2017-04-14, 00:33
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Du verkar tillhöra den utvecklingsstörda skaran i ditt sätt att skriva. Intelligens och förnuft kommer visst inte med ålder alla gånger.

Självklart ska man använda gränspinnar! Allt som förenklar och effektiviserar är bra.

Beklagar att du fått praktikplats i butik.

Och jag har aldrig tagit ställning för eller emot, jag bara förklarade hur det låg till. Förlåt om texten blev för lång att ta in på en gång för den.smarta.
Senast redigerad av beardbraid 2017-04-14 kl. 00:42.
Citera
2017-04-14, 00:33
Medlem
Bongomans avatar
Pinne på plats och kundkorg på golvet. Feta kvinnor från området runt västra Svarta havet är sämst på detta. Helt egen forskning så om det inte är så i ditt område, skyll inte på mig.
Citera
2017-04-14, 02:01
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
mänskan bakom mig börjar plocka på sina varor utan åtskiljande gränspinne!!

förväntar sig mänskan att jag ska göra detta åxå??

...

är detta nåt trick för att den bakomvarande ska "råka" få nån vara betald av mig o norpa åt sig den lagom till kasspackandet?

Det kan ha varit jag som började lägga varorna. Jag gör det för att skapa obehag hos den framför mig. Mitt slutmål är att alla jävla idioter där ute ska förstå att man lägger pinnen EFTER SINA EGNA VAROR.
Om pinnen hade placerats korrekt så hade ju inte detta obehaget uppstått, eller hur?
Citera
2017-04-14, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
upplever detta titt som tätt;

mänskan framför mig har plockat upp sin sista vara, och avslutar denne inte med gränspinnen så gör jag det innan jag börjar langa upp mina varor, och när min sista vara är lagd uppstår inte så sällan det märkliga;

mänskan bakom mig börjar plocka på sina varor utan åtskiljande gränspinne!!

förväntar sig mänskan att jag ska göra detta åxå??

brukar låta bandet gå o se vad som händer,
o det blir alltid samma oförstående blick från bakomvarande när kassörskan börjar slå in dennes varor...

är detta nåt trick för att den bakomvarande ska "råka" få nån vara betald av mig o norpa åt sig den lagom till kasspackandet?
Jag struntar i att lägga pinnen då och då bara för att se hur folk reagerar.
Citera
2017-04-14, 10:00
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Dom flesta reagerar nog med en gäspning, och lägger upp pinnen själv. Sen finns det ju idioter som lägger pinnen på längden under förevändning att dom vill vara rebelliska, fast dom egentligen bara vill få likes på Facebook.

Kan vi förresten inte en gång för alla enas om att det heter kundpinne.
Citera
2017-04-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Dom flesta reagerar nog med en gäspning, och lägger upp pinnen själv. Sen finns det ju idioter som lägger pinnen på längden under förevändning att dom vill vara rebelliska, fast dom egentligen bara vill få likes på Facebook.

Kan vi förresten inte en gång för alla enas om att det heter kundpinne.
Säg inte det, du skulle ha sett vilka blickar jag fått från en del, det är lite som att ställa sig på
fel sida när man står i kön till bankomaten. Kundpinne? nu får du ge dig.
Citera
2017-04-14, 11:50
Medlem
Anti-WOGs avatar
Igår när jag hade lagt upp mina varor på bandet så la jag pinnen efter mina grejer, kunden bakom la också upp en pinne, så helt plötsligt ligger där två st. Undrar om den andra var antingen blind eller helt bakom flötet?
Citera
2017-04-14, 11:52
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Säg inte det, du skulle ha sett vilka blickar jag fått från en del, det är lite som att ställa sig på
fel sida när man står i kön till bankomaten. Kundpinne? nu får du ge dig.
Ja, eller att tilltala någon på tunnelbanan. Jag tror dig.

Andra vanliga ord för föremålet är varubergsavskiljare, varuavskiljare, kundavskiljare, kundkloss, kassakloss eller kassapinne. Men jag gillar kundpinne.

Dessutom: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kundpinne

Gränspinne suger däremot.
Citera
2017-05-28, 17:25
Medlem
Sammansvetsats avatar
Jag lägger alltid dit gränspinnen själv efter min sista vara. Det är mitt sätt att signalera till bakomvarande att: Nu är jag klar så lassa på du.
Trodde det var den osynliga regeln i butiker, ungefär som att stå i kö haha.
Citera
2017-05-29, 12:36
Medlem
Ambelains avatar
Är det inte gränsavskiljaren på Nedre avdelning av maskinen som avses??

Dvs den där nedanför själva inscanningspersonalen / rullbandsoperatören där kundernas betalda varor delas upp i två slutstationer.
Det brukar ju separeras av en stor gränsavskiljare iaf.
Som styr flödet åt endera slutstation.

Problemet med den är ju att ofta har rullbandsoperatören ingen uppsikt över resultatet.

Istället trycker hon bara gaspedalen i botten så att alla varor trasslas in under kassen, som sugs under själva gränsavskiljaren.

Tycker man inte att butikerna borde ha ett lite bättre ansvar där, så att de betalda varorna åtminstone kan få lov att vara hela iaf tills man hunnit passera ut och lämnat själva butiken?
Vad finns det för poäng att ha sönder kundens nyss inköpta varor så snart efter betalning liksom???

Är det bara för att rullbandsoperatorerna och väktarna vid övervakningskamerorna ska kunna ha lite roligt? Eller är de förtrödna för att andra har råd med sånt de själva aldrig hade haft råd med?
Citera
2017-05-30, 14:43
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

Hade jag varit nästa kund hade du fått veta att jag var missnöjd.
Citera
2017-05-30, 22:20
Medlem
Hegernatarens avatar
TS du är ett sinnessjukt monster. Folk som inte lägger upp pinnen efter sig saknar totalt hyfs. Du ska vara glad att den efter dig inte tar pinnen i ett stadigt grepp och daskar dig i ansiktet med dig

I en perfekt värld hade det funnits arkebuseringspatruller utanför varje butik, som förde bort och humant avlivade de som inte lägger upp pinnen efter sig
Senast redigerad av Hegernataren 2017-05-30 kl. 22:21. Anledning: Hegernora
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in