2024-09-25, 12:53
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Har ni sett den prisbelönade dokumentären Vaccine Nation? https://imdb.com/title/tt1214118/

Den tar bland annat upp problematiken med Hepatit B vaccin och hur man skyller bebisar som dör av det på "plötslig spädbarnsdöd".
Man får även följa ett föräldrapar vars bebis reagerar kraftigt på vaccination och blir så svårt sjuk att bebisen senare avlider på sjukhus. Sjukhuset vägrar ta ansvar och skyller dödsfallet på shaken baby syndrome och trots att man kallar in expertvittne som vittnar om att bebisen dog pga av vaccinskada så dömdes pappan till livstids fängelse för mord på sin bebis.

Det är just snyggt det... hellre än att erkänna vaccinskador så dömer man hellre oskyldiga föräldrar till fängelse... fy fan!

Jaha, "Vaccine Nation", den där filmiska mästerverket som får Oscar-juryn att skaka i sina stövlar av beundran, eller hur? Förstår verkligen inte hur denna så kallade "dokumentär" inte har tagit världen med storm med sin extremt väl underbyggda, icke-partiska forskning. Man kan nästan höra alla världens ledande vetenskapsmän släppa sina laboratorieutrustningar i ren vördnad för den här banbrytande insikten.

Självklart, det mest logiska när en bebis tragiskt avlider efter en vaccination måste ju vara att anklaga vaccinet direkt, utan att ens överväga alla andra möjliga medicinska orsaker, eller hur? Och när sjukhuset inte håller med, ja då är det såklart en gigantisk global konspiration där läkare och forskare går hand i hand för att förstöra människors liv. Logiken här är verkligen fläckfri, precis som man kan förvänta sig av en prisbelönt film som denna, eller hur?

Men vänta, det blir ännu bättre: så istället för att erkänna en "vaccinskada", som tydligen är så självklart att alla missat det förutom den här dokumentären, väljer domstolen att fängsla en pappa för mord? Ja, för det är ju absolut vad varje domare och jurist längtar efter att göra—de vaknar upp på morgonen och säger: "Idag ska jag förstöra oskyldiga människors liv för skojs skull, för varför inte?" Ironiskt nog, så verkar det som att konspirationsteorier har blivit det verkliga "vaccinet" för kritiskt tänkande.

Slutligen, måste jag bara applådera den otroligt genomtänkta idén att lita mer på en "dokumentär" än på decennier av vetenskaplig forskning. För, vetenskapliga studier, noggrant granskade och reviderade av tusentals experter, kan ju omöjligt vara mer trovärdiga än en film, eller hur?

Ja, konsensus bland tusentals forskare och hälsomyndigheter världen över som har ägnat hela sina karriärer åt att studera vacciners effektivitet och säkerhet måste ju vara helt fel, eller hur? För det är ju inte alls så att de upprepade gånger har bevisat genom rigorösa studier att vacciner faktiskt fungerar och är säkra. Nej, det är helt logiskt att tro att alla dessa människor har missat de "uppenbara" skadorna som ni påstår finns, och att det egentligen är en massiv global sammansvärjning för att hålla alla i mörkret.
Citera
2024-09-25, 15:43
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Jaha, "Vaccine Nation", den där filmiska mästerverket som får Oscar-juryn att skaka i sina stövlar av beundran, eller hur? Förstår verkligen inte hur denna så kallade "dokumentär" inte har tagit världen med storm med sin extremt väl underbyggda, icke-partiska forskning. Man kan nästan höra alla världens ledande vetenskapsmän släppa sina laboratorieutrustningar i ren vördnad för den här banbrytande insikten

Du ska inte prata negativt om en välgjord prisbelönad dokumentär, Vaccine Nation.

Citat:
Självklart, det mest logiska när en bebis tragiskt avlider efter en vaccination måste ju vara att anklaga vaccinet direkt, utan att ens överväga alla andra möjliga medicinska orsaker, eller hur?

Visst är det intressant att när covid härjade så påstods det från officiellt håll att i princip alla dödsorsaker var på grund av SARS-CoV-2, även om det lite senare vid en noggrannare undersökning visade sig att dödsorsaken var underliggande sjukdomar, i synnerhet autoimmuna sjukdomar. Så covid var bara det som blev droppen över bägaren, men det var nästan aldrig den egentliga dödsorsaken.

