2023-09-17, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Sunt förnuft, något som man använde förr i tiden och inte behövde regelböcker för allt.
Sunt förnuft är sällan objektivt och skiljer sig markant mellan olika människor.

Observera att jag inte ser något negativt i att lägga ner pinnen efter sig. Det kan man absolut göra. Men varför irritera sig på folk som inte gör det? Vad är problemet med att lägga dit den framför sig?

Men trots allt kommer man inte ifrån att behovet uppkommer av att någon ställt sig efter mig i kön. Det talar ju för att det är den bakom som får fixa det. Inte för att det är en viktig fråga alls, men ändå.
Citera
2023-09-17, 15:04
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Sunt förnuft är sällan objektivt och skiljer sig markant mellan olika människor.

Observera att jag inte ser något negativt i att lägga ner pinnen efter sig. Det kan man absolut göra. Men varför irritera sig på folk som inte gör det? Vad är problemet med att lägga dit den framför sig?

Men trots allt kommer man inte ifrån att behovet uppkommer av att någon ställt sig efter mig i kön. Det talar ju för att det är den bakom som får fixa det. Inte för att det är en viktig fråga alls, men ändå.

Fel. Sunt förnuft är otroligt objektivt och det är extremt sällan folk med sunt förnuft anser motsatta skillnader.

Du kommer liksom aldrig hitta någon påstå att sunt förnuft säger att man SKA ta konsumptionslån med hög ränta.

Sen vet jag inte heller varför man ska irritera sig, ej heller har jag sagt att man ska irritera sig. Det är dock dumt att öppna upp för att efterföljande kan lägga sina varor bakom sina egna och skapa missförstånd.
Citera
2023-09-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Är du tappad i golvet som liten?

När du kommer till en tom kassa, så lägger du upp din varor först och främst, inte någon jävla pinne. Pinnen kommer således sist och om det kommer någon bakom dig. Annars får du betala för andras varor.

Men du kanske gillar lägga pinnen före dina varor i en helt tom kassa utan kö?
Citera
2023-09-17, 15:08
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Fel. Sunt förnuft är otroligt objektivt och det är extremt sällan folk med sunt förnuft anser motsatta skillnader.

Du kommer liksom aldrig hitta någon påstå att sunt förnuft säger att man SKA ta konsumptionslån med hög ränta.
Det hör snarare till regel än undantag att folk hänvisar till sunt förnuft för att de saknar gedigen kunskap i ämnet och istället bara blint följer vad andra har sagt.

Men om det nu är objektivt, vad finns det för objektiva argument för det?

Citat:
Sen vet jag inte heller varför man ska irritera sig, ej heller har jag sagt att man ska irritera sig. Det är dock dumt att öppna upp för att efterföljande kan lägga sina varor bakom sina egna och skapa missförstånd.
Då är vi överens där i alla fall.
Citera
2023-09-17, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Är du tappad i golvet som liten?

När du kommer till en tom kassa, så lägger du upp din varor först och främst, inte någon jävla pinne. Pinnen kommer således sist och om det kommer någon bakom dig. Annars får du betala för andras varor.

Men du kanske gillar lägga pinnen före dina varor i en helt tom kassa utan kö?
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag glömde att säga att man inte behöver lägga upp pinnen framför sig om man är först. Tänkte att det skulle vara uppenbart för de flesta. I synnerhet eftersom i det inlägget du citerar så framför jag argumentet att behovet av pinnen uppkommer när någon ställer sig bakom en i kassan, vilket då gör det fullständigt uppenbart att det alltså står någon där.

Men om du inte tyckte det var uppenbart så ska du nog inte kalla andra för autister.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-09-17 kl. 15:24.
Citera
2023-09-17, 20:16
Moderator
Neksnors avatar
När eventuell kund före mig förefaller klar med att lasta upp saker på bandet så lägger jag upp mina varor och avlutar med en pinne. Pinnen avslutar jag med oavsett om det finns någon bakom eller ej, det stoppar nämligen rullbandet.
Citera
2023-09-18, 21:56
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Tänker mest på att det underlättar eftersom man inte måste vända och lyfta produkten.
Vilket i längden är positivt.
Låt oss säga att man jobbar 10 år i en butik.
Det blir mycket lyft och vänd. Säkert dåligt för både armar handleder och axlar i längden.

Absolut, helt klart. Man var ung på den tiden men idag skulle jag nog beklaga mig. Ligger varorna rätt blir man alltid tacksam men något bråk om pinnen kan jag inte minnas av faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in