Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-21, 20:07
Medlem
Hur ser regelverket ut gällande detta?

Kan jag till exempel skriva Stefan Röfven (gammelsvenska för röven) när jag egentligen menar Stefan Löfven?

Kan jag kalla Norge för Tramsland i en diskussion?
Senast redigerad av Du3EttCp 2023-09-21 kl. 20:11.
Citera
2023-09-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp

Kan jag till exempel skriva Stefan Rövfen (gammelsvenska för röven) när jag egentligen menar Stefan Löfven?

Kalla det vad du vill, personligen ogillar jag dock när namn ska ändras och tycker inte det ska vara tillåtet. Det sabbar ju sökfunktionen så att säga.
Citera
2023-09-21, 20:17
Medlem
Stenballes avatar
Flashback är fullt av trådstarter och inlägg där offentliga personer beskrivs med öknamn, så jag kan inte se att det skulle strida mot regelverket.

Med det sagt så får du nog räkna med att ett antal seriösa debattörer kommer att ignorera dig, dina inlägg och trådstarter.
Varför skriva Röfven eller Tråkesson när du menar Löfven och Åkesson?

Man lägger inte tid på någon som inte klarar av att kalla en spade för en spade...
Citera
2023-09-21, 20:19
Medlem
Den här tråden är ungefär som jag skulle bli bannlyst för att kalla dig för en abnormalt korkad dumjävel eller för Du3EttCp när du ställer den korkaste frågan i forumets historia, istället för det namn som står i ditt pass.
Citera
2023-09-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Kalla det vad du vill, personligen ogillar jag dock när namn ska ändras och tycker inte det ska vara tillåtet. Det sabbar ju sökfunktionen så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Flashback är fullt av trådstarter och inlägg där offentliga personer beskrivs med öknamn, så jag kan inte se att det skulle strida mot regelverket.

Med det sagt så får du nog räkna med att ett antal seriösa debattörer kommer att ignorera dig, dina inlägg och trådstarter.
Varför skriva Röfven eller Tråkesson när du menar Löfven och Åkesson?

Man lägger inte tid på någon som inte klarar av att kalla en spade för en spade...

Jag har inga planer eller önskan på att börja med något sådant. Jag undrar vad Mods och Regelverket tycker och tänker om det hela.
Citera
2023-09-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Den här tråden är ungefär som jag skulle bli bannlyst för att kalla dig för en abnormalt korkad dumjävel eller för Du3EttCp när du ställer den korkaste frågan i forumets historia, istället för det namn som står i ditt pass.

Utveckla, tack?
Citera
2023-09-21, 21:18
Moderator
Ruskigbusss avatar
Så länge det går att begripa så pass att det går att se att du inte gått off topic, så får du använda vilka namn du vill.

Alltså - Röfvén eller svetsarn i stället för Löfvén, Tråkesson eller Jag-Vet-inte-Jimmie eller Jimmy i stället för Jimmie Åkesson - skulle jag ha svårt att tro du skulle få någon åtgärd för.

Men, om du väljer att använda namn som bara du begriper vem det är, så riskerar du att någon anser att du börjat diskutera någon som inte ingår i ämnet, och därmed riskerar du att varnas för off topic.
Citera
2023-09-21, 21:39
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Kan jag till exempel skriva Stefan Röfven (gammelsvenska för röven) när jag egentligen menar Stefan Löfven?

Citat:
Jag har inga planer eller önskan på att börja med något sådant. Jag undrar vad Mods och Regelverket tycker och tänker om det hela.

Visst kör på om det nu roar dig. Det finns inga regler mot det. Sedan kommer ju inte andra användare betrakta dig som speciellt seriös men det är ju ditt probem hur du vill framställa dig.

Däremot är det inte så lyckat i en rubrik och lär ändras av någon mod om du skriver det där. (Detta för att det kommer vara väldigt svårt att söka på annars.)

(Sedan måste ju namnet vara begripligt för fler än dig själv. Och hypotetiskt skulle det kunna bryta mot regel 0.03 (trams) ifall du för det till löjets gräns. Men annars nä, då finns det inga regler mot det.)
Senast redigerad av Ancistrus 2023-09-21 kl. 21:42.
Citera
2023-09-21, 22:03
Moderator
Gordon Blixts avatar
Det är tillåtet och förhållandevis vanligt förekommande eftersom det finns överraskande gott om personer som hellre fokuserar på tramsiga namn än på kvalitativa argument.
Citera
2023-09-21, 23:18
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Visst kör på om det nu roar dig. Det finns inga regler mot det. Sedan kommer ju inte andra användare betrakta dig som speciellt seriös men det är ju ditt probem hur du vill framställa dig.

Däremot är det inte så lyckat i en rubrik och lär ändras av någon mod om du skriver det där. (Detta för att det kommer vara väldigt svårt att söka på annars.)

(Sedan måste ju namnet vara begripligt för fler än dig själv. Och hypotetiskt skulle det kunna bryta mot regel 0.03 (trams) ifall du för det till löjets gräns. Men annars nä, då finns det inga regler mot det.)
Har fått "tRump" ändrad i någon rubrik så det stämmer nog. Men ändå lite konstigt för söker man på "Trump" så får man ju ändå träffar även på "tRump".

https://www.flashback.org/sok/?query=Trump&userid=539607&search_post=1&sp=1&date _from=2000-01-01&date_to=2023-09-21&so=pd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in