I alla fall, då behövde man inte från officiellt håll "ens överväga alla andra möjliga medicinska orsaker, eller hur?" Nej utan det var covid alla dog av, så påstods det i media och bland övriga makthavare (och även bland aktivisterna här på tråden).

Men när vacciner blir anklagad för dödsorsak, då gäller det omvända, då gnäller du och vaccinindustrin över att man anklagar vacciner utan att "ens överväga alla andra möjliga medicinska orsaker".

En intressant dubbelstandard vi har här.

Förklara gärna om du kan, men du smiter väl igen som du alltid brukar göra och börjar babbla om ditt påhittade sammelsurium "vetenskap och fakta"... bla bla. (bara en textvägg av ordtrams).
Senast redigerad av E-Mac. 2024-09-25 kl. 16:06.
Citera
2024-09-25, 16:06
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du ska inte prata negativt om en välgjord prisbelönad dokumentär, Vaccine Nation.

Visst är det intressant att när covid härjade så påstods det från officiellt håll att i princip alla dödsorsaker var på grund av SARS-CoV-2, även om det lite senare vid en noggrannare undersökning visade sig att dödsorsaken var underliggande sjukdomar, i synnerhet autoimmuna sjukdomar. Så covid var bara det som blev droppen över bägaren, men det var nästan aldrig den egentliga dödsorsaken.

I alla fall, då behövde man inte från officiellt håll "ens överväga alla andra möjliga medicinska orsaker, eller hur?" Nej utan det var covid alla dog av, så påstods det i media och bland övriga makthavare (och även bland aktiviteterna här på tråden).

Men när vacciner blir anklagad för dödsorsak, då gäller det omvända, då gnäller du och vaccinindustrin över att man anklagar vacciner utan att "ens överväga alla andra möjliga medicinska orsaker".

En intressant dubbelstandard vi har här.

Förklara gärna om du kan, men du smiter väl igen som du alltid brukar göra och börjar babbla om ditt påhittade sammelsurium "vetenskap och fakta"... bla bla. (bara en textvägg av ordtrams).

Åh, så nu har vi kommit till den briljanta idén att jämföra en global pandemi med en sensationell "dokumentär"? Jag måste verkligen applådera den logiken. För det är ju helt rimligt att tro att en dödlig virusinfektion, som bekräftats ha dödat miljontals människor världen över, bara var en liten detalj som medierna överdrev, eller hur? Självklart handlar det bara om underliggande sjukdomar, och SARS-CoV-2 var bara där för att få en fot i dörren! Glöm alla vetenskapliga rapporter, läkare på frontlinjerna och obduktionsprotokoll, de måste ju alla ha missförstått vad som verkligen hände, eller hur?

Och visst, jag älskar verkligen hur du insinuerar att det finns en "intressant dubbelstandard" när det gäller att skylla på vacciner. Men här är en radikal tanke: skillnaden ligger i fakta och vetenskap. Det har gjorts tusentals studier om SARS-CoV-2, och när någon avlider med en bekräftad covid-19-infektion som förvärrat deras hälsotillstånd, är det inte en konspiration att rapportera att viruset spelade en roll i dödsfallet. Men när ni vaccinkritiker klamrar er fast vid isolerade fall och försöker vrida verkligheten till att vacciner är den enda möjliga dödsorsaken, trots att inga vetenskapliga bevis stöder det—där har vi en "dubbelstandard", om vi nu ska prata om sådana saker.

Och ja, vad gäller det där lilla stycket om att jag skulle "smita", så nej, det är inte riktigt min stil. Jag står faktiskt här och förklarar hur vetenskap fungerar, även om ni hellre vill avfärda allt som "ordtrams". Om någon här bygger väggar av nonsens, så är det nog inte jag.
Citera
2024-09-25, 16:23
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Åh, så nu har vi kommit till den briljanta idén att jämföra en global pandemi med en sensationell "dokumentär"? Jag måste verkligen applådera den logiken. För det är ju helt rimligt att tro att en dödlig virusinfektion, som bekräftats ha dödat miljontals människor världen över, bara var en liten detalj som medierna överdrev, eller hur? Självklart handlar det bara om underliggande sjukdomar, och SARS-CoV-2 var bara där för att få en fot i dörren! Glöm alla vetenskapliga rapporter, läkare på frontlinjerna och obduktionsprotokoll, de måste ju alla ha missförstått vad som verkligen hände, eller hur?

