2024-02-09, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixan83
För att du ska kunna titulera dig med ” som vi ska betala” förutsätter det att man jobbaroch bidrar till samhället. Dina bidrag är faktiskt något vi betalar för. Hellre en högre juridisk rättssäkerhet än att betala bidrag till människor som endast lurar systemet och livnär sig på andras hårda jobb.

Känns det bättre med "ni som ska betala" då?
Oavsett så kostar en dag i finkan sisådär 3500kr, så det är vad skattebetalarna får pynta per dag för varje människa som har lite otur med hur hen tänkte.
Men jag håller helt med dig, den höga rättssäkerheten som vi har ska vi bibehålla och utveckla, och det tycker jag är viktigt.
Citera
2024-02-09, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wippet
Känns det bättre med "ni som ska betala" då?
Oavsett så kostar en dag i finkan sisådär 3500kr, så det är vad skattebetalarna får pynta per dag för varje människa som har lite otur med hur hen tänkte.
Men jag håller helt med dig, den höga rättssäkerheten som vi har ska vi bibehålla och utveckla, och det tycker jag är viktigt.

Jag har aldrig påstått att det råder en stor rättssäkerhet i Sverige. Jag är snarare av den motsatta åsikten då pengarna som finns i samhället satsas inte på en av stöttepelarna i ett demokratiskt samhälle, dvs rättsväsendet. I ställe betalas dessa pengar till bidrag till sådana som du
Citera
2024-02-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixan83
Jag har aldrig påstått att det råder en stor rättssäkerhet i Sverige. Jag är snarare av den motsatta åsikten då pengarna som finns i samhället satsas inte på en av stöttepelarna i ett demokratiskt samhälle, dvs rättsväsendet. I ställe betalas dessa pengar till bidrag till sådana som du

Ok, men då kanske du skulle engagera dig politiskt, för jag tror att det är den vägen man kan förändra hur de finansiella resurserna fördelas.
Du har ju så många kloka och fina tankar, så jag tror att det skulle finnas en bra framdrift politiskt för dina resonemang, och även kunna bidraga till att utveckla den redan höga rättssäkerheten som vi har.
Så jag säger - kör!
Citera
2024-02-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wippet
Ja, håller med om att bevisbördan är omfattande.
Vi får invänta domen.

Domen har ju kommit redan. Ett år och två månader tror jag det landade på. Får se om han överklagar men tror inte det.
Citera
2024-02-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avokadomarmelad
Domen har ju kommit redan. Ett år och två månader tror jag det landade på. Får se om han överklagar men tror inte det.

Ja, tack, hade missat det.
Men nu hittade även jag den, så mycket riktigt, ett år och två månader.
Citera
2024-04-21, 18:08
Medlem
Någon som kan länka FUP eller hela domen?
Citera
2024-06-14, 21:39
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Någon som kan länka FUP eller hela domen?
här har du! https://easyupload.io/z0u7px
Citera
2024-09-29, 21:19
Medlem
Sitter anton köjs inne eller är han fri nu
Citera
2024-11-04, 18:30
Medlem
Vars ä köjs nu?? Sitter han ennu
Citera
2024-11-04, 19:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avokadomarmelad
5000-K1163274-20
Var detta en kompis?
Hans Paul KRISTOFER Helmsäter, 19751216-****
Påföljd m.m.
Fängelse 12 år

länk:
https://www.domstol.se/nyheter/2021/...rott-mot-barn/
Citera
2024-11-05, 16:01
Medlem
Sundsvall TR B 2443-20
5 filer