2023-09-23, 23:24
Medlem
Jag handlade på Willys och såg en produkt i charken som kallas "Nöt & Grönt". Färsen består av 50% nötkött, 25% morot och 25% blomkål.

Det här känns som en väldigt överflödig produkt med tanke på att grönsakshyllan är full med både morötter och blomkål. Om jag behöver grönsaker i en rätt så köper jag hellre färska grönsaker än använder något hopkok från en fabrik.

Vad anser ni om den här produkten, samt skulle ni köpa den?

Axfood och Garant lanserar den första färsen av 50 procent nötkött och 50 procent grönsaker

Citat:
Axfood är först med att i stor skala lansera en färs av lika delar nötkött och grönsaker. Färsen Nöt & Grönt säljs under det egna varumärket Garant och har bara hälften så stort klimatavtryck* som vanlig nötfärs. Nöt & Grönt är Nyckelhålsmärkt, bär Kött från Sverige-märkningen, är betydligt billigare än övrig nötfärs och lanseras i samarbete med Generation Pep som arbetar för bättre hälsa för unga.
Citera
2023-09-23, 23:24
Medlem
Varför kallar du det för köttfärs ?
Citera
2023-09-23, 23:32
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan
Det här känns som en väldigt överflödig produkt med tanke på att grönsakshyllan är full med både morötter och blomkål. Om jag behöver grönsaker i en rätt så köper jag hellre färska grönsaker än använder något hopkok från en fabrik.
Och andra tycker färdig köttfärs är överflödigt och maler hellre själva

Kan absolut se att det här kan bli en hit. Många kommer nog se det som ett enkelt sätt att minska köttkonsumtionen och även att få i sig mer grönsaker.

Är det förresten korrekt att kalla detta för blandfärs?
Citera
2023-09-23, 23:40
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan
Jag handlade på Willys och såg en produkt i charken som kallas "Nöt & Grönt". Färsen består av 50% nötkött, 25% morot och 25% blomkål.

Nötfärs kostar ju ändå en del. Hur mycket billigare var den här utspädda produkten?
Citera
2023-09-24, 00:05
Medlem
Vad ska det här vara bra för? En vegetarian kommer inte att köpa produkten. De enda maträtterna jag kan tänka mig är lasagne eller köttfärssås.

Känns som att den här produkten kommer att floppa rejält.
Citera
2023-09-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Varför kallar du det för köttfärs ?

Varför säger man chokladkakor om Marabous produkter när det bara är 30 % kakao i dem? I Axfods färs är det i alla fall 50 % kött.
Citera
2023-09-24, 00:22
Medlem
Så dom har lanserat en "köttärs" som ruttnar på ~en vecka?
Citera
2023-09-24, 00:35
Medlem
Den är producerad för idioter som ser "extra billig färs" och köper den utan att tänka.
Citera
2023-09-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nötfärs kostar ju ändå en del. Hur mycket billigare var den här utspädda produkten?

Nötfärs hos Willys kostar 100 kr kilot. Den här blandningen kostar 80 kr kilot.
Citera
2023-09-24, 01:10
Medlem
makuhiras avatar
Är väl egentligen ingen produkt som behöver finnas då folk kan utan större ansträngning hacka i grönsaker själv.
Citera
2023-09-24, 01:29
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Vad ska det här vara bra för? En vegetarian kommer inte att köpa produkten. De enda maträtterna jag kan tänka mig är lasagne eller köttfärssås.

Känns som att den här produkten kommer att floppa rejält.
Medelklass med klimatångest är målgruppen.
Citera
2023-09-24, 01:31
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makuhira
Är väl egentligen ingen produkt som behöver finnas då folk kan utan större ansträngning hacka i grönsaker själv.
Det finns så många produkter som inte behöver finnas med det resonemanget.
Färdig pannkakssmet, det går ju snabbt att vispa ihop.
Lasagne, det kan man fan göra själv.
Bröd, skitlätt att baka ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in