• 2
  • 3
2023-09-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Ett problem jag märkt dock. Jag har nyss köpt ett hus och har därför stora utgifter i och med renovering just nu. Därför är mitt mastercard maxat. Pengarna för detta har jag såklart på kontot, men man får inte betala av kreditkorten i förskott. Därför har det blivit lite krångligt att betala på ställen som inte tar Amex Har fått damma av mitt debitkort från banken på ett par köp :P Nu har jag dock höjt kreditgränsen så det ska ordna till sig tycker jag.

Har aldrig varit med om att det är problem att sätta in pengar i förväg på kreditkorten. Har iof inte satt in 100k som någon gjort, men mina tankkort sätter jag alltid in i förväg, ibland för flera månader framåt.
Citera
2023-09-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Har haft precis samma problem Jag gjorde en stor inbetalning på ca 100k extra till kreditkortet och efter ett par dagar ringde banken upp mig och sa att jag genast måste gå ner på negativt saldo igen och att de kommer stänga mitt kort om jag gör om det. Banker alltså...

Hur löste du det förresten? Är ju inte att du kan ta tillbaka pengarna, utan måste handla upp dem.
Citera
2023-09-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Toppen-bara att köra på med den där fina välgörenhetstjänsten som snälla kreditkortsföretag har dådå.😉

Ja, det finns en hel del fördelar faktiskt så länge man inte köper för pengar man inte har. Tex utökade garantier, reseförsäkringar mm.
Citera
2023-09-23, 17:50
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Hur löste du det förresten? Är ju inte att du kan ta tillbaka pengarna, utan måste handla upp dem.
Jag löste det genom att köpa det jag satte in pengarna för.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in