2023-09-15, 09:48
Medlem
Denna fråga kanske ligger i helt fel kategori men jag gör ett test...

Jag undrar om man kan hitta några större häcklabyrinter utomhus i Sverige? Helst lika höga eller högre än en normallång person som är gjorda av häck/växtlighet. Behöver denna miljön till en musikvideo.

Tack på förhand!
Citera
2023-09-15, 09:54
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Var ett inslag på radion för ett tag sen:
https://sverigesradio.se/artikel/marianne-byggde-en-labyrint-bakom-huset-i-kungsgarden
Citera
2023-09-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handle
Tack på förhand!
Tyckte den här var lite kul.
Citat:
Bonden Marie-Louise har gjort en jättelabyrint – av majs

Stor som tolv fotbollsplaner, två meter hög och med gångar som aldrig verkar ta slut. Bonden Marie-Louise Stensson från Tråvad har skapat en enorm majslabyrint.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bonden-marie-louise-har-gjort-en-jattelabyrint-av-majs
Citera
2023-09-15, 10:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Eriksbergs slott utanför Katrineholm har en trevlig labyrint.
Citera
2023-10-04, 18:35
Medlem
Soulflowers avatar
Var i en mellanastor labyrint nära Kivik i anslutning till äppelfestivalen. Tror den var av majs.
Citera
2023-10-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handle
Denna fråga kanske ligger i helt fel kategori men jag gör ett test...

Jag undrar om man kan hitta några större häcklabyrinter utomhus i Sverige? Helst lika höga eller högre än en normallång person som är gjorda av häck/växtlighet. Behöver denna miljön till en musikvideo.

Tack på förhand!

Förr var det vanligt att man anlade höga häcklabyrinter i slottsträdgårdarna som man gärna gick vilse i med sina damer.
Det är alltså bara googla efter slott i landet och häck labyrinter, så kommer du nog finna ett antal sådana där miljöerna säkert också kommer passa för att spela in musikvideos
Drottningholms slott har nog den som verkar störst och mest välskött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in