Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Jag har ju inte sett bilderna, men det kan ju kanske vara så att bilderna sett ungefär likadana ut om du nu hade tagit bort larmen? I så fall känns det ju inte som att de kan ha skälig anledning att anta att de har fel.
Sedan håller jag med om att deras bevis kan anses lite tunna, men jag antar att de måste anmäla sådant. Tänk om de hade haft rätt, men struntat i det.
Jag håller fullständigt med, och jag har inga stora förhoppningar om att få upprättelse för det här. Det som dock stör mig är att de anmält mig för snatteri, inte skadegörelse som det borde vara att ta bort larmbrickor. Hur kan man peka ut någon för snatteri om man inte på något vis kan se och bevisa att personen i fråga tar med sig något ut ur affären? Det är
det jag tycker borde vara fel på något vis. Hade de "bara" anmält mig för skadegörelse hade det varit en helt annan sak, då hade jag på sätt och vis förstått dem.
Och för att svara fet&elak så har jag inte kvittot kvar, men banken kan styrka att jag betalat med mitt kort och personen som höll i förhöret hade en kopia på kvittot som de antagligen fått från butiken. Vidare tycker du att jag ska gå och göra en anmälan men jag är bara rädd att det ska slå tillbaks på mig på något sätt.