Och visst, jag älskar verkligen hur du insinuerar att det finns en "intressant dubbelstandard" när det gäller att skylla på vacciner. Men här är en radikal tanke: skillnaden ligger i fakta och vetenskap. Det har gjorts tusentals studier om SARS-CoV-2, och när någon avlider med en bekräftad covid-19-infektion som förvärrat deras hälsotillstånd, är det inte en konspiration att rapportera att viruset spelade en roll i dödsfallet. Men när ni vaccinkritiker klamrar er fast vid isolerade fall och försöker vrida verkligheten till att vacciner är den enda möjliga dödsorsaken, trots att inga vetenskapliga bevis stöder det—där har vi en "dubbelstandard", om vi nu ska prata om sådana saker.

Och ja, vad gäller det där lilla stycket om att jag skulle "smita", så nej, det är inte riktigt min stil. Jag står faktiskt här och förklarar hur vetenskap fungerar, även om ni hellre vill avfärda allt som "ordtrams". Om någon här bygger väggar av nonsens, så är det nog inte jag.

Och där kom ditt sammelsurium om "fakta och vetenskap", precis som jag förutspådde i förra inlägget. Men du förklarar aldrig något kring den dubbelstandard som rådde/råder, där skumma vaccinindustrin och korrupta makthavare vinklade/vinklar allting till sin fördel.

Covid och vacciner blir därmed en ond och falsk sagoberättelse i media (en illusion och myt) där miljarder människor förleds att förstå viktiga saker helt fel (tvärsom).

Och när det gäller din påstådda "vetenskap och fakta", så är det bara värdelöst ordtrams. Jag ser då aldrig någonsin någon förklaring eller obestridliga vetenskapliga bevis för att vacciner är säkra och effektiva.

Därför drar jag den logiska slutsatsen att vacciner är väldigt sjukdomsframkallande och orsakar även död. Verkligheten ger mig rätt i sak.
Citera
2024-09-25, 21:25
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Fakta är att du inte är mottaglig för fakta. Håll dig till popcornen istället, det är på din intellektuella nivå.

Du kommer inte med någonting annat än vaccinpropaganda, så sluta yra om "bevis och data".

Skriver du strunt så påpekar jag det. Tar du det sedan som personangrepp så är det ditt problem. Sluta skriv en massa trams, det är mitt tips.

Prata för dig själv. Du har skrivit i varje inlägg "fakta och vetenskap", men jag har inte sett någonting av det hittills.

Du kan aldrig föra en konstruktiv debatt kring vacciner eftersom du är 100% jävig i vaccinindustrins tjänst.

Vacciner orsakar många sjukdomar, och död, det är riktig fakta, taget från verkligheten.

Om du påstår att vacciner orsakar "många sjukdomar och död", och att det skulle vara "riktig fakta", då måste du kunna stödja det med konkreta bevis. Vilka studier eller data pekar på det? Var är de granskade vetenskapliga rapporterna som bekräftar dina påståenden? Det är lätt att påstå något, men utan underbyggda bevis blir det bara tomma ord. Så om du har verklig data som stöder att vacciner är så farliga som du påstår, presentera det.
Citera
2024-09-26, 02:37
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Om du påstår att vacciner orsakar "många sjukdomar och död", och att det skulle vara "riktig fakta", då måste du kunna stödja det med konkreta bevis. Vilka studier eller data pekar på det? Var är de granskade vetenskapliga rapporterna som bekräftar dina påståenden? Det är lätt att påstå något, men utan underbyggda bevis blir det bara tomma ord. Så om du har verklig data som stöder att vacciner är så farliga som du påstår, presentera det.

Det är inte tomma ord utan oerhört många vittnar om svåra vaccinskador. Problemet är att dessa uppgifter tas inte seriöst utan avfärdas av vaccinindustrin, samt korrupt massmedia, politiker och dig, eftersom ni satt det i system som en taktik. Syftet är att upprätthålla myten om vacciners förträfflighet vilket givetvis är en gigantisk lögn.

