2023-09-23, 21:46
Medlem
Stakbrötes avatar
Här har vi 2 poliser, ena gjorde fel och den andra skulle hålla käft men det gjorde han inte. Punkt slut
Citera
2023-09-23, 22:13
Medlem
Poliser som snott tillslag har hänt förr. Både droger och kontanter. Vet ett fall där 400kr beslagtogs men endast 250 skrevs i fallet. Så 150k snoddes av snuten. Sen har jag själv haft ett fall där 70k beslagtogs och endast 50 nämndes i fallet.
Citera
2023-09-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuwkenkukeen
Detta är inget ”nysvenskt” beteende som vissa här påstår.

Har själv bekanta som blev stoppade, förhörda och senare släppta. I bilen hade de gömt 10 000 i kontanter i växellådan (när all hade manuell och det fanns som en påse över spaken). Pengarna var borta. Inget som man direkt polisanmälde… men det var polisen som fick en extra slant.

Detta var på den tiden alla poliser såg ut som Kling & Klang… Korrupta, moraliskt degenererade personer finnes i alla samhällsskikt. Trodde ni fattar det vid det här laget.
Nej, du har inga bekanta som råkade ut för det. Hitta inte på för att göra dig själv intressant.

Fetade meningen visar så tydligt att det är påhittat.
Citera
2023-09-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Du har helt rätt, polisen tar nu in alla som är ostraffade och som är såpass efterblivna att de inte ens duger som värnpliktiga. Detta kommer att straffa Sverige på kort och lång sikt. Det bästa vore att höja polisens löner kraftigt och därmed jobbets attraktionskraft.
Bättre poliser med basebollligan? Osmo Wallos anhöriga håller inte med.
Citera
2023-09-23, 23:09
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...p-pa-stationen

Jaha ännu fler invandrare som tagit plats inom statliga jobb? Nån som vet nationalitet på poliserna?
Svenska poliser, men är dom svenskar i grunden?

Hahha vafan spelar det för roll?
Låt säga att det är svenskar, kommer du pusta ut då?
Citera
2023-09-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Ska ha tipsats av kriminell
De två poliserna ska ha fått tips av en kriminell person om var en annan person, även den kriminell, hade förvarat narkotika. Därefter slog de till och beslagtog narkotikan.

Är inte detta skäl nog att stänga av dessa nötter från myndigheten så vet jag inte vad.

Inte nog att de missköter sitt eget, men också att kriminella har mer heder än dessa är något helt annat.
Ja men jag undrar såsom det med åklagaren som var kusin till Foxtrotledaren om de inte är på väg att börja granska polis och åklagare bättre.

Ganska sjukt om det finns människor som vill bli poliser men som inte kan pga anhöriga de inte har kontakt med samtidigt som en mängd andra uppträder korrupt.
Citera
2023-09-24, 00:47
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Idag tar de in 58 åringar, så när de är klara efter den numera kortade utbildningen är de som 60 år gamla reda för köra blåljusbil…
Här har vi en länk om en 50 årig frisörska som nu börjat plugga till polis https://www.aftonbladet.se/minekonom...ana-blev-polis

"Numera kortade utbildningen". Polisutbildningen håller samma längd som tidigare, den funktionsinriktade för de som jobbat minst fem år som civilanställda är däremot ett halvår kortare. Det finns även en tredje men den är tre år, så vilken talar du om?
Citera
2023-09-24, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
För 10, 15 år sen så hade det här fungerat, men om det skulle ske nu...? Tveksamt.

Jag var delvis intresserad för kanske 15 år sen, men redan då hörde jag från polisanställda om hur saker fungerade imom organisationen, det blev knappast bättre.

Man måste vara duktigt funtad om en lönehöjning på några tusen skulle locka folk, arbetsmiljön är nog en än mer påtalig sak som skulle behöva förändras drastiskt.
Det tråkiga är att vi har ett system som motarbetar polisen. Tar du fel person som springer ut i media och gråter, så kommer du snabbt ha en åklagare i hälen som vill väcka åtal.
Även om inget åtal sker, så är det jobbigt nog att bara bli misstänkt för brott och därav riskera att förlora sitt jobb.
Sociala medier har inte gjort saken bättre.

Fullkomligt förståeligt att ingen erfaren polis vill vara kvar, när vi har en åklagarmyndighet som är bedrövligt dåliga.
Citera
2023-09-24, 00:59
Medlem
Ännu en anledning till att lämna av. Hoppas de får kul när inget fungerar längre. Ett tips är att ni för ut alla lösa egendomar ur landet.
Citera
2023-09-24, 01:09
Medlem
Skräll att det är poliser som torskat. Att poliser gör beslag för att sedan ta hem det osv har pågått hur länge som helst. Korrupta Sverige som snart är en polisstat.
Citera
2023-09-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Två poliser sitter häktade misstänkta för grovt narkotikabrott, skriver Aftonbladet.

De ska ha förvarat beslagtagen narkotika i sina skåp, enligt tidningens uppgifter.

Ska ha tipsats av kriminell
De två poliserna ska ha fått tips av en kriminell person om var en annan person, även den kriminell, hade förvarat narkotika.

https://www.expressen.se/nyheter/tva...arkotikabrott/

Snacka om att den snubben som informerat polisen snart är död....
Samt förvånar mig inte om dessa är blatte snutar.
Jag tror motsatsen. 99% av de blattar som blir poliser skulle göra allt för Sverige och för att dom ska vara sedda som svenskar och då hade inte det bästa för dom då att förvara narkotika. Det är svenska poliser som patrullerar höga på amfetamin så skulle inte förvåna mig ett dugg om det just är etniska svenskar som är skyldiga till detta
Citera
2023-09-24, 02:32
Medlem
RonnyKålmans avatar
Bara det att ingen hetsar om att ta fram deras namn, som fb hetsare annars gör, bevisar att det är etniska svenskar det handlar om ;]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in