2023-09-16, 02:06
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Den första att kastas ut borde vara Louise Epstein. Extremt ängslig och skitnödig PK-kärring med en irriterande röst. Bort!

Tycker hon har förmåga att ifrågasätta mer än många andra pk-ister på SR.

Helena Nordlund ondgjorde sig över hur gnälliga män blir när dom är förkylda. Det kallar jag vetenskap.
Citera
2023-09-16, 02:22
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
1 800 anställda, jag har för mig 110 bara på Ekot, skvallrar om ett "företag" med ALLDELES för stor kostym. Helt sjukt, 100 pers producerar 3 minuter nyheter per timme, ofta samma huvudnyhet i sändning efter sändning.

Går det ens att få ta del av organisationens uppbyggnad och prioriteringar, det mesta verkar vara hemligstämplat (har försökt).

- Hur många anställda, samt vilka arbetsuppgifter på olika poster?
- Produktionskostnader för olika program?
- Löner?
- Är t.ex. Bibi Rödöö envåldshärskare vid uttagningen av sommarpratarna? Det är ju ensidigt så det förslår varenda år.

- Vem/vilka bestämmer vilka eko-nyheter som ska sändas? Och varför mals samma ”nyheter”, som du påpekar, om och om igen hela dagen?

Osv osv …
Citera
2023-09-16, 05:23
Medlem
Public service har blivit något av en arbetsmarknadsåtgärd för mediepersoner. Ta fram SR:s app och bläddra igenom alla program/poddar. Listan är nästan oändlig och jag misstänker att många av programmen inte har mer än något tiotal lyssnare. De flesta program har extremt obskyra infallsvinklar. Bevakningen av forskning och då framförallt naturvetenskap är däremot nästan obefintlig. Fram med yxan.
Citera
2023-09-16, 06:19
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Public service har blivit något av en arbetsmarknadsåtgärd för mediepersoner. Ta fram SR:s app och bläddra igenom alla program/poddar. Listan är nästan oändlig och jag misstänker att många av programmen inte har mer än något tiotal lyssnare. De flesta program har extremt obskyra infallsvinklar. Bevakningen av forskning och då framförallt naturvetenskap är däremot nästan obefintlig. Fram med yxan.

Det är helt orimligt att public service ska ha 8-9 miljarder skattekronor och att de ska göra sådant som redan täcks upp av komersiella mediehus. Public service kan syssla med nyhetsförmedling och samhällsinformation men en massa underhållning och sådant finns redan ett fullgott utbud av i de kommersiella kanalerna.

Poddar och liknande finns det ofattbart mycket av redan. Allt från privatpersoner till de etablerade medierna producerar mer än vad någon ens hinner med att ta del av under en livstid.

Public service behöver alltså inte producera sådant med skattebetalarnas pengar.
Citera
2023-09-16, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är helt orimligt att public service ska ha 8-9 miljarder skattekronor och att de ska göra sådant som redan täcks upp av komersiella mediehus. Public service kan syssla med nyhetsförmedling och samhällsinformation men en massa underhållning och sådant finns redan ett fullgott utbud av i de kommersiella kanalerna.

Poddar och liknande finns det ofattbart mycket av redan. Allt från privatpersoner till de etablerade medierna producerar mer än vad någon ens hinner med att ta del av under en livstid.

Public service behöver alltså inte producera sådant med skattebetalarnas pengar.

Dom ska sprida kultur som inte kapitalisterna kan tjäna pengar på. Tror du Rix morgon-zoo kommer spela Bach. Tror du att kanal 6 kommer ha ett program om svensk nationalarkitektur?
Knappast. SR är jätteviktiga. Dessutom gör dom bäst sport-sändningar när det gäller OS och VM. SVT och SR är den enda kanalen av MSM jag skulle själv vilja jobba på. Spotta skit på kommersiella MSM istället. Dessutom slipper man den vidriga woke-reklamen, bara det är värt skatten.
Senast redigerad av Nordsj 2023-09-16 kl. 06:29.
Citera
2023-09-16, 06:32
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Dom ska sprida kultur som inte kapitalisterna kan tjäna pengar på. Tror du Rix morgon-zoo kommer spela Bach. Tror du att kanal 6 kommer ha ett program om svensk nationalarkitektur?
Knappast. SR är jätteviktiga. Dessutom gör dom bäst sport-sändningar när det gäller OS och VM. SVT och SR är den enda kanalen av MSM jag skulle själv vilja jobba på. Spotta skit på kommersiella MSM istället. Dessutom slipper man den vidriga woke-reklamen, bara det är värt skatten.