Däremot ser jag inga bevis som helst från dig på att vacciner är "säkra och effektiva", något som du påstått i flera hundra inlägg nu, helt ogrundat.
Citera
2024-09-26, 06:06
Medlem
Citat:
Det är inte tomma ord utan oerhört många vittnar om svåra vaccinskador. Problemet är att dessa uppgifter tas inte seriöst utan avfärdas av vaccinindustrin, samt korrupt massmedia, politiker och dig, eftersom ni satt det i system som en taktik. Syftet är att upprätthålla myten om vacciners förträfflighet vilket givetvis är en gigantisk lögn.

Däremot ser jag inga bevis som helst från dig på att vacciner är "säkra och effektiva", något som du påstått i flera hundra inlägg nu, helt ogrundat.

Det finns människor som vittnar om aliens också.
Att vittna, dvs. göra en redogörelse, innebär att en subjektiv sanning framläggs. Denna sanning kan vara mer eller mindre objektiv. Utifrån styrkan i vittnesmål och objektiv fakta skapas en arbetshypotes. Hypotesen kan ha starka eller svaga belägg för dess existens.
För att avgöra huruvida korrelation beror på kausalitet behövs tester.

245 individuella forskargrupper från hela världen anser tex att denna metastudie på vaccin och dess effektivitet håller hög vetenskaplig standard:
https://www.nature.com/articles/s41467-022-30052-w
Svaret är ja! Studien indikerar starkt att vaccin minskar risken för allvarlig sjukdom och att bieffekterna är milda och övergående. Resultatet från studien indikerar ingen som helst koppling till autism. Detta är självklart inget fullständigt bevis för att vaccin inte orsakar autism. Men det är en stark indikation på att så inte är fallet.
Att studien publicerades i en av världens mest renommerade vetenskapliga publikation indikerar hög kvalitet.
Alla vetenskapligt utförda studier som indikerat att vaccin orsakar autism har dragits tillbaka, kan ej dupliceras eller saknar testgruppsstorlek för att vara statistiskt signifikanta.

Du menar helt seriöst att en av dessa forskargrupper på Umeå universitet har haft föreläsningar och ljugit för andra forskare, studenter, tidningar och mig?

Inser du hur stor konspirationen behöver vara för att ditt resonemang skall stämma?
Förslagsvis behöver miljoner människor från alla delar av världen, från olika kulturer och sammhällsskikt aktivt ljuga varenda dag för att din sanning skall kunna vara den rätta.
Alla biologer i världen ljuger!
Alla läkare i världen ljuger!
Alla sjuksköterskor i världen ljuger!
99.9999999 av alla människor med en högre utbildningsnivå än gymnasial ljuger!
MSB och motsvarande i alla världens länder ljuger.
Alla regeringar i världen ljuger!
Var är de systematiska bevisen för detta?

Detta faller på sin egen orimlighet. Forskare som blir påkomna med fusk är paria. Seriösa forskare delar därför sitt data-underlag så att andra forskare själva kan genomföra samma experiment. Denna del i peer-review är viktigt. Nej, one man study är inte vetenskapligt och kommer aldrig att vara fakta.
Det finns för många felkällor för att lita på känsloargument.
Samtliga studier där resultatet är att vaccin skapar autism har stora brister och har därför dragits tillbaka.
För en sammanfattning gällande hur memes och förvanskad statistik debunkas medelst fakta:
[/url]https://science.feedback.org/review/contrary-to-viral-facebook-claim-numerous-studies-show-vaccines-dont-cause-autism/[/url]

Vetenskaplighet har ingenting att göra med vad någon tror på. Det handlar om att testa och att förklara resultat systematiskt och noggrant. Ju större grupp destu starkare är studiernas resultat.

Har du en studie med samma tyngd som den jag länkade till?
Om du hade en sådan studie så hade konsensus i forskarvärlden varit att "detta är spännande!" och "detta behöver studeras närmare" och "här har vi uppenbarligen två starka resultat som går emot varandra". Detta kallas för paradigm. När mer data med tiden behandlats så föds en ny konsensus.
En studie behöver statistiskt inte säga så mycket. När många studier indikerar samma sak så ökar trovärdigheten. Individuella skillnader och felkällors betydelser minskar således när storleken på testgruppen ökar. Lita aldrig på resultatet från en studie om testgruppens storlek inte uppnår ett konfidensintervall om 95%.

