Flashback Forever fick tyvärr pöbeln att på riktigt hitta hit. Garanterat massa skitnödiga typer, som innan den jävla podden satt och förfasade sig över hur hemskt det här med Flashback är. Jag är inte på något sätt intresserad av att vara nån jävla grindvakt. Men det är alltid tråkigt när ens intressen tas över av folk som bara är nyfikna snarare än intresserade.
Andy McCoy is the man. Undercover-agenter, alltså? Ja, varför inte...! Alla förklaringar är lika bra.
Sen såklart en hel del politiska konton som försöker påverka.
Ta Korrektamund0 t ex som debatterade flitigt i alla forum som rörde covid och vaccinerna. Den användaren var extremt otrevlig och idiotförklarade alla som ens funderade över om saker inte tedde sig lite märkligt.
Vart tog den användaren vägen när debatten klingade av?
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det som hänt kan väl vara att samhället blivit alltmer polariserat.
Vilket tycks gå väldigt nära hand i hand med globaliseringen.
Jag tror människor fungerar bättre i lite mindre grupper.
Massor av bans för censuren överallt, (på det här forumet med, ifrågasättande av främst moderering relaterat till corona lär vara en stor del av det. Avstängda användare som rensar kakor och gör en ny användare) Men kanske kom det hit fler också just pga ännu mer omfattande censur på annat håll.
Edit; Och som ovan skrev,
folk som kom hit för att sprida desinformation och dumförklara folk som ex. ifrågasatte vaccinpassen, den extrema propagandan, korruptionen av folkhälsomyndigheter, media, regeringar, massvaccinering utanför riskgrupper, vaccinen som uppenbarligen funkade långt under vad man sa, cashgrabmaskerna och nedstängningarna, övertagandet av folks kundbaser med miljontals(?) konkade småföretag till förmån för storföretagen, eller banker som folk tvingades låna av för att kunna fortsätta sina verksamheter, problemen man skapade i produktionsled med hela kuppen, inflationspengarna man tryckte upp till tusen med lån och stödpaket, eller kom hit för att sprida idiotiska antivax-argument för att smutskasta den sidan som ifrågasatte hela cirkusen osv..men såna troll fanns på båda sidor...
Senast redigerad av .Void 2023-09-14 kl. 14:37.
Sen såklart en hel del politiska konton som försöker påverka.
Ta Korrektamund0 t ex som debatterade flitigt i alla forum som rörde covid och vaccinerna. Den användaren var extremt otrevlig och idiotförklarade alla som ens funderade över om saker inte tedde sig lite märkligt.
Vart tog den användaren vägen när debatten klingade av?
Vilket tycks gå väldigt nära hand i hand med globaliseringen.
Jag tror människor fungerar bättre i lite mindre grupper.
Det är en jävla massa ensidigt fokus på vissa frågor från en hel del konton, det är sant. Det här fenomenet dök upp under covid. Jävla tråkigt. Tidigare var det ovanligt. Vanligare med personliga konton som gav uttryck för personliga åsikter i alla möjliga ämnen.
Jag kan förstå att man skapar ett eller flera supergeneriska konton om man bara är ute efter att påverka debatten i nån aktuell fråga. Det är kanske sättet att använda Flashback som förändras, helt enkelt.
Det är en jävla massa ensidigt fokus på vissa frågor från en hel del konton, det är sant. Det här fenomenet dök upp under covid. Jävla tråkigt. Tidigare var det ovanligt. Vanligare med personliga konton som gav uttryck för personliga åsikter i alla möjliga ämnen.
Jag kan förstå att man skapar ett eller flera supergeneriska konton om man bara är ute efter att påverka debatten i nån aktuell fråga. Det är kanske sättet att använda Flashback som förändras, helt enkelt.
Mycket var bättre förr helt enkelt.
Edit: det kanske också hänger samman med att de s.k. åsiktskorridorerna blivit smalare över tid.
Flashback känns mer anonymt nu än tidigare. Jag tycker mig ha märkt en markant ökning av nya konton registrerade 2022 och 2023. Få av dem har avatar eller signatur. Många användarnamn är väldigt generiska. Kan tillägga att jag inte ser nån uppenbar koppling till aktuella händelser heller — det finns visserligen konton som bara är aktiva i trådar om t.ex. kriget i Ukraina, eller pandemin, men det är inte dem jag tänker på. Det ser likadant ut i de flesta forumdelar.