Fast nu var det ju sådant som vi redan kan ta del av i ofattbara mängder från de kommersiella kanalerna, som jag syftade på.

Public service får 8-9 miljarder skattekronor att leka med och om vi exempelvis går igenom Svt så kan vi sannolikt hitta mängder av produktioner som kan beskrivas som ren underhållning.

Public service hade med lätthet kunnat utföra sitt uppdrag för en drastiskt minskad kostnad.
Citera
2023-09-16, 06:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Fast nu var det ju sådant som vi redan kan ta del av i ofattbara mängder från de kommersiella kanalerna, som jag syftade på.

Public service får 8-9 miljarder skattekronor att leka med och om vi exempelvis går igenom Svt så kan vi sannolikt hitta mängder av produktioner som kan beskrivas som ren underhållning.

Public service hade med lätthet kunnat utföra sitt uppdrag för en drastiskt minskad kostnad.

Jo absolut, dom håller på med ren skräp också. Dom försöker härma de kommersiella kanalerna. Det ska dom inte. När det gäller politik ska dom vara neutrala. Och vad är det. Jag har ett förslag. Att Swebb-tv får en egen timme varje dag klockan 7 på tv-2. Ny håller dom på i den Öppna kanalen. Bättre om dom får köra sina program på statlig TV för att nå det svenska folket.
Citera
2023-09-16, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
https://sverigesradio.se/artikel/sve...-ska-sagas-upp

Låt oss hjälpas åt att ge Cilla Benkö inspiration till områden för nedskärningar. Jag lyssnar, i stort sett, enbart på P1, och kan inte uttala mig om övriga kanaler. I P1 är det ofta samma personer som dyker upp i olika "pratprogram" och frotterar sig med varandra, som om de sitter på ett livstids kompiskontrakt på SR. Första exemplet jag kan komma på:

Annika Lantz
Vad tillför denna skvallriga kafferepstant som inte försitter en chans att komma med feministiska nålstick åt höger? Hon är säkert jättekul att ha som kompis i radiohuset, men räcker det?

Kära Annika, en brevväxling i etern är en 6-7 minuters hurtig dialog där Annika kåserar med olika "vänner". Sänds varje måndag och fredag. https://sverigesradio.se/karaannika

Lantzkampen
Tävling varje fredag kring bl.a politiska händelser, samma höga nivå som roliga timmen. https://sverigesradio.se/lantzkampen
---

Lantz förekommer med jämna mellanrum i andra program som gäst.
Morgonpasset, P3: https://sverigesradio.se/avsnitt/ann...r-sossepolitik

Vardagsfilosofiska rummet, P3: https://sverigesradio.se/avsnitt/lou...nika-lantz-har

P4 Extra - Gästen: https://sverigesradio.se/avsnitt/ann...stationsangest
---

Vad har du för förslag till nedskärningar på SR?

Älskar Lantz!!! Henne låter du bli
Citera
2023-09-16, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Lägg ner P3.

Hade varit underbart att höra Jimmie Åkessons kommentarer efteråt.

Älskar P3! Bra musik och kul programledare. Juan är obegriplig och han Torbjörn är jättejobbig men annars är det toppen. Så tråkig och typisk grej att säga när det dessutom är uppenbart att du inte lyssnar.
Citera
2023-09-16, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Då kan vi nog wrappa upp det här. Härmed meddelas Cilla Benkö att två alternativ till förändring lagts fram:
P3 läggs antingen ner med omedelbar verkan, alternativt för P3 vara kvar på nåder under förutsättning att all flams och skit tas bort, samt at musik av och med kriminella somalier förbjuds.

Dom spelar ju inte sånt?????
Citera
2023-09-16, 07:50
Medlem
Ni som vill lägga ner p3 och behålla p2 kan ju inte ha koll på vare sig lyssnarsiffror eller den gamla regeln och efterfrågan och utbud.
Citera
2023-09-16, 08:11
Medlem
Onkel-Festers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ni som vill lägga ner p3 och behålla p2 kan ju inte ha koll på vare sig lyssnarsiffror eller den gamla regeln och efterfrågan och utbud.

Efterfrågan och utbud gäller för kommersiella aktörer, hela poängen med Public service är väl att inte vara en sån?

Lägg ner P3 men lyft ut P3-dokumentär till ett annat format.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in