Det finns ingen metastudie som indikerar att vaccin orsakar autism. Det finns inga vetenskapliga studier som indikerar att vaccin orsakar autism.

Snälla attackera inte min person om detta inlägg inte faller dig i smaken. Tack!
Senast redigerad av Neuroadapt 2024-09-26 kl. 06:56.
Citera
2024-09-26, 08:07
Medlem
Om risken för autism är 90% genetiskt medfödd:
(https://en.wikipedia.org/wiki/Causes_of_autism#:~:text=Early%20studies%20of%20tw ins%20had,a%20child%20will%20develop%20autism.
-Studier på tvillingar indikerar med stor styrka att 90% av risken för autism är medfödd, dvs genetisk.)

Detta föranleder att den övriga risken, dvs 10%, orsakas av yttre faktorer.
Dessa studier har indikerat att dessa faktorer står för dessa övriga 10%:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6406684/#:~:text=Air%20pollution%3A%20Air%20pollution%20is ,40%2C67%2C68%5D

Sammanställningen av potentiella riskfaktorer indikerar att fostret är känsligt för olika saker under olika utvecklingsstadier. Eftersom dessa studier inte genomfört experiment så kan inte kausalitet fastställas.
Sammantaget indikerar dessa studier att korrelation mellan yttre faktorer och uppkomst av autism föreligger.
För att bevisa kausalitet behövs bevis på hur dessa faktorer faktiskt påverkar uppkomsten av autism.
Att genomföra sådana tester är inte etiskt försvarbart.
Därför finns en gräns för hur mycket och hur säkert vi kan veta något. Detta är den vetenskapliga metoden!
Vi kan aldrig med säkerhet säga att "det finns inga svarta svanar", utan att vi har tittat på alla ställen i hela universum. Eftersom detta inte är möjligt så kan vi heller aldrig säga något med 100% sannolikhet (jmf.QED).

Ovaccinerade har en högre risk att dö i förtid. Vilket kan förklaras med socioekonomisk status. Högutbildade vaccinerar i högre utsträckning sina barn än föräldrar med lägre utbildningsnivå:
https://www.lakemedelsvarlden.se/dalig-vaccinationstackning-bland-fattiga/
Utlandsfödda har också i större utsträckning arbete som inte kan utföras i hemmet (arbetarklass). Detta ökar risken för sjukdom genom ökad utsatthet. Lägg därtill kulturella skillnader och språkförståelse och vi har nu en mer nyanserad bild på varför utlandsfödda svenskar är överrepresenterade gällande död pga covid. Appliceras detta på autismdiagnostik så är min poäng förhoppningsvis tydlig.
Först när vi systematiskt genom nogrann metod minimerar felkällor så kan vi öka vår tillit till resultat från studier.
Senast redigerad av Neuroadapt 2024-09-26 kl. 08:29.
Citera
2024-09-26, 08:16
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

När det gäller diskussionen om vacciners säkerhet och effektivitet, handlar det om att lita på den forskning som genomförts. Det är inte en fråga om individuella berättelser utan om omfattande, granskade studier som visar hur vacciner fungerar i stora befolkningsgrupper över tid. Myndigheter som WHO, EMA och CDC följer ständigt upp vacciners effekter och deras säkerhet. Det är viktigt att alltid grunda sådana diskussioner på forskningsbaserade fakta.

Om du har andra vetenskapliga källor som visar på något annat, är det viktigt att dessa presenteras enligt de normer som finns för granskning och publicering av vetenskapliga studier.
Citera
2024-09-26, 08:53
Medlem
Citat:

...WHO, CDC och EMA, alla ägs till större delen av privata företag, såsom vaccinbolag...

Kan du bevisa dina påståenden?

Bara för att jag tror att du är intelligent så behöver det ju inte bevisa att du förstår vikten utav ordentlig källgranskning.

Den som kommer med ett påstående har således bevisbördan!

