Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-03, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Off topic:
Jag har ingen själlvkontroll, går på droger och kan plocka fram psykisk ohälsa. Har jag då flippat?

Ja, utifrån ett rådande samhällsperspektiv så har du "flippat".

Att vara "flippad" är dock ett talessätt & betyder kort & gott att man med "dunder & brak" avviker från rådande norm. Sedan kan självklart ordet ha olika betydelser för olika personer, men då handlar det om subjektiva tolkningar & upplevelser. Inte om en allmänt vedertagen definition. Konstigare än så är det faktiskt inte.

Våld för mig är roligt (...& ibland sexualiserat). Våld för dig är skrämmande (...& avtändande). Olika subjektiva tolkningar & upplevelser av en allmänt vedertagen definition. Det samma gäller "flippad".

Bilden av din plastiga "drottning" skapades utifrån hennes första utspel, dvs att att hon kände ångest över sin immunitet. Hon är en uppenbar lögnare. Hon kände ingen ångest över sin immunitet. Ingen känner ångest över ngt som håller dem kvar i en tävling där de riskeras att röstas ut. Sedan har hatet mot din lilla plastdocka bara ökat. Hennes bleka ansikte, hennes leverfläckar i ansiktet (som hon försöker dölja), hennes försök att styra Sara, hennes förakt mot Charlie osv...

Finns egentligen ingen i denna säsong av Robinson som förtjänar att kärleksfullt skändas, kanske Emelie för sakens skull, då man vid penetration kan förlita sig på svallvågorna av hennes ngt överdimensionerade flaskkropp.

Nej, tacka vet jag Peder (...& Zeki, Hayes, Tova-Sophia mfl). Det var riktiga deltagare.

Bla bla blablabla!

Okej. Grå är en mycket flippad individ, i alla fall på barnappen! På ön kastar hon grejer och gråter när ett flygfä sätter sig på armen, där flippade hon lite faktiskt. Big up!

Menar du att ångesten över immuniteten var spelad? Klart att hon kan känna ångest när hela hennes lag muttrar och är långsur. Leverfläckar, vad fan yrar du om?

Hon har inte styrt Sara ett smack och hon orkade knappt notera när Sara valde att yra bort sig och lämna vinnarsidan.

Är Peder en alfa eller varför accepterar du honom? Hayes är bara psyksjuk. Zeki backade jag dock den där säsongen, dock lite väl lättkränkt va?

Charlie och Mange är deltagare.
2023-11-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Negern, hamburgerbruden och modedesignern är riktigt vidriga. Mobbartendenser, härskartekniker och låg självkänsla. Hur kan den plastikopererade bruden Tove andas med de minimalt avsmalnade näsvingarna? Likheten med Michael Jacksons näsa är slående.

Fast enligt Ken och Kaolina så ljuger Terese nån mobbning var det ju inte tal om buhu bögnegern gör sig själv till offer

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8J03yr/therese-tang-lamnar-robinson-efter-mobbning
2023-11-03, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
[i]Off topic:
Jag har ingen själlvkontroll, går på droger och kan plocka fram psykisk ohälsa. Har jag då flippat?

Ja, utifrån ett rådande samhällsperspektiv så har du "flippat".

Att vara "flippad" är dock ett talessätt & betyder kort & gott att man med "dunder & brak" avviker från rådande norm. Sedan kan självklart ordet ha olika betydelser för olika personer, men då handlar det om subjektiva tolkningar & upplevelser. Inte om en allmänt vedertagen definition. Konstigare än så är det faktiskt inte.

Enligt svensk ordbok betyder det att förlora självkontrollen. Kommer från engelskans flip out. Har man varit omkring människor som flippat ur eller ut i större och mindre omfattning så är det ingen tvekan om vad som menas.

Finns det nån som flippat ur i Robinson? Jo kanske Therese då när hon blev ifrågasatt. Och Tilander i insektsscenen.
Senast redigerad av sirsia0 2023-11-03 kl. 09:37.
2023-11-03, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tyvärr har hon också fyllda fläskläppar som inte är snygga alls!