Kan det ha göra med att innan man får skriva i "Rysslands invasion av Ukraina 2022" så måste man posta minst 50 inlägg i andra avdelningar och ha varit medlem i en månad? Det kan alstra ett stort antal troll som driver runt i andra avdelningar, innan de får börja skriva i den avdelning de egentligen är ute efter.
Att införa restriktioner gällande vem som får skriva i en tråd eller i ett forum är något som enbart bör göras i undantagsfall. Tyvärr så anser vi oss tvungna att införa restriktioner gällande vem som får posta inlägg i forumet (FB) Rysslands invasion av Ukraina 2022.
På grund av den stora mängden troll, så har vi valt att neka nyregistrerad medlemmar att posta inlägg i forumet. Med nyregistrerad medlem så avser jag de som varit medlemmar på Flashback i mindre än en månad, och som postat färre än 50 inlägg i övriga forum.
Tror en av anledningen , är att staten skärper övervakningen , så många privatperssoner som är medlemmar här väljer då att förbruka ett antal anonyma konton per år för att inte kunna spåras lika lätt , tragisk utveckling
det har blivit en hårdare och kallare värld helt enkelt .
För det första tycker jag att man ser uppenbara AI-konton, och en del av dem är väldigt aktiva i att starta trådar.
För det andra tycker jag man ser allt mer konton som är reggade i syfte att starta en särskild tråd, som oftast är någon sorts trist, långrandig trollning. Oftast är den baserad kring någon tokrolig historia som spelar på stereotyper och fördomar, men som är alldeles för over the top för att vara på riktigt.
Det är alldeles för mycket tid och energi som lagts ned på just dessa historier, för att det skulle vara varken AI eller någon "trollfabrik" med i bilden. Jag tror bara att det blivit något sort folknöje att skapa en trolltråd, och sedan skryta för polarna om att tråden blev tio sidor lång.
Jag ser väl i huvudsak tre saker som kan tänkas ha skett. Och det ena utesluter inte det andra.
Fler har upptäckt sjukan i samhället och vill delta i debatten.
Vissa länder och andra organisationer har satt in större resurser på att påverka opinionen.
Någon eller några har satt upp en skock AI-konton som är med och tjafsar, mest för att det är möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Fler avstängningar?
Ni har nog rätt båda två men jag tror också att det har med att göra att många hemsidor låser kommentarsfälten och modererar väldigt hårt. Här är det fortfarande modererat men man kan skriva lite mer fritt och få säga vad man faktiskt tycker utan att bli hatad.
Hela sverige är någon form av PK land där normen enligt media ska vara att man älskar invandring och aldrig pratar illa om dessa. Det börjar förändras så smått men man kommer inte få skriva "släng ut alla kriminella invandrare idag" ändå.
Kan det ha göra med att innan man får skriva i "Rysslands invasion av Ukraina 2022" så måste man posta minst 50 inlägg i andra avdelningar och ha varit medlem i en månad? Det kan alstra ett stort antal troll som driver runt i andra avdelningar, innan de får börja skriva i den avdelning de egentligen är ute efter.
Edit: det kanske också hänger samman med att de s.k. åsiktskorridorerna blivit smalare över tid.
Edit: Förvisso, men konton med "karaktär" som exempelvis endast debatterat invandring har vi ju haft jättelänge.
Typexemplet på den typ av konton den här tråden handlar om är registrerat i somras. Det heter nåt till synes slumpartat och skriver om dejting, aktuella brott och politik. Det har ingen tydlig profil. Det blir avstängt efter några veckor för 1.06.
Nu ser det ut som jag postar en gåta för att styra diskussionen i rätt riktning, men det var ett helt fiktivt exempel.
Kan det vara Flashback Forever:s fel trots allt? Eller generation X i farten?
Tror en av anledningen , är att staten skärper övervakningen , så många privatperssoner som är medlemmar här väljer då att förbruka ett antal anonyma konton per år för att inte kunna spåras lika lätt , tragisk utveckling
det har blivit en hårdare och kallare värld helt enkelt .
Det var nåt åt det hållet jag hade i åtanke när jag startade tråden, men jag har ingen riktig aning.