"Jag tänker, alltså finns jag" kan det bevisas?
Svaret är nej.
Det finns starka belägg för att mina tankar existerar.
Om jag tex skadar min kropp så känner jag smärta. Är det ett bevis för att min kropp existerar?
Svaret är nej.
Mer exakt: Det finns starka belägg för att när det som jag förnimmer (som tillhörande min kropp) skadas, så upplever jag en känsla och en affekt som jag kallar smärta.
För att minimera felkällor behöver forskningsfrågan specificeras. Känsloargument och one man studier är propfulla av biase pga att vi är blott människor.

Ex. Jag kan varken bevisa eller motbevisa att jag lever i en simulation eller att jag är i helvetet eller att alla människor som jag möter är en reinkarnation av en enda själ.
Vetenskapen handlar om hur vi förklarar vår omvärld.
Om vi inte använder vetenskaplig metod så är felkällorna så stora att vi inte vet vad vi faktiskt mäter.

Jag rekommenderar att studera vetenskaplig metod för att ta reda på en så objektiv sanning som möjligt.
Citera
2024-09-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Dags att tala klarspråk och avslöja läkemedelsbranschens enorma korruption som år efter år tillåts skada människor och barn till det grövsta.

Kalla inte det här en konspirations-teori, för studierna nedan talar sitt klara språk. Det är ingen teori, det är bevisad fakta. En avslöjad konspiration att skada oss. En såkallad medicinsk skandal. Skjut heller inte budbäraren och bemöt "the message" sakligt.

Vetenskapliga bevis att vaccin är skadligt

Fokus brukar ligga på det övriga innehållet utöver det virala innehållet när man kritiserar vaccin. Alltså istället för att kritisera själva viruset vaccinen innehåller brukar man kritisera resten av innehållet i "vanliga vaccin".

Låt oss kika vad det övriga innehållet är...

Vaccin innehåller bland annat:

Mercury, MSG, Formaldehyde and Aluminum. Dessa räknas som gifter för kroppen av läkemedelsverket. Man påstår såklart från läkemedelsbolagens sida att det är så små mängder att det inte är farligt.. Men kan ett läkemedelsbolag vara korrupt? Kan man manipulera statistik?

Källa: Det amerikanska läkemedelsmyndigheten i princip (CDC - Centers for Disease Control and Prevention)

https://www.publichealth.org/public-awareness/understanding-vaccines/goes-vaccine/
https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/additives.htm

Låt oss ser vad studierna säger om människors hälsa om de är vaccinerade eller ej (med klassiska "riktiga vaccin").

När det kommer till sjukdom verkar vaccinen funka ibland, som väntat då utsatthet för virus som sagt bygger immunförsvaret. Dock verkar inte alla vaccinen funka..

Men problemet är ju de övriga innehållet... Det skapar andra symptom i kroppen.

Låt oss kika statistiken på andra symptom och funktionsnedsättningar etc. (som ju ofta sägs kunna orsakas av det övriga innehållet i vaccinen.)

https://www.oatext.com/Pilot-compara...S-children.php

VI kan alltså se att vaccinerade barn i högre utstreckning får allergier, ADHD, eksem, inlärningssvårigheter, utvecklingsstörningar av olika slag.

Forskare har börjat studera vad dessa sammanband kan bero på och vad man kommit fram till är att det har att göra med förgiftningar av just dessa gifter, främst mercury, som alltså betyder kvicksilver på svenska.

Det har gjorts olika studier men en framträdande är gjord i Egyptien. Man såg att barn med ASD (Autism spektrum diagnos) hade ett starkt sammanband med höga nivåer av kvicksilver i deras kroppar. Jämfört med barn med lägre nivåer. Läs gärna hela studierna om du betvivlar dessa fynd.

Kom ihåg Hg är en förkortning för kvicksilver som alltså är bekräftat giftigt för människor.

Ytterligare studier som bekräftar att kvicksilverförgiftning skapar autism hos barn.

