2023-09-20, 01:25
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
https://www.sydsvenskan.se/2023-09-19/hennes-son-misshandlades-av-flera-ranare-kunde-lika-garna-ha-varit-dod

Citat:
Hennes 18-åriga son misshandlades svårt när han överfölls i Lund i helgen. Rånarna var inte ute efter att stjäla, de ville misshandla.
– Han kunde lika gärna ha varit död i dag, säger hon till Sydsvenskan.

Hur ser det ut i Lund? Är det mycket invandrare där?

Vad vet ni om detta fallet?
Citera
2023-09-20, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.sydsvenskan.se/2023-09-19/hennes-son-misshandlades-av-flera-ranare-kunde-lika-garna-ha-varit-dod

Hur ser det ut i Lund? Är det mycket invandrare där?

Vad vet ni om detta fallet?

Har varit många rån med misshandel på senare tid. Mig veterligen så blev denna person misshandlad på ett område där det bor mångs studenter. I Lund tror jag det bor mer svenskar procentuellt än många andra städer i Sverige.
Citera
2023-09-20, 02:41
Medlem
Jo, det finns många apor i Lund. Väldigt vänstervriden kommunalfullmäktige oavsett falang som styr. Men man undrar ju vad pojken skulle på Nova att göra halvelva på kvällen? Men han passerade förmodligen bara platsen. Har själv råkat ut för några muslimer senaste tiden som skulle förklara för mig hur samhället skulle fungera. Bad dem att åka hem om de inte trivdes. De insåg snabbt att jag var fel person att bråka med.
Citera
2023-09-20, 03:00
Medlem
Hugo Pratts avatar
Han var ju ute och joggade på kvällen. Ett helt naturligt ställe för en löptur om man bor i nordvästra Lund.

Killen startade själv en tråd på Reddit för tre dygn sedan.

https://www.reddit.com/r/Lund/comments/16jz4h1/i_was_assaulted_in_lund_be_careful_also_what_can/
Citera
2023-09-20, 07:14
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo Pratt
Han var ju ute och joggade på kvällen. Ett helt naturligt ställe för en löptur om man bor i nordvästra Lund.

Killen startade själv en tråd på Reddit för tre dygn sedan.

https://www.reddit.com/r/Lund/comments/16jz4h1/i_was_assaulted_in_lund_be_careful_also_what_can/
Han är ju ganska sparsam i beskrivningen (även fast de var maskerade)...
Citera
2023-09-20, 09:07
Avstängd
TheGretaResets avatar
Hur mänga ggr har hon delat ut gilla knappar åt refugees welcome och SD hat?
Citera
2023-09-20, 11:02
Medlem
halaltarzans avatar
Slumpvis offer eller hade han haft något med gänget att göra?
Citera
2023-09-20, 14:21
Medlem
Melker9889s avatar
Kännner verkligen noll empati för folk i lund som får smaka på mångkultur. Sveriges och kanske världens vidrigaste ort.. Blev bara bekräftad av den reddit-tråden till och med offret själv är helt cucked. Nukea Lund Putin snälla!
Citera
2023-09-20, 15:18
Medlem
Hugo Pratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melker9889
Kännner verkligen noll empati för folk i lund som får smaka på mångkultur. Sveriges och kanske världens vidrigaste ort.. Blev bara bekräftad av den reddit-tråden till och med offret själv är helt cucked. Nukea Lund Putin snälla!

Nä, tråden var verkligen ingen upplyftande läsning. Är nog mycket utbytesstudenter och gästforskare i just r/Lund, men jag fick intrycket av att svenskarna stod för de allra mest verklighetsfrämmande inläggen,
Citera
2023-09-20, 16:22
Medlem
Enligt Sydsvenskan var det två andra rånförsök samma kväll i Lund och samma MO = flera maskerade gärningsmän som ger sig på unga killar. Tidigare i somras var det främst äldre eller medelålders män kring Fäladstorget som drabbades. Efter att kameror sattes upp har nog fäladsgänget sökt sig till nya jaktmarker. Att det då var lite äldre män som valdes ut berodde nog på att risken att igenkännas är större om man rånar jämnåriga på hemmaplan.

Andelen utlänningar i Lund är mycket stor. På ärenden i Lund sen kväll har det ibland slagit mig att SAMTLIGA människor som jag har passerat har haft utomeuropeiskt utseende, MEN en stor del av dessa är, som nämndes ovan, gästforskare och utbytesstudenter. Deras bidrag till brottsstatistiken är av annat slag (FB) Kassör på Wermlands nation Lund försnillade 314 000 kronor – åtalas (2023-09-18)

Men visst finns the ususal suspects även i Lund och Malmö ligger ju 10 min iväg.
Citera
2023-09-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
Enligt Sydsvenskan var det två andra rånförsök samma kväll i Lund och samma MO = flera maskerade gärningsmän som ger sig på unga killar. Tidigare i somras var det främst äldre eller medelålders män kring Fäladstorget som drabbades. Efter att kameror sattes upp har nog fäladsgänget sökt sig till nya jaktmarker. Att det då var lite äldre män som valdes ut berodde nog på att risken att igenkännas är större om man rånar jämnåriga på hemmaplan.

Andelen utlänningar i Lund är mycket stor. På ärenden i Lund sen kväll har det ibland slagit mig att SAMTLIGA människor som jag har passerat har haft utomeuropeiskt utseende, MEN en stor del av dessa är, som nämndes ovan, gästforskare och utbytesstudenter. Deras bidrag till brottsstatistiken är av annat slag (FB) Kassör på Wermlands nation Lund försnillade 314 000 kronor – åtalas (2023-09-18)

Men visst finns the ususal suspects även i Lund och Malmö ligger ju 10 min iväg.

Feminiseringen har förstört unga ”män”. Det ända rätta är alltid vara beväpnad och försöka döda de som attackerar. Vi från förorten vet sedan länge att MENA hatar svennar.
Citera
2024-03-10, 12:25
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Hur mänga ggr har hon delat ut gilla knappar åt refugees welcome och SD hat?

Hon gjorde det faktiskt till och med när hon skrev om incidenten på Facebook. Jag minns inte den exakta fraseringen men nånting i stil med att hon undanbad sig kommentarer om gärningsmännens bakgrund eller liknande.
Tur för hennes son att gärningsmännen inte kände till pappans etnicitet säger jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in