2023-10-02, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
I ett samhälle utan sjukvård dör många fler, så de kan inte vara sjuka. De är ju döda. Tror du att folk inte hade sjukdomar förr?

Sedan har det ju varierat vad man har för sjukdomar. Under äldre stenåldern dog man ofta av olyckor och våld. Mord var extremt vanligt. Man hade inte så många smittsamma sjukdomar för olika grupper höll sig för sig själva och kunde inte smitta vidare. Även om en grupp fick en sjukdom där alla dog, spelade det ingen roll för de andra. Däremot kunde man lätt få parasiter. Bara människor i väldigt god fysisk form kunde överleva.

Under yngre stenåldern bodde folk i större byar och smittor kunde ta fäste. Dessutom tog det tid innan folks kroppar genetiskt vant sig vid en annan sorts föda. Men när det hänt var de lika friska som folk innan.

Under början av industrialismen bodde man i skit och man fick i sig gifter hela tiden. Det ska vi vara glada att slippa. Många smittsamma sjukdomar och många långsamma förgiftningar.

Idag lever vi i ett samhälle som både ger positivt och negativt. Bryter du foten kan man fixa det. Du lever ofta tills du dör av ålder, det var inte alla förunnat förr. Kolla på kända människor förr, de dog ofta av något annat än att de fick lunginflammation som riktigt gamla. Vi lever hyfsat rent, hyfsat smittfritt. Det som är problemet är välfärdssjukdomar och för lite motion. Folk överlever att bli födda, mamman överlever, vi överlever som barn, vi lever länge som vuxna och dör riktigt gamla. Jag ser inte problemet.

Vi har mycket färre utvecklingsstörda idag, och det beror inte bara på att vi mördar mongofoster. Vi har bättre näring, vitaminer och slipper saker som röda hund.

Det finns många fler som diagnostiseras med mild autism och mild ADHD. Sådana som levde så gott det gick förr. För de fanns ju. Ökningen i autism, är den i grav eller mild autism?

Varför skyller man inte andra saker på vaccin, som t ex psykopati? Ingen nämner någonsin varför vissa föds med denna typ av utvecklingsstörning.

Det som man verkligen kan se en ökning av som är en verklig ökning är allergier. Där pratar vi inte en av hundra utan snarare kanske 80 % av befolkningen.

Ber om ursäkt var lite trött igår, mest chroniska sjuka samhället.

Insustri åren hade du hela städer andades in kemikalier och gifter hela dagarna, att jämföra med idag så hade kedjerökning i 12 timmar inte ens vara i närheten.
Hygien på den tiden var även katastrof
Du ser samma fenomen i mildare grad i tex whuan china där luften är extremt förorenad fortfarande.

Samma med stenåldern kassa levnadsförhållanden och hygien

Men tyvärr inget som är kopplat till virus förutom en teori.

Som du kan se i min graf jag skickade tidigare så försvann ” virus ” när hygien förbättrades inte när vaccin tillverkades

Neologiska sjukdomar bedöms endast genom observation, menar du att man inte kunde observera människor förr i tiden ? Lägga märke till tal/ skriv svårigheter osv osv

psykopati Är inte en neurologisk sjukdom?

Alla samhällen har alltid levt tills man dör ? Att dö av ålder är det ingen som gör idag heller, vad nu definitionen av dö av ålder räknas som då alla människor dör av en eller en annan orsak

Sen min fråga till dig, bara för man lever länge betyder det att man verkligen ” lever ”?
Ta ett djur i naturen tex en gorilla
Gorillan har en lägre livslängd i naturen men den lever varje dag
Medans en gorilla i fångenskap lever längre men får aldrig uppleva känslan att leva

Samtidigt som gorillans naturliga mat är mestadels frukt så ger man gorillor endast sallad i fångenskap då man är rädd för ” frukt socker ”

Personligen hade jag levt ett friskt och hälsosamt liv utan sjukdomar i 70 år än med chroniska sjukdomar allergier och alla möjliga neurologiska fel samtidigt som man proppar i sig mängder med medecin och lever 90 år, somsagt bara för du existerar i 90 år har du aldrig levt
Citera
2023-10-02, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Kan säga direkt här att du har ett fel som gör det meningslöst att svara på ditt trams.
Det är INTE någon som väljer ut placebo personerna, ingen vet vem som får placebo eller ej, varken patient eller behandlande läkare. Vilka som är i placebo kan först fås reda på efter studien och då vet fortfarande inte den som utfört studien vilken fysisk person som var eller inte var placebo. De ser vara ett nummer som bara behandlande läkare vet om.

Jag har varit med på flera studier så jag har ganska mycket bättre koll på hur det går till än vad du visar du har.

Jasså vilken vaccin studie var du med på ? 😌
Citera
2023-10-02, 07:40
Medlem
Citat:
Skriv dina egna åsikter någon gång din fjant.
Nej det är ingen stor mängd som finns i vaccin, jämför det med vad du får i dig av ekologiskt odlad mat så ser du...
Åter igen förstår du inte skillnaden på injektion och att konsumera oralt, fascinerande😌
Citera
2023-10-02, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Jasså vilken vaccin studie var du med på ? 😌

Gissa det du, jag är troligen den mest vaccinerade med Covid-19 vaccin.
Men även andra studier med andra läkemedel, vissa av oss gör något medans ni andra får utlösning på Flashback över trams 🤣🤣🤣
Citera
2023-10-02, 07:42
Medlem
Citat:
Åter igen förstår du inte skillnaden på injektion och att konsumera oralt, fascinerande😌

Du inser att om jag injicerar sterilt koksalt får jag i mig aluminium, svårt att förstå?
Citera
2023-10-02, 08:12
Medlem
Citat:
Vi kör på dina felaktigheter ändå fjant.

