Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Kollegorna var troligtvis rädda för att bli anklagade för rasism och lät honom gå.
Hur skulle det ha gått till?
Det finns ju filmbevis från ett efterföljande med reggad hastighet och allting.
De skall naturligtvis också få fortköraren till att blåsa för att kolla nykterhet.
Allt detta registreras naturligtvis.
Skulle man då kunna åberopa rasism så gärningsmannen slipper straff, så är det samma sak som att var enda invandrare i Sverige har fri lejd att köra för fort, eller för den delen utföra andra brott. ...ja det har de ju visserligen nästan redan, men du förstår vad jag menar.