Jag fick ett knippe gräslök av en kompis, den lever fortfarande efter 2 månader så det funkar. Ta bara med jorden från där de står från början så trivs det, står i fönstret i en gammal snygg konservburk. Vill man ha "gräslök" som smakar vitlök så planterar du bara några klyftor vitlök så kommer "gräset" upp och smakar just vitlök, helt o.k.
Persilja har jag också lyckats driva upp, även dessa i konservburk. Persiljan tror jag däremot trivs bättre i mer jord och större kruka så jag kommer nog att plantera om.
Tips: för er som har det lite trångt i fönstren, på Lagerhaus har de "lådor" av metalltråd med 3 st stora sugproppar som man kan fästa på fönstret, så här:
http://putfile.com/pic.php?pic=main/...3342.gif&s=f10. Är väl såna man ska ha till duschen annars.
De hänger helt rakt och inte på sniskan och pallar rätt mkt vikt, man kan nog ha 2 mindre krukor i en sån. Passar förträffligt för småväxta kryddor som behöver så mkt ljus som möjligt. spänn ut lite gladpack i bottnen om krukorna inte står på tallrikar annars rinner ju vattnet igenom. -Där fick ni se min gräslök, persilja samt oregano. Jag har en större balja på balkongen där det växer samma saker samt en liten buske rosmarin, får se om den klarar vintern.