Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-09-22, 09:50
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Tack, vi som moddar i I&I blir inte "arbetslösa" om I&I läggs ner, samtliga av oss moddar även andra forum så vi har nog att göra ändå. Men tack för klargörandet jag tolkade det inte som du ville bli av med just I&I:s moddar.

Men jag undrar, beror din kritik till nuvarande uppdelning snarast på att du vill posta inlägg om invandring och integration över "hela" Flashback då du finner detta vara en fråga överordnad och/eller central och därmed känner dig begränsad av att blivit anvisad till en viss plats och du känner att du och dina argument knuffats undan till ett hörn?

Först, tack för ditt svar!
Jag ser inte att jag "vill posta inlägg om invandring och integration" där det inte sker i ett kontext som det för det mesta redan finns forum för. Vill jag diskutera EU's integration och invandringspolitik eller jämföra olika EU-länders assylmottagande så är det naturligtast att göra det i EU-forumet. En diskussion om att Göteborg stad vägrar samarbeta med myndigheter angående personer som befinner sig illegalt i landet borde föras i politik inrikes.
Vill jag diskutera hur det är att bo i Malmö så känns Bostadsorter och områden som en vettig plats för detta. etc.

Visst det blir säkert ett antal trådar kvar som handlar om invandring och integration som ligger i något kontext som redan finns forum för men då är det ju knappast under Politik dessa diskussioner borde föras.

Varför finns det inte ett Jordbruksforum under politik?
Visst man kan diskutera jordbruk inom andra forum också men är det verkligen bra att man ska kunna posta inlägg om jordbruk över hela flashback?
Citera
2023-09-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Därtill är inte alltid trådstarterna de bästa och saknar tyvärr rätt ofta tydliga avgränsningar. Och detta är nog det största problemet. Resultatet blir då att vi som modererar dem får svårt att styra upp dem då vi inte kan hitta på helt egna avgränsningar som går mot trådstarterna. Saken blir inte bättre av att ju bredare och otydligare trådstarterna är desto fler brukar vilja posta i trådarna.

Problemet med dessa trådar är att ni modds medvetet håller skiten kvar och låter det meningslösa ryggdunket fortsätta flera dager/veckor innan tråden tas om hand. Ni skriver till och med själva i dessa trådar som kan bestå av ren lögn, trams, off topic, personliga påhopp, ryktesspridning. Vissa mods tar bort 0,03 för några användare och samtidigt skriver egna 0,03 i samma tråd. Väldigt selektiv moderering, dessutom, vad som passar och stämmer in på vad moddaren har för personliga åsikter.
Citera
2023-10-16, 14:03
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Problemet med dessa trådar är att ni modds medvetet håller skiten kvar och låter det meningslösa ryggdunket fortsätta flera dager/veckor innan tråden tas om hand. Ni skriver till och med själva i dessa trådar som kan bestå av ren lögn, trams, off topic, personliga påhopp, ryktesspridning. Vissa mods tar bort 0,03 för några användare och samtidigt skriver egna 0,03 i samma tråd. Väldigt selektiv moderering, dessutom, vad som passar och stämmer in på vad moddaren har för personliga åsikter.

Nja, inte riktigt en rättvis bild. Jag skulle nog påstå att moderatorns personliga åsikter i ämnet är inget som kan eller faktiskt påverkar modererandet. Flashback är mer genomskinligt än så.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in