2023-09-19, 06:08
Medlem
Jag vill ta reda på om person X äger fastigheten och i så fall vilken/vilka.
På de sidor jag kunnat hitta kan jag bara söka på specifik fastighet och där se vem som äger den vilket inte hjälper mig.

Finns det något sätt att ta reda på specifikt vilken fastighet någon äger, utan att personen ifråga får veta att jag sökt på det?
Citera
2023-09-19, 06:12
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruEmeritass
På de sidor jag kunnat hitta kan jag bara söka på specifik fastighet och där se vem som äger den vilket inte hjälper mig.

Finns det något sätt att ta reda på specifikt vilken fastighet någon äger, utan att personen ifråga får veta att jag sökt på det?
Maila lantmäteriet! Så får du uppgifterna.
Citera
2023-09-19, 06:33
Moderator
v50s avatar
Skatteverket kanske kan hjälpa dig de bör se vilka fastigheter en person äger det samma gäller lantmäteriet.
Citera
2023-09-19, 06:36
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Kontakta Lantmäteriet.
Citera
2023-09-19, 09:02
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Fastighetsregistret borde räcka för ditt ändamål.

https://www.lantmateriet.se/sv/fastighet-och-mark/information-om-fastigheter/Fastighetsregistret/
Citera
2023-09-19, 09:29
Medlem
Bara att logga in på lantmäteriet och kolla vem som äger fastigheten.
Citera
2023-09-19, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Fast det Fru Emeritass vill veta är OM person X äger några fastigheter och i så fall vilka. Hen VET alltså inte ens om person X, som hen stalkar, äger några fastigheter alls, utan vill veta OM fastigheter finns i X ägo och i så fall vilka fastigheter som ägs. En vanlig sökning på hitta.se visar vad någon bor i för hus med genetiv-s, alltså Annas fastighet ligger i Blomvattnet och fastigheten är värd 300.000 kronor. Eftersom Fru Emeritass inte hittat denna lättillgängliga information trots idoga försök framstår det som om hen inte kan få kontakt med person X, och att person X antagligen inte vill ha med Fru Emeritass att göra oavsett om det blivit så illa att X har skyddad identitet eller inte.
Citera
2023-09-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Kontakta Lantmäteriet.

Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Fastighetsregistret borde räcka för ditt ändamål.

https://www.lantmateriet.se/sv/fastighet-och-mark/information-om-fastigheter/Fastighetsregistret/

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille

Lantmäteriet och deras allmänna tjänst fastighetsregistret är det omvända - alltså att jag kan ta reda på vem som äger en specifik fastighet.
Jag vill alltså istället ta reda på om X äger en fastighet och i så fall vilken..
Citera
2023-09-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Fast det Fru Emeritass vill veta är OM person X äger några fastigheter och i så fall vilka. Hen VET alltså inte ens om person X, som hen stalkar, äger några fastigheter alls, utan vill veta OM fastigheter finns i X ägo och i så fall vilka fastigheter som ägs. En vanlig sökning på hitta.se visar vad någon bor i för hus med genetiv-s, alltså Annas fastighet ligger i Blomvattnet och fastigheten är värd 300.000 kronor. Eftersom Fru Emeritass inte hittat denna lättillgängliga information trots idoga försök framstår det som om hen inte kan få kontakt med person X, och att person X antagligen inte vill ha med Fru Emeritass att göra oavsett om det blivit så illa att X har skyddad identitet eller inte.

I det här fallet står det på hitta.se en fastighet som jag vet är såld, alltså personens tidigare adress.
Jag hade velat veta om personen (X) köpt en ny fastighet och i så fall vilken.

Inga skyddade identiteter eller så i situationen.. är en fråga om skulder och pengar..
Citera
2023-09-19, 23:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Lantmäteriet och deras allmänna tjänst fastighetsregistret är det omvända - alltså att jag kan ta reda på vem som äger en specifik fastighet.
Jag vill alltså istället ta reda på om X äger en fastighet och i så fall vilken..

Genom merinfo kan du se var personen bor, och är det en villa etc, så kan du genom lantmäteriet se om personen äger den.

Men, om det är en hyresfastighet så går det även, om personen äget den i bolagsform. Även enskild verksamhetfunkar.
Citera
2023-09-19, 23:09
Avslutad
Citat:
I det här fallet står det på hitta.se en fastighet som jag vet är såld, alltså personens tidigare adress.
Jag hade velat veta om personen (X) köpt en ny fastighet och i så fall vilken.

Inga skyddade identiteter eller så i situationen.. är en fråga om skulder och pengar..
Tack för klargörandet av att det inte handlar om att kringgå skyddad identitet. Om personen köpt ny fastighet för att bo i ska folkbokföringsadressen vara där hen har sin dygnsvila.
Citera
2023-09-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Tack för klargörandet av att det inte handlar om att kringgå skyddad identitet. Om personen köpt ny fastighet för att bo i ska folkbokföringsadressen vara där hen har sin dygnsvila.

Det är mycket möjligt att personen fortfarande bor kvar på fastigheten som är såld, att flytt och överlåtande inte är klart än. Vi vet dock att den är såld och vill nu veta om person X spenderat pengarna på en ny fastighet då vi är i tvist om ekonomisk ersättning/skulder..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in