Studier har även sätt kopplingar till mödrar med amalgamlagningar (som ju gjordes olagligt för man insåg hur farligt kvicksilvret var)

Tänk då.. Kaka på kaka på kaka osv osv. När ett barn föds, hur många vaccin får egentligen det? Plus kvicksilver från moderns blodomlopp etc... Dom attackerar våra barn medvetet och skapar autism och diverse störningar. Varför? För läkemedelsindustrin är ägd av onda hemska varelser... Det är korruption på en annan nivå, som är svår att inse och acceptera. Du och samhället har blivit grundlurade helt enkelt. Även om vi kom på dom med amalgamfyllningarna. Så tillåter vi fortfarande dessa skadliga vaccin. Kan man inte utsätta kroppen för det virala utan dessa metalliska gifter? Givetvis kan man det. Bättre om någon spottar dig i ansiktet vid det här laget.

Hur kommer det sig att läkemedelsverket tillåts att fortsätta denna skandalen? Hur kommer det sig att trots alla dessa studier som pekar åt ett enda håll blundar myndigheter för farorna? Det verkar onekligen som det är enorm korruption, även i sverige när det kommer till medicin och läkning.

I Chile bannade man använding av kvicksilver redan 2012. (https://www.fiercepharma.com/vaccines/chile-stops-use-of-mercury-vaccines) Men poängen är ju inte att haka upp sig på kvicksilver. Man måste ändra erkänna vid det här laget att vaccin verkar användas som ett "dolt vapen" för att göra befolknigen sjuka. För sanningen att det är skadligt är bevisad. Vi vet redan att dessa injektioner gör våra barn utvecklingsstörda! Räcker inte det för att läkemedelsverket ska sätta stopp för dessa redan igår?

Det räcker nu.

CDC har haft visselblåsare t.ex. Att de förvränger och mörkar data, allt för att kunna sälja på oss dessa biovapen som de ändå måste få kallas, då de uppenbarligen destabliserar hela samhället och kostar miljarder åter miljarder i vårdpengar..

Hur ska vi gå vidare?

Följande studie: "Pilot comparative study on the health of vaccinated and unvaccinated 6- to 12- year old U.S. children" drogs tillbaka!

Biases:
"A cross-sectional study of mothers of children educated at home was carried out in collaboration with homeschool organizations in four U.S. states: Florida, Louisiana, Mississippi and Oregon. Mothers were asked to complete an anonymous online questionnaire on their 6- to 12-year-old biological children with respect to pregnancy-related factors, birth history, vaccinations, physician-diagnosed illnesses, medications used, and health services. NDD, a derived diagnostic measure, was defined as having one or more of the following three closely-related diagnoses: a learning disability, Attention Deficient Hyperactivity Disorder, and Autism Spectrum Disorder. A convenience sample of 666 children was obtained, of which 261 (39%) were unvaccinated."

Convenience sample är inte slumpvalt.
Frågeformuläret som mammorna fyllde i är besvarade utifrån subjektiva åsikter. Inga tester genomfördes. Således kan kausalitet inte fastställas.

"The vaccinated were less likely than the unvaccinated to have been diagnosed with chickenpox and pertussis, but more likely to have been diagnosed with pneumonia, otitis media, allergies and NDD. After adjustment, vaccination, male gender, and preterm birth remained significantly associated with NDD. However, in a final adjusted model with interaction, vaccination but not preterm birth remained associated with NDD, while the interaction of preterm birth and vaccination was associated with a 6.6-fold increased odds of NDD (95% CI: 2.8, 15.5).

Tidigare studier har visat att hemskickade elever i lägre omfattning än elever i allmän skola blir vaccinerade samt att dessa föräldrar i denna grupp inte utreder NPF i samma utsträckning som riket i stort.
Testgruppen är således inte representativ för landet.
Liknande studier som är randomiserade visar inte på samma samband som denna studie funnit. Hade ett sådant samband funnits så hade detta rapporterats.
Den relativt höga medelåldern hos mammorna är ytterligare en faktor som tidigare studier visat ökar risken för NPF.

Författarna resonerar att "Although the cross-sectional design of the study limits causal interpretation..."
Således kan resultatet från studien inte härledas kausalt.

