2017-11-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
I första hand belastningen. I andra hand finns det många som inte borde ha körkort. Kan inte påstå att det skulle vara specifikt för Stockholm, snarare tvärtom, däremot får dessa inkompetenta förare för stor inverkan på trafiksituationen jämfört med mindre orter.

Vägarna är helt okej om än underdimensionerade. Det är köer varje dag mellan 0600 - 2000.

de äckliga och vidriga patrasken som bestämmer om "feministisk snöröjning" får skaffa sig en helikopter och kärleksbomba alla som tycker deras förslag och deras ledarskap där inavlade me låg intelliens ska ha körkort är under all kritik. Jag hade slutat betala skatt eller börjat fiffla i stort.
Citera
2017-11-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Jag har kört snö 3 vintrar i Stockholm.
Det är fan inte enkelt att få allting att klaffa hela tiden.
Ett år så kom det ett tidigt snöfall/kaos två veckor innan jouren hade börjat.
Mängder med bilar, bussar, cyklar, lastbilar, dubbelparkeringar, olyckor etc.
Vissa områden skulle plogas för minsta lilla snöflinga, medans andra körde man ut först efter 8 cm snö.
Områden som var uppdelade mellan massa firmor vilket ledde till att man körde över en väg för att det sen skulle komma någon på trottoaren och putta ut skiten på vägen igen.
Sen är det inte så enkelt att trolla bort snö i en storstad. När jag körde snö i Nordvärmland så var det bara att putta ut den i skogen så kunde den ligga där till mars.
Samtliga jag kände som körde snö jobbade arslet av sig, körde långa pass med fullgas.
Självklart var inte alla några stjärnor. Vissa dök upp packade, dök inte upp alls, maskiner som strulade osv.

om du inte klarar av ditt jobb tycker jag att du ska sluta och bli något alla kan,,,bli politiker.
Citera
2017-11-21, 15:56
Medlem
halvsvennes avatar
Detta är Fake News!
Klimatkyrkan berättade för länge sedan att snö är ett minne blott.

https://www.aftonbladet.se/klimathotet/article10987822.ab
Citera
2017-11-21, 15:56
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghaghazanian0
om du inte klarar av ditt jobb tycker jag att du ska sluta och bli något alla kan,,,bli politiker.

Jag klarar av mitt jobb galant tack, frågor på det?
Citera
2017-11-21, 16:17
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
När jag bodde i Stockholm för ca 7 år sen så var snöröjningen på trottoarerna bedrövlig. Det var så illa att pensionärer och handikappade blev fast i sina hem. Bra att gående nu har blivit prioriterade också, men synd att det marknadsförs som feminism.
Citera
2017-11-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Om du läser lite högre upp i tråden och funderar på vad en sådant antal fordon skulle göra med din lilla skitstad i Norrland kanske du kan förstå skillnaden. Ni har 3 bilar som passerar per timme och ingen jäkel har bråttom för det är knappt någon som jobbar. Parasiterna i Norrland lever på skattepengar från Stockholm (kommunalt utjämningsbidrag i kronor per invånare).

Parasiterna i Stockholm suger ut resurser i hela Sverige och klagar på att de får betala tillbaka lite.

Sen att Stockholmare inte kan köra bil ifall det faller en snöflinga vet ju alla om utom Stockholmarna själva
Citera
2017-11-21, 16:53
Medlem
CommonSenses avatar
Är inte detta typiskt fjollorna ? dom verkar tro att inte vintern ska påverka deras stad fast vi har vinter i sverige varje år
Citera
2017-11-21, 16:59
Medlem
Scrip7s avatar
Jag har tyckt väldigt länge, att kan man inte framföra sitt fordon på ett säkert sätt, så ska det klassas som vårdslöshet i trafik. Kör man med sommardäck när det är snö och orsakar antingen skada på egendom eller personskada, då ska man kunna dömas till fängelse.

Men det är alltid lika svårt att veta vid årets första snö om det är fel på snöröjningen eller om det är fel på de som kör, eller båda två.
Citera
2017-11-21, 17:00
Medlem
Sunimods avatar
Dra in körkorten på ett gäng Stockholmare som inte kan köra bil i vinterväglag. Räcker 20-30%?

Dåligt förberedda heter det. Men för katten det blir vinter varje år.

Med 20-30% med indraget körkort blir det mindre trafik och köer så var det löst också.
Citera
2017-11-21, 17:17
Medlem
Vinterhalvåret kommer väl till Stockholm med varje år med kyla och is? (och snö oftast) Finns det ingen logiskt tänkande person som tittar på termometern och tänker att: "fan, nu är det november, det börjar bli kallt, med isigt och halt före till följd, är nog bäst att byta till vinterdäck."

Kan vi "bönder" som inte bor i Stockholm tänka till borde sthlm:arna också klara av det.
Citera
2017-11-21, 17:48
Medlem
TheaFilopators avatar
Jösses då är vi där igen...
Men inget kan bli sämre än Daniel Halldens (trafikborgarråd Stockholm) jämställda snöröjning förra året.
Så ologiskt, de åkte fram och tillbaka och skottade på gångbanorna (bara) och säger att det är bra så att barnvagnarna kommer fram. Med förebråelsen att kvinnorna då kommer fram med barnvagn, kvinnorna, Ok så det är alltså bara kvinnor i MPs värld som kör barnvagn? Direkt korkat, vad har ni för värderingar egentligen?
Ett underbart men på sitt sätt tragiskt inslag på aktuellt var med en kille som åkte snowboard efter en 4w drive 5 km i sträck i Sthlms innerstan!!! (Nov 2016).
Åkte själv förbi en uppställningsplats i Gröndal, där stod typ 15 entreprenadmaskiner parkerade!!! under värsta perioden, måste vart den sämsta planeringen någon någonsin gjort.
Om man nu tror att bedrövelsen stannade där, så kommer nu det allra bästa, Mr Hallden befann sig själv i Japan för att studera övergångsställen (ursäkta men kunde de om inte skickat bilder) under denna period!! Jag tror inte ens man kan dikta ihop något sämre scenario än detta, äldre satt i bilar och frös, kaos överallt, bussarna slutade köra och gröna linjen.. ja ni förstår.
Jag undrar hur många 100-tals miljoner det kostar oss varje år med denna ofantliga okunskapen med fel personer på fel plats i samhället. I vilket normalt bolag som helst hade han blivit avskedad på stående fot redan november 2016.
Citera
2017-11-21, 17:59
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everglot
Det var ett jävla tjafs.

Snöröjningen förra året fungerade inte på vägarna för att bilister, inkl yrkeschaufförer, fastnat med sina bilar med sommardäck och hindrade snöröjningsfordon från att komma fram. Hur svårt kan det vara att fatta?!

Sen att gångtrafikanter och cyklister för en gångs skull skulle bli prioriterade, är ju bara bra. De betalar också skatt och borde få röjda trottoarer och cykelbanor. Tyvärr syntes inte mycket av den snöröjningen då inget fungerade i stället.

Snicksnack. De betalar inte alls skatt för att få använda vägnätet. JAG däremot betalar fordonsskatt, vägtullar dieselskatt med mera, DÄRFÖR ska snöröjningen i första hand gå till mig.

Att sen bussar inte behöver ordentliga vinterdäck är en jävla gåta. ”Axeltryck mumbojumbo” javisst men det är likförbannat lastbilar och bussar som sätter igen trafiken i innerstaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in