2026-04-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blazing-wayz
Det där låter mest som att du suttit och byggt din egen lilla teori av halvt förstådd info. Samband mellan längd och sexualbrott? Källa: magkänsla eller?

Och att ge sig på hans fru är bara lågt. Hon är också en av de som får leva med konsekvenserna av det här. Att stå kvar, tro på förändring och försöka få ihop livet igen kräver mer ryggrad än att sitta anonymt och kasta ur sig dumheter.
Det finns många studier som pekar på att kortväxta män är mera benägna att begå sexbrott.
Citera
2026-04-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det finns många studier som pekar på att kortväxta män är mera benägna att begå sexbrott.

Då får du ange källor eftersom det är så många studier på det.
Citera
2026-04-17, 16:43
Medlem
Citat:
Då får du ange källor eftersom det är så många studier på det.
Hur svårt är det att googla efter short stature and sex crime? Det finns hur många studier som helst angående detta på internet.

Nu är det inte så enkelt att det rör sig enbart om längden, utan snarare om andra faktorer som gör dessa mera sexbrottsbenägna.
Citera
2026-04-17, 21:12
Medlem
Kom det in fler handlingar i samband med överklagan? Nån som sitter på det och vill dela isf?

Kan man höra ljudinspelningen även från hovrätten och isf hur?
Citera
2026-04-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifuran
Kom det in fler handlingar i samband med överklagan? Nån som sitter på det och vill dela isf?

Kan man höra ljudinspelningen även från hovrätten och isf hur?
I detta Kafkatillfälle så är det så enkelt att när man på tisdag begär ut domen, även begär ut dagboksbladet.
Citera
2026-04-17, 22:57
Medlem
Citat:

Begå brott överhuvudtaget skulle jag vilja säga. Reflektera över längden i signalement så får ni se. Precis som flickor som försvinner är ovanligt ofta små och smala. Tror aldrig sett nån övervikt i signalement. Ingen källa på det utan ren reflektion
Citera
2026-04-18, 00:32
Medlem
Citat:
Hur svårt är det att googla efter short stature and sex crime? Det finns hur många studier som helst angående detta på internet.

Nu är det inte så enkelt att det rör sig enbart om längden, utan snarare om andra faktorer som gör dessa mera sexbrottsbenägna.

Jag tar det som att du inte kunde hitta en bra källa på det helt enkelt eftersom att du flyttade över ansvaret på mig att hitta en bra källa. Och nej en studie som är publicerad på internet måste varken vara faktagranskad eller saklig för att publiceras så att det finns ”många träffar” finns det också på i princip vad som helst.

Jag gjorde en snabb sökning både på Google och med AI och de hittade förövrigt inte något samband mellan längd och brott. Nån enskild studie som du nämner ovan. Men jag läste den och då var det en ökning med mindre än 1% om jag inte minns helt fel.

Men strunt samma det spelar ingen roll, sluta var ett troll
Citera
2026-04-19, 19:23
Medlem
Citat:
Det där låter mest som att du suttit och byggt din egen lilla teori av halvt förstådd info. Samband mellan längd och sexualbrott? Källa: magkänsla eller?

Och att ge sig på hans fru är bara lågt. Hon är också en av de som får leva med konsekvenserna av det här. Att stå kvar, tro på förändring och försöka få ihop livet igen kräver mer ryggrad än att sitta anonymt och kasta ur sig dumheter.

Läs tråden så fattar du!
Dildung har haft en avvikande sexuell preferens i åratal så frun har nog inget att hoppas på.
Kanske hon vetat hela tiden.

En sexuell läggning kan du inte bota, kanske behärska lustarna med terapi.
Citera
2026-04-21, 11:12
Medlem
Hovrätten sänker till två års fängelse
Citera
2026-04-21, 20:19
Medlem
var ganska säker på strafflindringen då han dömdes i tingsrätten för saker han inte var åtalad för, däremot trodde jag strafflindringen skulle vara mycket mera än det straff han fick.

Men-men, själv göra själv ha, så ska ni reparera båten så passa på innan han kryper in innan sommaren för sen tar det 16 månader innan han kommer ut, om nu någon vill ha sin båt reparerad av en brottsling.
Citera
2026-04-22, 18:18
Medlem
Dom
https://sprend.com/download?C=ab4e660eab7e4517bb689ced207b8fdc
Citera
2026-04-22, 18:20
Medlem
Spännande att psykutredningen är sekretessbelagd…. 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera