2024-02-07, 03:48
Bannlyst
Om ni bara visste hur många både poliser inom poliskåren och militärer inom försvarsmakten som lider av antisocial personlighetsstörning, sitter på nätet i slutna grupper och delar bilder av brott de skryter för varann om. Jag trodde det var ett osmakligt skojeri när jag först hörde det men sedan fick jag det bevisat samt bekräftat så jodå, detta finns alltså nu i sverige och är väl troligtvis var det amerikanska uttrycket "ACAB" kommer ifrån. Polisiär korruption som fått den civila befolkningen att tappa förtroendet, helt enkelt.

Min frågeställning lyder hur i h-e kan de med antisocial personlighetsstörning, alltså psykopati, ta sig genom en screening inom FM? FM's psykologer är oerhört kunniga, långt kunnigare än inom öppenvården. I ett fall ska det ha varit känt av FM vad militären led av och de väljer då att trots detta, skicka ut denne i uppdrag. Med vapen såsom AK5'or i hand, fullt militärt utrustad med explosiva ämnen och ammunition.

Det enda jag kan komma på om varför FM och polismyndigheten agerar på detta vis, är för att det vankas krig med Ryssland och de behöver all hjälp de kan få och därför struntas det i vilka de sätter vapen i händerna på. Den med ASPS (AntiSocial PersonlighetsStörning) mördar alltså i tjänsten och arbetar just därför inom FM, han gillar just våldet. Hur många fler som honom, finns det?
Senast redigerad av Zinzabab 2024-02-07 kl. 04:19.
Citera
2024-02-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinzabab
Om ni bara visste hur många både poliser inom poliskåren och militärer inom försvarsmakten som lider av antisocial personlighetsstörning, sitter på nätet i slutna grupper och delar bilder av brott de skryter för varann om. Jag trodde det var ett osmakligt skojeri när jag först hörde det men sedan fick jag det bevisat samt bekräftat så jodå, detta finns alltså nu i sverige och är väl troligtvis var det amerikanska uttrycket "ACAB" kommer ifrån. Polisiär korruption som fått den civila befolkningen att tappa förtroendet, helt enkelt.

Min frågeställning lyder hur i h-e kan de med antisocial personlighetsstörning, alltså psykopati, ta sig genom en screening inom FM? FM's psykologer är oerhört kunniga, långt kunnigare än inom öppenvården. I ett fall ska det ha varit känt av FM vad militären led av och de väljer då att trots detta, skicka ut denne i uppdrag. Med vapen såsom AK5'or i hand, fullt militärt utrustad med explosiva ämnen och ammunition.

Det enda jag kan komma på om varför FM och polismyndigheten agerar på detta vis, är för att det vankas krig med Ryssland och de behöver all hjälp de kan få och därför struntas det i vilka de sätter vapen i händerna på. Den med ASPS (AntiSocial PersonlighetsStörning) mördar alltså i tjänsten och arbetar just därför inom FM, han gillar just våldet. Hur många fler som honom, finns det?

ACAB kommer från England.
Citera
2024-02-13, 20:36
Medlem
Frigivna från häkte:

https://www.domstol.se/nyheter/2024/...arkotikabrott/

Citat:
Häktningsbeslut hävs i mål om bland annat grovt tjänstefel, brott mot tystnadsplikt och grovt narkotikabrott
Publicerad 2024-02-13 av
Södertörns tingsrätt
Mål: B 14186-23
Efter avslutad huvudförhandling och fortsatt överläggning i målet har tingsrätten i dag hävt häktningsbesluten för de båda åtalade polismännen.
Tingsrätten kommer i samband med att dom i målet meddelas den 22 februari 2024 kl. 11.00 att gå ut med ett nytt pressmeddelande.
Åtalet och handläggningen hittills
Särskilda åklagarkammaren väckte den 18 januari 2024 åtal mot två polismän för bland annat grovt tjänstefel, brott mot tystnadsplikt och grovt narkotikabrott.

Polismännen häktades av tingsrätten den 22 september 2023, men efter avslutad huvudförhandling och fortsatt överläggning i målet har tingsrätten hävt häktningsbesluten under eftermiddagen.

Huvudförhandlingen har hållits bakom stängda dörrar.
Citera
2024-02-18, 15:00
Medlem
crocodilelilos avatar
Europol och FBI?
Någon som kan citera lite från betalartikeln?
Är det samma lirare som i den här tråden?

https://www.expressen.se/kronikorer/...l-och-fbi-med/
Citera
2024-02-18, 15:20
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinzabab

Psykopater glider igenom alla psykologtest om de har någon slags intelligens.
Citera
2024-02-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Europol och FBI?
Någon som kan citera lite från betalartikeln?
Är det samma lirare som i den här tråden?

https://www.expressen.se/kronikorer/...l-och-fbi-med/

Ja, det är samma.
Citera
2024-02-26, 11:39
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Dom i mål mot två polismän för bland annat grovt narkotikabrott, grovt tjänstefel och brott mot tystnadsplikt flyttas fram):
Citat:
Eftersom det behövs ytterligare tid för domens färdigställande kommer dom att meddelas torsdag den 7 mars 2024 kl. 14.00.
Södertörns tingsrätt, mål: B 14186-23
Citera
2024-03-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Två poliser sitter häktade misstänkta för grovt narkotikabrott, skriver Aftonbladet.

De ska ha förvarat beslagtagen narkotika i sina skåp, enligt tidningens uppgifter.

Ska ha tipsats av kriminell
De två poliserna ska ha fått tips av en kriminell person om var en annan person, även den kriminell, hade förvarat narkotika.

https://www.expressen.se/nyheter/tva...arkotikabrott/

Snacka om att den snubben som informerat polisen snart är död....
Samt förvånar mig inte om dessa är blatte snutar.

Hej!

Har du möjligtvis målnummer?
Citera
2024-03-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Fast de är häktade i Stockholm. Om du inte räknar in Stockholm i södra Sverige som en del norrlänningar gör.

Hej!

Är detta poliserna som är häktade i detta brottmål: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...p-pa-stationen
(sthlm TR)

Jag blir lite förvirrade i den här tråden för man pratar även om poliserna som åtalade i södertörns TR
Citera
2024-03-07, 13:19
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNSclassics2024
Hej!

Är detta poliserna som är häktade i detta brottmål: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...p-pa-stationen
(sthlm TR)

Jag blir lite förvirrade i den här tråden för man pratar även om poliserna som åtalade i södertörns TR
Samma länk som i trådstarten så då är svaret ja!
Södertörns TR ligger i stockholmsområdet.
Citera
2024-03-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Samma länk som i trådstarten så då är svaret ja!
Södertörns TR ligger i stockholmsområdet.

Fast i artikeln står det stockholms tingsrätt. Inte stockholmsområdet. Poliserna i södertörn är redan dömda tror jag. Domen på poliserna i Stockholms tingsrätt faller idag.
Citera
2024-03-08, 01:56
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNSclassics2024
Fast i artikeln står det stockholms tingsrätt. Inte stockholmsområdet. Poliserna i södertörn är redan dömda tror jag. Domen på poliserna i Stockholms tingsrätt faller idag.
Nej!
Det står:
Citat:
I fredags hölls en häktningsförhandling vid en tingsrätt i Stockholmsområdet gällande grovt narkotikabrott.
Senast redigerad av crocodilelilo 2024-03-08 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in