Effektiviteten av ett vaccin beräknas som (1 - (andel smittade bland vaccinerade / andel smittade bland o-vaccinerade)) x 100. I ditt exempel skulle det bli (1 - (11/15000) / (185/15000)) x 100 = 94%

När vi säger att ett vaccin är 94% effektivt, betyder det att risken att kontrahera sjukdomen minskar med 94% bland de vaccinerade, jämfört med en o-vaccinerad kontrollgrupp. Det betyder inte att det "endast funkar på 1.16 % av 30000".

Studier är dubbelblinda, vilket innebär att varken forskare eller deltagare vet vem som får vaccinet och vem som får placebo. Detta är standardmetoden för att minimera bias.

Det är inte relevant att notera att "endast" 1.16% av den vaccinerade gruppen blev sjuka; det viktiga är den relativa skillnaden i sjukdomsfall mellan de två grupperna.

Effektiviteten är en statistisk uppskattning som kan generaliseras till en större population, förutsatt att studien är väl utformad.

Nu har fjant lite mer att bita i och fantisera ihop att det är falskt 😁
Väntar nyfiket på vad för trams du ska komma med om detta.

Blir fortfarande samma slutsats
Vad som media sprider är att vaccinet skyddar dig till 94%
Men åter igen var det endast på 1.16% av de man testa på som vaccinet skyddade 94%

Edit;
Det ska var på 1.23% av det vaccinerade är det 94% effektivt
Senast redigerad av Superburkeen 2023-10-02 kl. 09:06.
Citera
2023-10-02, 08:17
Medlem
Citat:
Du inser att om jag injicerar sterilt koksalt får jag i mig aluminium, svårt att förstå?

Om du menar koksalt som bordssalt ja, varför skulle nån injektera det ? Förstå måste du destillera vattnet lägga till saltet som innehåller aluminium för att göra saltet ”fri flytande ” sen filtrera det, tror inte någon kommer göra det

Koksaltlösning innehåller destillerat vatten och natriumklorid
Inge aluminium i det inte
Senast redigerad av Superburkeen 2023-10-02 kl. 09:09.
Citera
2023-10-02, 08:17
Medlem
Citat:
Gissa det du, jag är troligen den mest vaccinerade med Covid-19 vaccin.
Men även andra studier med andra läkemedel, vissa av oss gör något medans ni andra får utlösning på Flashback över trams 🤣🤣🤣

Förklarar dina narci**istiska drag 🙂

Chansar på att du aldrig jobbat för ett vaccine företag, därav har du aldrig varit med och styrt studien.
Senast redigerad av Superburkeen 2023-10-02 kl. 08:20.
Citera
2023-10-02, 13:50
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
8 juni 2023 — Historically, a common preservative was thimerosal, a mercury-containing chemical; however, companies have moved away from using this . Man kyler idag.
Vaccin räddade oss denna gång. Känner till offer av Spanska sjukan.
Tydligen använder man andra former av metaller nu.

Vet du vilka?
Citera
2023-10-02, 14:19
Medlem
Citat:
Blir fortfarande samma slutsats
Vad som media sprider är att vaccinet skyddar dig till 94%
Men åter igen var det endast på 1.16% av de man testa på som vaccinet skyddade 94%

Edit;
Det ska var på 1.23% av det vaccinerade är det 94% effektivt

Om 100 av 10 000 o-vaccinerade individer får en viss sjukdom, och endast 6 av 10 000 vaccinerade individer får samma sjukdom, då skulle vaccinet betraktas som 94% effektivt mot den sjukdomen.
Det betyder inte att endast 1.23% (eller 1.16%) av de vaccinerade individer är skyddade. Snarare indikerar det att vaccinet signifikant minskar risken för sjukdom över hela populationen som är vaccinerad.

Sammanfattningsvis handlar det om en relativ riskreduktion, och siffran 94% bör inte tolkas som att det endast skyddar en liten andel av de vaccinerade.

Så återigen, ni tomtar har fel och sprider desinformation.
Citera
2023-10-02, 14:29
Medlem
Citat:
Förklarar dina narci**istiska drag 🙂

Chansar på att du aldrig jobbat för ett vaccine företag, därav har du aldrig varit med och styrt studien.

Men jag är 100% säker på att mitt deltagande räddar liv till skillnad från ditt spridande av desinformation.
Så vart vill du komma med detta tramsiga och infantila inlägg?

Ni tomtar påstår ju att vaccinen inte är testade och jag vet ni har fel i de påståenden.
Helt rätt att jag inte jobbar för ett vaccintillverkande bolag men vad har det för påverkan på de studier som gjorts menar du?
De bolagen har ingen koll på vem jag är så de har aldrig kunnat pinpointa mig för placebo eller ej.
Citera
2023-10-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tydligen använder man andra former av metaller nu.

Vet du vilka?

För mRNA-vacciner, som de för COVID-19 av Pfizer-BioNTech och Moderna, används inte metallbaserade adjuvanser. Dessa vacciner använder liposomala nanopartiklar för att leverera mRNA:et.

Men i övrigt används t.ex. aluminium i formerna aluminiumhydroxid, aluminiumfosfat eller aluminiumkaliumsulfat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in