Samt att studien drogs tillbaka!
https://retractionwatch.com/2017/05/08/retracted-vaccine-autism-study-republished/
Senast redigerad av Neuroadapt 2024-09-26 kl. 11:37.
Citera
2024-09-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Det finns människor som vittnar om aliens också.
Att vittna, dvs. göra en redogörelse, innebär att en subjektiv sanning framläggs. Denna sanning kan vara mer eller mindre objektiv. Utifrån styrkan i vittnesmål och objektiv fakta skapas en arbetshypotes. Hypotesen kan ha starka eller svaga belägg för dess existens.
För att avgöra huruvida korrelation beror på kausalitet behövs tester.

245 individuella forskargrupper från hela världen anser tex att denna metastudie på vaccin och dess effektivitet håller hög vetenskaplig standard:
https://www.nature.com/articles/s41467-022-30052-w
Svaret är ja! Studien indikerar starkt att vaccin minskar risken för allvarlig sjukdom och att bieffekterna är milda och övergående. Resultatet från studien indikerar ingen som helst koppling till autism. Detta är självklart inget fullständigt bevis för att vaccin inte orsakar autism. Men det är en stark indikation på att så inte är fallet.
Att studien publicerades i en av världens mest renommerade vetenskapliga publikation indikerar hög kvalitet.
Alla vetenskapligt utförda studier som indikerat att vaccin orsakar autism har dragits tillbaka, kan ej dupliceras eller saknar testgruppsstorlek för att vara statistiskt signifikanta.

Du menar helt seriöst att en av dessa forskargrupper på Umeå universitet har haft föreläsningar och ljugit för andra forskare, studenter, tidningar och mig?

Inser du hur stor konspirationen behöver vara för att ditt resonemang skall stämma?
Förslagsvis behöver miljoner människor från alla delar av världen, från olika kulturer och sammhällsskikt aktivt ljuga varenda dag för att din sanning skall kunna vara den rätta.
Alla biologer i världen ljuger!
Alla läkare i världen ljuger!
Alla sjuksköterskor i världen ljuger!
99.9999999 av alla människor med en högre utbildningsnivå än gymnasial ljuger!
MSB och motsvarande i alla världens länder ljuger.
Alla regeringar i världen ljuger!
Var är de systematiska bevisen för detta?

Detta faller på sin egen orimlighet. Forskare som blir påkomna med fusk är paria. Seriösa forskare delar därför sitt data-underlag så att andra forskare själva kan genomföra samma experiment. Denna del i peer-review är viktigt. Nej, one man study är inte vetenskapligt och kommer aldrig att vara fakta.
Det finns för många felkällor för att lita på känsloargument.
Samtliga studier där resultatet är att vaccin skapar autism har stora brister och har därför dragits tillbaka.
För en sammanfattning gällande hur memes och förvanskad statistik debunkas medelst fakta:
[/url]https://science.feedback.org/review/contrary-to-viral-facebook-claim-numerous-studies-show-vaccines-dont-cause-autism/[/url]

Vetenskaplighet har ingenting att göra med vad någon tror på. Det handlar om att testa och att förklara resultat systematiskt och noggrant. Ju större grupp destu starkare är studiernas resultat.

Har du en studie med samma tyngd som den jag länkade till?
Om du hade en sådan studie så hade konsensus i forskarvärlden varit att "detta är spännande!" och "detta behöver studeras närmare" och "här har vi uppenbarligen två starka resultat som går emot varandra". Detta kallas för paradigm. När mer data med tiden behandlats så föds en ny konsensus.
En studie behöver statistiskt inte säga så mycket. När många studier indikerar samma sak så ökar trovärdigheten. Individuella skillnader och felkällors betydelser minskar således när storleken på testgruppen ökar. Lita aldrig på resultatet från en studie om testgruppens storlek inte uppnår ett konfidensintervall om 95%.

Det finns ingen metastudie som indikerar att vaccin orsakar autism. Det finns inga vetenskapliga studier som indikerar att vaccin orsakar autism.

Snälla attackera inte min person om detta inlägg inte faller dig i smaken. Tack!
Chefsredaktörer på världens främsta läkartidningar har redan vittnat om det utbredda forskningsfusket och att man inte kan lita ens på peer-reviewade studier publicerade i dessa läkartidningar. Läs gärna även på om Dr. John Abramson som agerat expertvittne i rättegångar mot läkemedelsföretag. Mkt matnyttigt där om den utbredda korruptionen och det omfattande forskningsfusket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in