2024-09-13, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Centre County President Judge Jonathan Grine sentenced Alqubaisi to a maximum of 23 1/2 months in the county jail, followed by five years of probation. Due to time served, he is expected to be immediately paroled, but not freed.

Det var inte mycket till straff. Knappt två års fängelse för att berövat någon livet.
Citera
2024-09-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det var inte mycket till straff. Knappt två års fängelse för att berövat någon livet.

Nej och tiden han var fri med GPS-övervakning räknas som avtjänad tid, så han frigavs villkorligt och åkte hem samma dag som domen föll. Han spenderade totalt mindre än två veckor inlåst.
Citera
2024-09-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Nej och tiden han var fri med GPS-övervakning räknas som avtjänad tid, så han frigavs villkorligt och åkte hem samma dag som domen föll. Han spenderade totalt mindre än två veckor inlåst.

Det är ju ännu sjukare.
Hur kunde han få en sådan mild dom? Mindre än två veckor som inlåst är ju ett hån mot familjen.
Citera
2024-09-14, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det är ju ännu sjukare.
Hur kunde han få en sådan mild dom? Mindre än två veckor som inlåst är ju ett hån mot familjen.

Hans farsa är en av mellanösterns rikaste män, med gott om kontakter och stort inflytande i USA.
Citera
2025-07-20, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Svenska Lovisa kördes ihjäl av vansinnesföraren Ahmad i sin BMW M3 (USA sept-2023)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O87jal/svenska-lovisa-25-ihjalkord-i-usa-familjens-kamp-for-rattvisa
På tisdagskvällen var Lovisa Arnesson-Cronhamre, 25, ute och joggade på universitetsområdet Penn State.

Men när Lovisa sprang längs Park Avenue kom en BMW M3 i hög hastighet på den blöta vägbanan. Övervakningskamerorna visar att bilen färdades i fel fil och gjorde en skarp vänstersväng upp på trottoaren.

Lovisa fördes till sjukhus med allvarliga skador i hjärnan och nacken, men hennes liv gick inte att rädda.

Föraren Ahmed Alqubaisi, 20, greps och häktades misstänkt för mord, dråp och vårdslöshet i trafik. Han saknade körkort och var avstängd från universitetet

Mamman skriver på Facebook:
Please help. Vi kommer aldrig att få vår Lovisa tillbaka men den här unge mannen (och hans väldigt rika far) får bara inte vistas i frihet. Han skulle sticka direkt. Jag tar tacksamt emot alla brev till den domare som snart ska ta ny ställning till om han ska släppas mot borgen. Påtryckningarna från Förenade Arabemiraten är enorma. Så många advokater som trycker på. Jag är så liten. Men jag är lejon-mamma. Och så tacksam för all hjälp jag kan få nu. Varje brev räknas. På riktigt. Snälla alla, hjälp mig genom att skriva några ord om Lovisa och varför han inte får släppas. Han har alla pengar i världen. Jag har bara mitt hjärta. 🙏🏻💔❤️

Vet någon mer?

Att Aftonbladet går ut med namn på gärningsmannen hör till ovanligheterna. Varför gör Aftonbladet så denna gång?

Äcklet fick 33 dagar till 23 och en halv månad i fängelse samt skyddstillsyn. Enligt ICE har han nu självmant lämnat USA, men får återvända. Ett hån mot Lovia och hennes familj.

https://local21news.com/news/local/ice-man-who-pleaded-guilty-to-fatally-striking-psu-jogger-is-no-longer-in-the-us
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in