Nu för tiden så tror folk att om man är född med lite fylliga läppar så är dom fyllda med fillers. Nej, de ser helt naturliga ut och har Sara gjort det så är det bra gjort.

Oj, du kanske menade Emilia, ålänningen? Ja dom läpparna är fläskläppar.
Senast redigerad av sirsia0 2023-11-03 kl. 09:25.
2023-11-03, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Hamburgerbruden Karolina alltså! Tjockmongot som drömmer om hamburgare och snygga killar. Hon lär nog få drömma vidare, i alla fall om det sista.

Ser fram emot sammanslagningen nu, så det blir lite mer action. Charlie och Pelle är favoriter.

Hur kan man gilla nån som är så elak som Charlie? I senaste avsnittet fällde han riktigt elaka kommentarer som visade vem han är.
2023-11-03, 09:30
Medlem
Att Therese har mage att böla ut i aftonbladet är bara bisarrt och bristen på självinsikt är enorm. Att man som deltagare lyckas bli illa omtyckt i både lag syd, nord OCH Gränslandet borde väl vara ett litet uppvaknande att det kanske inte är fel på exakt alla andra.

Lovar att hon går runt som sin arbetsplats mest hatade chef där hon går runt och bestämmer och tycker att alla lyssnar på henne men sanningen är att alla avskyr henne som pesten och går runt och snackar bakom hennes rygg.
2023-11-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollontuggaren
Att Therese har mage att böla ut i aftonbladet är bara bisarrt och bristen på självinsikt är enorm. Att man som deltagare lyckas bli illa omtyckt i både lag syd, nord OCH Gränslandet borde väl vara ett litet uppvaknande att det kanske inte är fel på exakt alla andra.

Lovar att hon går runt som sin arbetsplats mest hatade chef där hon går runt och bestämmer och tycker att alla lyssnar på henne men sanningen är att alla avskyr henne som pesten och går runt och snackar bakom hennes rygg.
Hon blev ju även utkastad från Missing People, där var det också alla andras fel och hon var bara en hjälte
2023-11-03, 10:01
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Hon blev ju även utkastad från Missing People, där var det också alla andras fel och hon var bara en hjälte

Blev hon utkastad från missing People? Vad hände då? Vad hade hon gjort?
2023-11-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Blev hon utkastad från missing People? Vad hände då? Vad hade hon gjort?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wE9JVP/huvudvittne-i-mordfall-sparkas-av-missing-people
”– Vi har fattat beslut i styrelsen om att utesluta henne, mer kan jag inte berätta med hänsyn till henne. Det är en intern angelägenhet. Men jag kan säga att det inte, och betonar nu, att det inte har med fallet i Kalmar som nu är uppe för åtal att göra, säger han.
Kenneth Söderlund menar dock att det bryter mot sekretessen att prata om avslutade fall.
– Det finns en sekretessklausul som alla skrivit under som innebär att vi inte ska föra vidare information till media om ett ärende som är avslutat.

Therese Tang, som startade Missing People i Kalmar län 2012, berättar att hon på tisdagsförmiddagen fick ett mejl där det stod att hon är utesluten.
Hon är upprörd och menar att hon inte fått någon riktig förklaring.
– Jag anser att de blandar ihop förklaringarna, de har säger en sak med hänvisar till en annan. De är väldigt luddiga, det är beklagligt, säger Therese Tang.”
2023-11-03, 10:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Hur kan man gilla nån som är så elak som Charlie? I senaste avsnittet fällde han riktigt elaka kommentarer som visade vem han är.
Vilken var den elaka kommentaren.
2023-11-03, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vilken var den elaka kommentaren.

Fäster inte sånt ordagrant på minnet. Se om avsnittet om du vill och var uppmärksam när Charlie har ordet.

Edit: ordagrant
Senast redigerad av sirsia0 2023-11-03 kl. 10:25.
2023-11-03, 10:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Fäster inte sånt på minnet. Se om avsnittet om du vill och var uppmärksam när Charlie har ordet.
Varför ska jag lägga tid på att se om ett avsnitt? Tala om vilken den elaka kommentaren var eller posta inget inlägg om det från början.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in