap, det är inte ett mainstream råd
Citera
2023-09-26, 01:06
Jag har skalat bort alla lager som löken/livet består av och kvar är bara den innersta kärnan av mig själv. Jag har gått från att känna mig som ett äss till numera veta att jag är ett dåligt kort.

Jag ser vad andra ser i mig och är inte längre stolt eller ens troende på att jag är snygg eller något att ha, även om jag kanske på flera sätt är det mer vad andra är. Jag ser mig inte längre som en prins. Jag känner mig som bottenskrap. Jag har blivit ett ovårdat porrskadat snusk som gråter ut mina sprut.
Alla får sina smockor i livet och jag har blivit nedslagen.

Jag har vaknat upp från en illusion där jag trodde för mycket om mig själv. Jag har blivit äldre och har utvecklat ett reflektivt tänkande som yngre och äldre icke reflektiva inte alla gånger kan ta in eller förstå eftersom livsvägarna har divergerat.

Om jag om 20 år hade kunnat ge mig själv råd idag så hade han troligen sagt, gräv där du står och ta första bästa och ta hand om hälsan. Gå raska promenader. Stavgång med fotriktiga skor och stretching för senor och ligament. Det är dit jag kommit. Jag lever egentligen på övertid och ska bara sjunga ut sista verserna. Det är november månad nu. Midsommarn när solen stod i topp var länge sedan.
Citera
2023-09-26, 16:18
De flesta har inte kommit dit jag är och de kommer aldrig att komma dithän. Mängden i reflektivt tänkande och offensiv analys framåt har smulat sönder jaget, kanthuggit alla drömmar till en nykterhet som frätt bort alla verklighetsflykter som även jag förut brukade befinna mig i och naggat själva existensen i kanten. Jag har genomgått min egen tankesmedja och stålbadat verkligheten. De som levt länge utanför vardagligheternas många olika varianter av dimmor och med ambition och kraft grävt upp ytan och borrat sig ner i manteln förstår. Men fortfarande inte om de har levt i något slags vanligt liv som dragit dem ur fokus.
Andra har andra sidor som inte jag kan ta in. Därmed inte sagt att någon stil eller person är bättre eller sämre bara att personer är olika och dessa ofta inte förstår varandra.

Det är inte så att presidenter i Ryssland, USA kommit osv "längre" för de har varit Kremls och Vita husets dimmor. Zlatan har varit på fotbollsplanernas dimma. Kungen är gammal men han har levt med Silvia och i hovets dimma, osv.
Kvar är jag i ett utanförskap som bottnar i en annan form av utanförskap som bara finns beskriven enligt mainstream definitioner men som inte överensstämmer.
Vissa tro sig kunna förstå si eller så men återigen fel. Jag är i en annan dimension av tid och rum. Jag vet hur själv var och det är fortfarande där de allra flesta står kvar. Jag kan se det väldigt tydligt med mina egna ögon när jag observerar vanliga människor och minns att jag var likadan. De utvecklas på sina sätt men inte in den riktning jag har tagit.
När jag vet om det så faller allt ner till att det endast kan vara jag som vet vad jag ska göra om jag hade vetat det.
Citera
2023-09-26, 20:37
Medlem
Köp en fet ryggsäck, tält, osv, och vandra ner till typ Portugal eller annat land söderöver. Finns ju folk som gör sådant. Garanterat kommer du träffa nya mänskor.

Hyr ut din lägenhet i andra hand. Ta tjänstledigt eller säg upp dig. Spara pengar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in