2023-09-18, 12:39
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gentleman031
Ett annat, och bättre, alternativ är att han i framtiden går in med maximalt våld på en gång för att avbryta det pågående brottet.

Eller du tänker att det är bra med en framtida poliskår som inte vågar agera?

"framtida"?
Citera
2023-09-18, 12:46
Medlem
halaltarzans avatar
SVT......

Citat:
Inledningsvis uppgavs att hans skador var allvarliga, men senare under förmiddagen meddelade polisen att mannen har fått åka hem från sjukhuset.
Citera
2023-09-18, 13:02
Medlem
kan inte tänka mig det blev kul för den som hamnade i cellen med hans kollegor!

bra jobbat av polisen, hatten av för såna!
Citera
2023-09-18, 15:21
Medlem
Skumt vem som är ute vid den tiden i det området. McDonalds är stängt. Luktar starkt av Kettilstorp 6 som ligger någon km från brottsplatsen.
Citera
2023-09-18, 17:44
Medlem
Varför specas det alltid att det är en ledig polis, men aldrig Hasse från järnverket som hade semester?

Ska man bry sig extra för att det var just en ledig snut och inte en snut i tjänst?
Citera
2023-09-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EboLa^
Varför specas det alltid att det är en ledig polis, men aldrig Hasse från järnverket som hade semester?

Ska man bry sig extra för att det var just en ledig snut och inte en snut i tjänst?

En polis är alltid polis oavsett ledig eller i tjänst.

Sen lockar det ju mer click när det står polis än ledig industriarbetare.

Frågan är om polisen sagt han var polis innan han gått in och försökt avstyra bråket
Citera
2023-09-18, 21:39
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lommen
Skumt vem som är ute vid den tiden i det området. McDonalds är stängt. Luktar starkt av Kettilstorp 6 som ligger någon km från brottsplatsen.

Vad är skumt!?.

WT på turné som slutade i internt bråk .
Citera
2023-09-19, 01:58
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Lediga poliser har skyldighet att ingripa. Jag vet inte om skyldigheten vid bråk är att fysiskt ingripa eller om det räcker att polisen på fritiden kallar på sina kollegor.

Ingripandeskyldigheten kan vara att observera också, tror jag.
Citera
2023-09-19, 02:36
Medlem
Citat:

Polis är polis även utanför arbetstid. Dessutom har det betydelse i den händelse våldet är riktat mot polisen p g a dennes tidigare ingripanden. Eftersom det är ett angrepp på samhället.
Motivbilden kan ju inte säkerställas förrän händelsen är utredd. Därav är yrkesrollen som polis av intresse att specificeras.
Citera
2023-09-19, 03:18
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Lediga poliser har skyldighet att ingripa. Jag vet inte om skyldigheten vid bråk är att fysiskt ingripa eller om det räcker att polisen på fritiden kallar på sina kollegor.

Ingripandeskyldigheten kan vara att observera också, tror jag.

Det beror väl på från situation till situation, man behöver ju tex inte försöka stoppa 4 beväpnade rånare om man är civil och obeväpnad själv... då kanske man ringer kollegor och observerar/samlar information.

I detta fallet vet jag inte tillräckligt för att utala mig i hurvida han hade skyldighet att gå emellan, men hoppas att han bättrar till sig oavsett.
Citera
2023-09-19, 06:18
Medlem
Kvinnorna är släppta. Mannen gripen för försök till mord. Den polisanställde har fått åka hem från sjukhuset. Mgm träffade troligen då mjukdelar mycket blod men inga vitala delar.

Det kan ju vara så att han ingrepp och aldrig såg kniven.
Citera
2023-09-19, 07:44
Medlem
Nästa gång, skjut först och fråga sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här